Herpes Lotgenoten

Graag wil ik in contact komen met mensen met herpes genitalis. Praten met lotgenoten doet me goed.

Reactie

Hallo Sissy,

Ik heb er heel lang over moeten doen, wat mij is overkomen. 5 jaar heb ik Herpes gekregen, een naar woord trouwens, voor mezelf verzacht ik het en ik noem het een virusje, anyway ik heb nog nooit met een buitenstaander hierover gesproken, die dit ook is overkomen. Ik kan je vertellen dat ik... boos, verdrietig, eenzaam enz was, nog steeds is de waarheid nog niet boven water, zelf heb ik me altijd laten testen, maar ik wist dat ik met vuur speelde. Ik ging namelijk om met iemand die zelf een relatie had, geloof me ik wil dit niet goed praten... ik was gewoon onwijs verliefd op hem, terwijl ik wist, als ik door ga met deze man, wist ik al ergens dat dit mij zou kunnen overkomen, want hij had nog wel meer vrouwen, hij zei van niet, maar ik was blind van verliefdheid en dit heeft zo'n 9 jaar geduurd. Toen ik 36 jaar werd is dit mij overkomen, nooit gedacht dat het mij toch zou overkomen, helaas... Ik heb er heel lang over moeten doen om dit een plaatsje te kunnen geven, maar op het moment dat het de kop opsteekt, komt de woede weer naar boven, omdat hij niet eerlijk wilde zijn met mij, terwijl ik hem ermee heb geconfronteerd en hij wilde niet met mij samen naar de dokter, want hij heeft niets, tot en met heden blijft hij dat zeggen en ik heb het van de lucht gekregen, sinds ik niet meer met hem omga merk ik dat ik er minder last van heb... ik ook minder gstrest, want ik kon hem niet meer verdragen. Even op terug te komen waarom ik heb gereageer. Ik zou graag jouw verhaal willen horen, hoe dit jou is overkomen.

Groetjes Ilona

Reactie

Heb pas sinds kort te horen gekregen dat ik herpes type 2 heb. Heb niet echt klachten behalve een beetje "rommelig" in onderbuik. Gelukkig geen wratten e.d.
    Heb toch een kuurtje gevraagd.
    Hebt t van een bekende, die glashard ontkent dat ik t van hem heb.
    Ja, ben geschrokken en boos.

Alleen wilnik graag weten wat je wel en niet kan doen wanneer je geen klachten hebt. Bv

Kan ik zoenen
    Kan ik veilig vrijen met condoom
    Kan een andervt virus oplopen door bv samen joint roken, dus via speeksel?

Ben ietwat in paniek en wil niemand besmetten.

Aub alleen reageren wanneer je echt de antwoorden weet.

Alvast bedankt.

Reactie

Herpes genitalis is een soa (seksueel overdraagbare aandoening) die wordt veroorzaakt door een virus. Dat is in de meeste gevallen het herpes simplex type 2 virus (HSV-2). Het virus veroorzaakt een infectie van de huid en slijmvliezen in en rond de geslachtsdelen.

Besmetting met herpes genitalis kan alleen door intiem seksueel contact tussen personen, van wie de één herpes heeft en de ander niet. Daarom is herpes genitalis een soa. Je kunt geen herpes genitalis krijgen als je alleen maar 'in de buurt' bent van iemand die herpes heeft. Je moet met de uitslag op de huid of het slijmvlies van mond, penis, vagina of anus in aanraking komen om besmet te worden. Het besmettingsgevaar is het grootst rond het moment dat iemand blaasjes of zweertjes heeft.

Als de klachten van de eerste infectie verdwenen zijn, lijkt het of het herpesvirus uit het lichaam is verdwenen. Dat is helaas niet zo. Het virus heeft zich namelijk uit de huid teruggetrokken in een zenuwknoop. Daar blijft het in sluimerende toestand aanwezig. Het virus kan zich echter opnieuw vermenigvuldigen en weer blaasjes op huid of slijmvliezen veroorzaken. Denk maar aan een koortslip die ook regelmatig kan terugkeren. Hoe vaak een aanval terugkomt, is niet te zeggen. De ene persoon heeft bijna iedere maand een aanval van herpes genitalis, anderen zelden of nooit meer. Dat is dus voor iedereen anders.

Terugkerende aanvallen verlopen in het algemeen minder ernstig dan de eerste aanval. Het is onbekend waarom de aanvallen bij de ene persoon vaak terugkomen en bij de ander maar af en toe of zelfs nooit.

Wel is bekend dat een goede algemene conditie belangrijk is. Aanvallen treden voornamelijk op in situaties waarin het afweersysteem minder goed werkt. Bijvoorbeeld vlak voor de menstruatie of tijdens een griepaanval. Maar ook stress geeft een verhoogde kans op aanvallen.

Er bestaat geen geneesmiddel dat het herpesvirus helemaal uit het lichaam laat verdwijnen. Daarom kan het virus steeds weer de kop op steken. Een goede lichamelijke en geestelijke conditie draagt bij aan vermindering van het aantal aanvallen. Pijnstillende middelen zijn zelden nodig. Het gebruik van gewone crèmes heeft meestal niet al te veel effect.

Er zijn wel middelen beschikbaar die effect hebben op de duur van de aanvallen, zoals valaciclovir (Zelitrex), aciclovir (Zovirax) en famciclovir (Famvir). Deze stoffen remmen de vermenigvuldiging van het virus in het lichaam en voorkomen daardoor verdere uitbreiding van de aanval. De ernst van de klachten vermindert en de duur van de aanval wordt verkort. Het is wel belangrijk dat je zo snel mogelijk na het begin van de aanval begint met de behandeling. De middelen zijn op doktersrecept verkrijgbaar. De dosering is afhankelijk van de klachten en het aantal aanvallen per jaar.

Er is geen volledige bescherming tegen besmetting met herpes genitalis. Ook niet als je weet dat je partner geïnfecteerd is met het virus en je voorzorgsmaatregelen treft. Je kunt bijvoorbeeld een herpesinfectie hebben zonder dat je zelf klachten hebt. Er zijn dan geen blaasjes of rode plekjes, maar je kan wel besmettelijk zijn voor anderen. Je kunt het virus ook ongemerkt overdragen omdat de blaasjes op plaatsen zitten waar je ze niet (goed) kunt zien, bijvoorbeeld op de baarmoedermond of in de anus. Omdat een condoom de geslachtsdelen nooit helemaal bedekt, is besmetting ook mogelijk als de blaasjes buiten de condoomrand zitten. Door zorgvuldig te handelen en beschermd te vrijen, kun je de kans op een herpesinfectie wel sterk verminderen.

Reactie

Ik heb pas (denk ik) weer een herpes aanval gehad.. Had geen korstjes.. Nu alleen no een branderig gevoel maar toch seks gehad... Hoe groot is de kans dat ik mijn man heb besmet? Ik herken jouw boosheid Ilona.. Heb 7 jaar geleden een one night stand gehad en een week later, hoppa, herpes... Je wordt met iedere aanval met je foutje van toen geconfronteerd.. BAH

Reactie

Mijn lief heeft herpes en ik heb het voorlopig nog niet !! ma ik ben echt radeloos ik wéét echt niet wat ik nog mag tijdens het vrijen 😮 !! mag ik ooit nog onveilig vrijen met haar of is dit uitermate verboden ??? als die blaasjes weg zijn rond haar vagina mag ik dan onveilig vrijen? (bv beffen , vingeren ... )

echt ik ben RADELOOS en ik wil ze ernie voor dumpen omdat ze nu een ziekte heeft het kan mij ook evengoed overkomen ma ik wil echt het niet hebben plz help me !!!

Reactie

Goed lezen!

Ik heb herpes genitalis
    http://www.thuisarts.nl/herpes-genitalis/ik-heb-herpes-genitalis

Reactie

Hoi jongrn voorlopig zonder.. Herpes is erg vervelend ik heb het 7 jaar geleden opgelopen en heb gewoon onbeschermde seks met mijn huidige, niet besmette man... Kans op terug keer is klein en inderdaad hiervoor dumpen is niet fair.. Bespreek het met je meisje.. Ik heb altijd erg duidelijke voortekenen.. Ook vaak van te voren een schimmelinfectie waardoor je zowizo geen seks hebt dan... Succes

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik ben op mijn 18 de verkracht zonder condoom door mijn ex vriendje. ik was 18 en hij was een loverboy, kortom een pooier,door hulp van de politie kon ik van hem af komen. 3 weken later kreeg ik herpes, ik heb het nu 11 jaar en in die tijd gelukkig maar 6 aanvallen gehad. soms lijkt het alsof je het een plek hebt gegeven, maar inderdaad, als het virus weer actief word, komt er weer woede naar boven. ik heb nou een relatie van 5 jaar, en deze man is heel geduldig, hij vind het niet altijd leuk om met condoom te vrijen, maar het is niet anders, soms gaat voor een paar weken ons sex leven niet goed daar door. ik heb erg slechte sexuele ervaringen door wat er in mijn jeugd is gebeurt, hij is ook depressief en dan dit er ook nog bij. we houden veel van elkaar, en ik mag waarderen dat ik zon lieve vriend heb, maar soms vraag ik mij af of het niet gewoon beter is om alleen verder te gaan, wat heb ik hem te bieden? behalve liefde, en dat is goed zou je zeggen, maar ik geniet bijna nooit van de sex, ik zeg het soms, maar bijna nooit. het is hier moeilijk mee om te gaan, het was ook moeilijk om het aan mijn vfriend te vertellen dat ik het heb. dus mijn advies is, blijf met elkaar praten, als je vriend van je houd, blijft hij bij je, maar besef dat het voor je partner ook moeilijk is, en geef hem dan even de tijd om er mee te dealen als je weer een herpes aanval hebt, het is moeilijk, maar het is oefenen.

Reactie

Ik heb een vraag: ik heb al tien jaar lang last van herpes genitaliën. Ik heb destijds ook een keizersnede gehad toen ik in mijn zwangerschap geïnfecteerd ben geraakt.. Door mij toenmalige vriend .. Nu mij ex.. In ieder geval ik heb heel erg vaak een terugkerende aanval ( zo vaak ) dat ik medicijnen : zelitrex preventief slik. Zodra ik stop met zelitrex krijg ik meteen last. ( inderdaad net voor mn menstruatie of als ik niet heel lekker in mn vel zit). Ik slik dus van de tien jaar ( zeker al 8 jaar deze pillen. Wie weet de gevolgen/ gevaren van zolang deze pillen slikken??

Wie heeft een andere oplossing of tips??

Hoor graag van lotgenoten.

Groetjes

Reactie

Er zijn helaas geen andere oplossingen.
    Over de risico's bij langdurig gebruik is niets bekend.

Reactie

kun je ook besmet worden met herpes genitales tijdens anale sex als het virus niet actief is?

Reactie

Ja, dat kan.

Reactie

Ik heb nu sinds een tiental maanden Herpes Genitalis. Ik was 18 toen ik het kreeg. Ik heb het niet gekregen door mijn vriend, maar door mijn moeder. Zij heeft ook sinds haar 18 Herpes Genitalis van haar toenmalige vriend gekregen. Zij had een uitbraak, liet haar handdoek in de badkamer liggen, ik dacht dat het mijn handdoek was en BAM.... Ik had Herpes... Mijn eerste uitbraak was enorm pijnlijk. Gebeurde trouwens ook tijdens mijn eerste examenperiode in het hoger onderwijs... Momenteel heb ik mijn 2e uitbraak, het kan zijn dat ik tussendoor nog uitbraken heb gehad, maar het is erg moeilijk om te zien... Ik scheer mijn schaamhaar en krijg hier soms ook lichte uitslag van.

's Ochtends neem ik lysine en wobenzym plus, dit ook 's avonds, Tijdens de maaltijd zink en 5 maal doorheen de dag aciclovir. Ook doe ik soms talkpoeder op de desbetreffende plek, zodat die sneller uitdroogt. Ook moest ik van mijn dokter de plek een paar keer per dag spoelen met Isobethadine (speciaal vaginale) zodat deze wat ontsmet wordt.

Mijn vriend was mee bij de gynaecoloog toen hij het slechte nieuws bracht.Hij steunt me enorm! Al een geluk is hij niet besmet, we zijn hier dan ook enorm voorzichtig mee!

Reactie

Mijn vriend en ik hebben beiden sinds 2,5 jaar HG. We gaan er nu steeds beter mee om, ook al was de eerste keer bij mij echt een hel. Ik heb maanden en maanden rondgelopen met allerlei ontstekingen. Tegenwoordig gaat het wel beter maar merk dat ik heel erg op mijn gezondheid moet letten. In de winter heb ik nog steeds maandelijks wel een aanval. De blaasjes zijn te verwaarlozen gelukkig, ben alleen ongelooflijk moe de hele dag door en heb nergens zin in. Hebben jullie ook wel eens last van een soort huid-/zenuwpijn op je benen? Mijn vriend en ik hebben daar beiden last van voorafgaand aan een aanval. Al met al vind ik het een naar virus en ik hoop met heel mijn hart dat het in de loop van de jaren minder erg en vooral minder frequent wordt! Sterkte!

Reactie
Reageer op: Herpes Lotgenoten
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief