Wat kan het zijn?

Online ZorgZus
  • #1

    Beste John,
    Sinds 3 weken heb ik last van een geïrriteerd gevoel in mijn plasbuis en aan het uiteinde van mijn plasbuis. Dit na een kortstondig onveilig oraal contact (dit duurde nog geen minuut en er was geen sprake van bloed of sperma). De irritatie kreeg ik ongeveer na een paar dagen. Geleid door angst voor een soa heb ik toen veelvuldig mijn eikel gecheckt op ‘symptomen’. Ik heb ook mijn eikel een keer gewassen met lactacyd. Daarna en tot op heden alleen met water. Door de angst heb ik een soa test gedaan op chlamydia en gonorroe. Beide testen waren (gedaan na twee weken) negatief. Ik kon dit dus uitsluiten zei men. Echter heb ik de laatste twee weken met regelmaat last gehad van een geïrriteerd gevoel in de plasbuis, met name wanneer ik druk op mijn penis zette. Met plassen heb ik geen pijn en geen afscheiding. Wel heb ik met name bij een erectie een wat opgezet uiteinde van de plasbuis (net ernaast) en voelt het uiteinde overdag soms branderig aan. Ik heb mezelf gemasturbeerd vandaag voor de eerste keer sinds het contact (4 weken) en hierna kreeg ik dus rode vlekken op mijn eikel en rondom de plasbuis. Dit ging weer kort er na weg. Wat kan dit zijn? Is het toch een soa? Of is het misschien een schimmelinfectie of plasbuisontsteking? En kan dit geen hiv zijn? Hoop dat u kunt reageren want het baard me zorgen!

    #2

    Bijgevoegd een foto.

    Bijlagen:
    #3

    HIV zal het zeker niet zijn . Een irritatie of misschien een schimmelinfectie... Ga met de klachten naar de huisarts. Laat dan je urine even checken op een urineweginfectie

    #4

    Beste John,

    Bedankt voor het reageren. Ik ga er mee naar de dokter. Dit kunnen ze dus uitsluiten middels een urine onderzoek? En, ka het ook mycoplasma kunnen zijn misschien?

    Mvg Jes

    #5

    Met een urineonderzoek kan een urineweginfectie in principe worden uitgesloten. Een soa lijkt me eigenlijk niet zo voor de hand liggend

    #6

    Ok dankjewel. Zou die eventuele infectie kunnen komen door het kortstondige orale contact of zou het komen door het veelvuldig controleren van mijn eikel/plasbuis? Dat vraag ik me af namelijk nog. Bedankt

    #7

    Ik plas overigens gewoon normaal. Geen pijn of meer moeten plassen of kleine beetjes. Dat is allemaal gewoon normaal.

    #8

    Dat is een vraag die ik helaas niet kan beantwoorden, maar een infectie door controleren is niet zo voor de hand liggend. Wel een irritatie

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Ja het blijft gissen voor nu. Bedankt voor uw antwoorden.

    #10

    Beste John

    vaorgennbij de huisarts geweest. Gister nog een chlamydia en gonorroe test laten doen en de uitslagen hiervan waren vandaag negatief. Dit is het dus niet. Hij zag er geen schimmelinfectie in en wijdde het aan dat ik voor de 1ste keer in 4/5 weken had gemasturbeerd en was klaargekomen. Dat hierdoor wellicht de vlekjes/irritatie rondom de plasbuis waren ontstaan “If you dont us it you lose it”. Kunt u uzelf hier in vinden of adviseert u om toch nog op iets te testen? BVD Jes

    #11

    Je huisarts zou gelijk kunnen hebben

Het onderwerp ‘Wat kan het zijn?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief