gebroken schouder

Ik heb mijn schouderblad gebroken ik heb 2 weken plag op bed gelegen en 4 weken een mitella toen revalideren en nu is alles weer goed de eerste 2 weken hevige pijn maar ook dat stopt en nu weer op de moter niets aan de hand beterschap allemaal 1 tip rust rust...

Reactie

Hallo,

Ik heb op 6 november mijn humeruskop en bovenste rib gebroken na zware val met mijn elektrische fiets.  Nu 4 weken verder nog steeds heel veel pijn, en bijna geen slaap 's nachts ( meer dan 2u non-stop zit er niet in).  Ik kan niet tegen Ibuprofen ( overgeven); Tramadol; Gambaran ( werkt bij mij niet ). Veel Dafalgan Forte genomen, maar heb nu overal zware jeuk en huiduitslag; dus ben daar ook mee gestopt.  Heeft iemand raad tegen de pijn ( als ik het hier zo lees wacht mij nog een lange tijd met pijn)

Reactie

Bij een allergische reactie op pijnstillers zou je kunnen overwegen om een allergietablet in te nemen tegen de jeuk en uitslag. Kan een simpele tablet tegen hooikoorts zijn of je overlegd even met de arts. Ik kreeg namelijm jeuk van de oxycodon en nam toen een hooikoortstablet erbij en de jeuk ging weg. De pijn gaat voorlopig nog wel aanhouden. Zal wel iets minderen maar hij blijft. Ik ben 24 november met de e-bike gevallen en had de kop van de bovenarm en de kop ook nog eens verticaal gebroken. Operatie 1 plaat en 8 schroeven verder. Nu met fysiotherapie kijken wat we gaan bereiken. Als het even te doen is moet je hem niet steeds in de mitella hebben zeiden ze mij want dat gaat uiteindelijk er alleen voor zorgen dat hij nog minder beweegt.

Heel veel sterkte

Reactie

Hallo Lief, ik heb begin december ook mijn schouder gebroken. Ik slaap heel slecht half rechtop en heb nog steeds veel pijn, ook nu nog na 5 weken. Ik heb nu 2x per week fysiotherapie want mijn arm is nog niet op te tillen of omhoog te houden. Ik krijg ook niet de indruk dat welke pijnstiller dan ook, je helemaal vrij kan maken van de pijn. Sterker nog, sinds ik uit de sling mag is de pijn weer verergerd. Ik denk dat het hele genezingsproces minimaal 3 maanden duurt, als je pech hebt langer.

Reactie

na een flinke val een verbrijzelde schouder en gebroken heup overgehouden. Nu 4 maanden later gaat het plots veel beter na intensieve kine. Ik was gewaarschuwd dat de revalidatie erg lang en pijnlijk zou zijn en inderdaad kost het bloed, zweet en tranen en hééél veel geduld!!!

Blijven oefenen !!!🤓

Reactie
Reageer op: gebroken schouder
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief