Ja, het zit me niet mee de afgelopen maanden.
Schurft, prurigo nodularis, genitale wratten en nog meer bulten
Kort:
8 maanden geleden schurftinfectie. Effectief behandeld. Na maand eerste nodules eikel en balzak, na onderzoek dermatoloog bleek het prurigo nodularis te zijn. Ongeveer 5 maanden terug gehoord dat ik er genitale wratten bij had, een wrat (of eerder een cluster) ontdekt en gestipt, later weggebrand met stikstof. 2 maanden geleden kwam prurigo nodularis terug met andere mini bultjes op penis en schaamstreek.
Nu gaat de behandeling voor prurigo nodularis en het monitoren van de wrat(jes) goed, maar de kleine mini bultjes blijven en veranderen niet. Ze kwamen 2 maanden geleden op en de huisarts zei er niet veel over. Ongeveer 4 weken terug bij de dermatoloog geweest en die wist het ook niet: geen schurft, maar noemde het "irritatie van de huid". Over 3 weken ga ik weer terug, maar de kopzorgen blijven aangezien ze totaal niet veranderen.
De bultjes zitten rond de schaamstreek en de schaft van mijn penis (helemaal geen op de eikel). Vooral op de schaamstreek krab je zo de bultjes er af en heb je een stukje huid aan je vinger. Ze zijn erg klein in formaat, hard, zonder vloeistof/pus oid, roodkleurig en zonder jeuk. Nu ben ik ten einde raad hoe ik hier mee kan dealen.
Ik twijfel zelf of ik hier te maken heb met meer genitale wratten of molluscum contagiosum (waterwratjes), echter hebben de dermatoloog én de huisarts hier niks over gezegd.
Verdere info: creme die ik gebruik is clobetasol proponiate voor de jeuk van prurigo.
Poster hier:
Afbeelding is de huid van mijn penis. Er is een nodule zichtbaar (grote rode bult). Het gaat me hier om de verspreide mini bultjes.
Genitale wratten zijn het in ieder geval niet. Waterwratjes zou kunnen als gevolg van bijvoorbeeld scheren...
Wat vervelend zeg!
Ik zou sowieso niet aan de bultjes zitten, dus er ook niet aan krabben of ze uitduwen. En dan over 3 weken de dermatoloog maar vragen wat het is en wat je best kan doen.