Uitslag door syfilis ?

Online ZorgZus

Hallo,

2 maanden geleden had ik te veel gedronken en heb ik een one night stand gehad met een onbekende dame. Halfnaakt op elkaar gelegen, tongzoenen, vingeren en heel kort (2 tal keer) met tip van tong haar willen likken zij heeft ook 2 tal keer mijn eikel in haar mond genomen. Ik kon geen erectie krijgen dus we hebben geen seks gehad.

2weken na dit contact heb ik negatief getest op chlamydia en ghonorrhea zowel oraal als urine.

Ik hou sinds het contact mijn mond en penis dagelijks in de gaten of er een zweer of iets dergelijke te voorschijn komt. Volgens mij heb ik geen dergelijke zweer gehad (niet gezien).

Sinds een aantal dagen heb ik nu last van heel droge keel en een warm en zwaar hoofd + wat ziek/duizelig gevoel.

Ik heb wat rode plekjes op mijn borst en armen maar twijfel als deze er altijd zijn en of het soms ook ingegroeide haartjes zijn (veel last van).

Er is 1 grotere rode vlek op de bovenzijde van 1 voet die volgens mij groter geworden is doorheen de laatste dagen.

Lijkt dit op uitslag gerelateerd aan syfilis?
    Geen vlekken te zien op handpalmen of voetzolen.

Hoe groot is de kans dat ik syfilis heb ?

Bedankt

Reageer

Aan kansberekeningen doen we hier niet... Kan namelijk niet. Maar ik acht de kans klein.
    "Sinds een aantal dagen heb ik nu last van heel droge keel en een warm en zwaar hoofd + wat ziek/duizelig gevoel." Dit klinkt toch vooral als griep of corona

Reageer

Bedankt voor dit antwoord.

De rode vlek op mijn voet is niet iets typisch voor syfilis dus ?

Reageer

Nee. Dat is toch gewoon een rood (druk)plekje

Reageer

Hoe snel ´´komen en gaan ´´ de vlekken in een zgz 2e stadium syfilis?

Vandaag op heel korte tijd (tijdspanne van 1-2u van niets) ook een vlek op mijn hand gekregen, bovenzijde net naast de duim.

Ik ben wel met een alkalische vloeistof aan de slag geweest maar er is volgens mij niets op de handen gekomen. Vlekje voelt ook niet pijnlijk of verbrand aan, voelt zoals normaal.

De schrik neemt ook wat over dus ik maak sowieso een afspraak om me te laten testen.

Reageer

Tussen 6 en 12 weken (en soms tot 12 maanden) na het contact treden de verschijnselen van secundaire syfilis op. Dat zijn dan symptomen die niet komen en en gaan

Reageer

Ter info, bloedresultaten zijn terug en ik heb geen syfilis.
    Plekken die ik had zou in eerste gedachte eczeem zijn die opflakkerde door stress.

Ik kan nog bezoek bij dermatoloog hiervoor inplannen.

Bedankt om me toen wat te hebben gerust gesteld.

Reageer
Reageer op: Uitslag door syfilis ?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief