hepatitis b

ik zou graag willen weten of mijn kinderen zich moeten laten testen op hepatitis b.dit vraag ik omdat hun vader in het buitenland verschillende keren onveilige sex of iets in die richting heeft gehad.volgens de kinderen was hij al ?n tijdje ziek.na bloedtesten zijn ze erachter gekomen dat hij dit heeft.kan iemand mij hier antwoord op geven.

Reactie

Ik weet het antwoord niet voor je. Maar waarom neem je niet eens contact op met de plaatselijk ggd of met soa.nl Daar kun je ook per e-mail met je vraag terecht. Soms heb je al antwoord binnen een paar uur

Reactie

bedankt voor je antwoord.ik ga het gelijk opzoeken.

Reactie

Het is misschien inderdaad beter dat ze in ieder geval worden ingeent. Ze zijn dan de komende 15 jaar beschermd. Neem aan dat ze in de toekomst nog contact hebben met hun vader? Hoeveel kans op besmetting er tot nu toe is geweest, weet ik niet, maar mischien is een test niet overbodig.

Reactie

ik heb de stichting van soa gevraagd en zij zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken.hun vader wordt vandaag met spoed opgenomen omdat zijn lever het steeds slechter gaat doen.in de 2 weken dat er bloed is afgenomen is zijn lever er tot 4 keer op achteruit gegaan.maar mischien moet ik ze voor de zekerheid toch laten inenten.

Reactie

trouwens nog bedank voor jullie antwoorden.

Reactie

Hepatitis B kan in twee vormen voorkomen: als een acute infectie met een heftig ziektebeeld (moeheid, koorts, gewrichtsklachten en geelzucht) of als een acute infectie met milde ziekteverschijnselen, soms zelfs zonder klachten. Deze laatste vorm kan overgaan in een chronische infectie. Hepatitis B kan behalve via seksueel contact ook worden overgebracht door bloedtransfusies met geïnfecteerd bloed, tijdens de bevalling van moeder op kind, door prikverwondingen of gemeenschappelijk gebruik van naalden.

Bron:
    http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Ziekten_Aandoeningen/H/Hepatitis_B

Reactie
Reageer op: hepatitis b
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief