Hepatitis C

Online ZorgZus

Beste,

Misschien is dit niet de juiste plek maar ik heb een vraag over een accident of er daarbij een reële kans is geweest op besmetting van het hepatitis virus met namen C. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis waardoor ik dingen erg groot maak en wil daarom graag antwoorden vinden vanuit de juiste hoek om de risico's op een reële manier in te schatten.
    Het gaat om de volgende situatie. Binnen mijn werkzaamheden doe ik wel eens behandelingen van wonden. Hierbij maken we wel eens gebruik van een haakje om te voelen hoe diep de wond is. Nou wil het zo zijn dat ik dat haakje met dus mogelijk nog wat wondvocht en bloed per ongeluk niet goed hygiënisch heb vervoerd en deze in een zelfde vakje van mn tas is beland met mijn zakje met brood. Stel dat het haakje door het broodzakje is gegaan en dus tegen mijn brood aan heeft gezeten of erin heeft geprikt. Kan ik dan hepatitis c en/of b hebben opgelopen door het brood gewoon gegeten te hebben? Op internet lees ik dat het niet verspreid wordt via voedsel. Maar geld dat ook als er wel wat bloed of wondvocht op het voedsel zit? Naar later gehoord te hebben had de mogelijke patient een aantal maanden ervoor acute hepatitis gehad. Waarvan ik niet weet om welke variant het gaat. Ze had hier iig geen medicatie (meer) voor tijden mijn behandeling en hier zelf ook niets over gezegd.

Groet A

Reageer

Zo kun je niets overdragen

Reageer

Bedankt voor uw snelle en duidelijke antwoord

Reageer
Reageer op: Hepatitis C
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief