Kalk afzetting op hiel/achillespees.

Wie heeft er ervaring met kalk afschrapen van hiel of achillespees?

Ik loop al heel lang met een pijnlijke hiel en nu is er gebleken doormiddel van een echo dat er kalk zit op m'n hielbot/achillespees.

Op de echo was het goed tezien,op foto's niets en nu wordt er een mri scan gemaakt,als er blijkt dat er echt kalk zit,lijkt me wel want hiel wordt steeds dikker en pijnlijker,moet dat worden weg geschraapt,wie heeft er ervaring mee?En wat gebeurd er daarna,voet omhoog?gips?hoelang niet lopen?

In het ziekenhuis was de ortopeed niet echt spraakzaam!

Alvast mijn dank!

Reactie

Ik heb (eindelijk) de uitslag van de mriscan.
    Over kalk heeft de orthopeed het niet gehad,nu blijkt dat er een scheurtje in de achilles pees zit.
    Iemand ervaring mee??
    Over 6 weken krijg ik pas gips,vreemd dat dat niet gelijk gebeurd.
    Ik ga van de week nog maar eens bellen.
    Intussentijd,hier iemand ervaringen met in gescheurde achillespees?
    Reacties welkom!!

Reactie

ik weet niet als je er noog wat aan hebt, maar ik heb een gescheurde/kapotte achillespees gehad, die was helemaal door midden. Op elkaar genaaid en nog heb ik er last van, dagelijks doet het pijn. Therapy gehad maar een jaar na data, dat was veel te laat en nu komt het met mijn pees nooit meer goed..
    Het is dik en de pees is 1-2 cm kleiner geworden en dat voel je elke dag, en je hebt beperkingen jammer genoeg.

Na de operatie en gips periode altijd op therapy gaan dus, laat het niet door een dokter zeggen dat het niet hoeft maar wel doen

Groetjes harko

Reactie

Haai.

Ik krijg geen gips,maar moet toch geopereerd worden.
    Pees is ingescheurd en er zit ook bot,wat weggehaald moet worden.
    Operatie gaat over anderhalve maand gebeuren.
    Ik weet niet of ik na de operatie in het gips moet,heeft orthopead het niet over gehad.
    Dus wie heeft er ervaring??
    Ik heb namelijk geen idee hoelang het herstel is!

Reactie

Wie heeft er ervaring met kalk afschrapen van hiel of achillespees?

Ik loop al heel lang met een pijnlijke hiel en nu is er gebleken doormiddel van een echo dat er kalk zit op m'n hielbot/achillespees.

Op de echo was het goed tezien,op foto's niets en nu wordt er een mri scan gemaakt,als er blijkt dat er echt kalk zit,lijkt me wel want hiel wordt steeds dikker en pijnlijker,moet dat worden weg geschraapt,wie heeft er ervaring mee?En wat gebeurd er daarna,voet omhoog?gips?hoelang niet lopen?

In het ziekenhuis was de ortopeed niet echt spraakzaam!

Alvast mijn dank!

Reactie

Hoe krijg je kalkafzetting aan de achillespees? Ik heb ook gehoord dat men dit ook
    kan wegzuigen , Klopt dit ? en waar moet dit gebeuren.

Reactie

Probeer soundwave therapie heeft mij geweldig geholpen

Reactie

Ik heb ook kalk in mijn hiel, gelukkig wordt mijn hiel niet dik.

ik krijg momenteel shockwavetherapie die als het ware de kalk vergruist, is wel een pijnlijke behandeling.Ik heb er 5 gehad en het is wel iets verbeterd, maar je hebt een lange weg te gaan.Na de shockwave krijg je stroomtherapie en dan gaan ze de hiel tapen. Je moet je hiel zo min mogelijk belasten. Sterkte

groet Petra

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik ben net weer voor shockwave therapie geweest, eerder dit jaar ook gehad, en nu blijkt dat twee stukken kalk of zoals de therapeut t noemde extra botjes zitten. Deze krijg je NIET weg via shockwave, de pijn kan hij daarmee wel verminderen maar de enige oplossing is n operatie

Reactie
    • Ik heb ook een verkalking bij de achillespees aan het heilbot. Verder heb ik ook nog een hielspoor. Krijg nu eerst een nachtspalk om alles te rekken. Over 2 maanden weer op controle bij de orthopeed.
    Reactie
    1. als  toen 16 jarige heb ik 3 jaar mank gelopen.vele malen in gips gezeten .echter na operatie van 20 minuten  dr kriek waarbij de kalk afzetting is weggeschraapt kon ik na 4 maanden alles weer doen.
    2. Ben nu midden 50 maar nog altijd Dank baar dat ik na al deze jaren gewoon kan lopen en sporten
    Reactie

Hallo

Twee weken geleden een operatie gehad aan de achillespees.

ik had een verkalking en een ontsteking op de hiel.

nu heb ik al twee weken gips gehad, vandaag de draadjes uit en weer nieuwe gips voor twee weken.

daarna minstens zes weken revalidatie. Ik ben benieuwd hoe lang dit proces gaat duren.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Reactie
    1. Hallo mag ik vragen waar en door wie u geopereerd bent? Ik loop al jaren met tendinose heb alles al geprobeerd van zooltjes hakverhoging  rek oefeningen gipsspalk voor de nacht schokwave massages maar de klachten blijven. Orthopeed wil niet opereren. Met vr. gr. S.
    Reactie
Reageer op: Kalk afzetting op hiel/achillespees.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief