Erectie na zien dochter

Online ZorgZus
  • #1

    Ik zit echt met het volgende en weet even niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam mijn dochter van 12 van onder de douche en ze had geen handdoek om. Het is echt even geleden dat ik haar bloot heb gezien. Omdat ze erg onzeker is over haar uiterlijk zei ik 'zie ik daar niet een heel mooi meisje staan?' (wat ze overigens beslist is). Ze moest verlegen glimlachen en kwam naar me toe om me een hug te geven. Toen ze eenmaal in mijn armen was raakte ik onder de indruk van haar. Ze is gewoon heel lief en beeldschoon. Alleen tot mijn verdriet raakte ik opgewonden en kreeg ik een erectie. Ik kon even geen kant uit en omdat ik een huisbroek aan had voelde ze die. Ze zei dat ze het niet erg vond en dat dat zomaar kan gebeuren bij een man. Ja, daar heeft ze gelijk in maar ik vind het vreselijk dat dit gebeurd is. Ik voel me een viezerik en weet niet wat te doen. Moet ik dit verder als een ongelukje laten en niet erger maken dan het is of moet er gepraat worden. Mijn dochter gaat gewoon haar gangetje en doet niet anders tegen me dan normaal het geval is. Maar je weet natuurlijk niet hoe ze hier exact mee omgaat. En als ik het tegen mijn vrouw vertel weet ik ook niet hoe die zal reageren. Zijn er hier mannen die een dergelijke situatie hebben meegemaakt? Hoor graag, alvast bedankt Tim

    #2

    Een erectie moeten we niet zien als alleen maar een uiting van een man dat hij seks wil of dat het in sommige situaties zou betekenen dat je een vies mannetje bent. Een man zit op seksueel gebied minstens net zo complex in elkaar als een vrouw. Het is een fabel dat mannen enkel van de platte seks zijn en vrouwen vooral gevoelige wezens zijn.

    Je hebt je dochter al een tijdje niet naakt gezien en nu zie je dat je kleine meisje van weleer vrouwelijke vormen begint te krijgen. Dat maakt je trots en gelukkig en natuurlijk zie je ook haar schoonheid. Deze mix van gevoelens worden dan versterkt als je haar in je armen hebt en het is dan heel goed denkbaar dat je daarvan een erectie krijgt. Je bent niet de eerste die dit overkomt en ook niet de laatste. En als ik je verhaal lees heb je geen verkeerde intenties, integendeel je voelt je schuldig.

    Als een dochter van 12 een knap pianostuk speelt klappen we onze handen stuk maar zou dat niet mogen als ze langzaam aan een mooi meisje aan het worden is?

    Of je dit nu verder met de gezinsleden moet bespreken is moeilijk in te schatten. Jouw dochter heeft het eigenlijk heel goed gezegd en misschien al opgelost. Bijzonder knap dat ze dit al in zich heeft. Hoe het verder een beetje in de gaten zou ik zeggen.

    #3

    Als een meisje een beetje goede seksuele voorlichting heeft gehad weet ze ongeveer wel hoe het zit bij een man. De situatie is even ongelukkig omdat het je dochter is, maar ze lijkt er goed mee om te gaan. Blijf gewoon de vertrouwde en veilige figuur voor haar. En een gesprekje kan altijd nog, indien nodig.

    En hoewel niet te vergelijken kon ik als 14 jarige puber ook wel eens een stijve krijgen als mijn oudere zus weer eens bloot door het huis liep. Het is een natuurlijke reactie en verder is er nooit iets raars gebeurd. Als je naar een goede humoristische film kijkt is het toch ook niet te doen als je je lach moet inhouden?

    #4

    Ik heb ook een opgroeiende dochter van 14 jaar en vol bewondering kijk ik hoe ze langzaam aan al een mooie jonge dame begint te worden. Aan de ene kant nog mijn kleine meisje aan de andere kant al wat vrouwelijke vormen. Misschien dat als ik een man was geweest ik ook een erectie gehad zou hebben. Het kan zich bij een man nu eenmaal zichtbaar uiten. Zolang er geen sprake is van grensoverschrijdend gedrag is er helemaal niets aan de hand. Maar dat is mijn mening.

    #5

    Iedereen bedankt voor de fijne reacties. Het geeft me wat meer rust en mijn dochter gaat lekker haar gangetje. Morgen gaan we lekker samen koken voor het gezin, vandaag was ze al volop bezig met wat we gaan maken. Kennelijk zit ik er meer mee in mijn maag dan dat het voor haar vervelend was.

    #6

    Aparte reacties hier. Je dochter naakt zien/bewonderen, erectie krijgen en ermee je dochter aanraken en vervolgens zeggen dat zolang er geen sprake is van overschrijdend gedrag dat er niets aan de hand is...

    Erectie ontstaat niet uit niets. Daar is een aanleiding voor nodig en als je dochter daar de aanleiding van is dan is er iets echt mis.

    Ik neem aan dat je een gezond verstand hebt en je dochter fatsoenlijk opvoedt en morele waarden aanleert.

    Het is toch ook niet normaal dat je bijvoorbeeld seks met je vrouw hebt en je kinderen laat toekijken?

    Je vrouw is eigenlijk degene die jouw dochter moet aanspreken op haar kleedgedrag.

    Belachelijk dit, sorry. Laat het in ieder geval niet meer gebeuren.

    #7

    @Man
    Als ik het verhaal van Tim lees zag hij onverwacht zijn dochter bloot en tijdens een hug van haar kreeg hij ongewild een erectie. Nou, erecties kunnen te pas en te onpas voorkomen en hoeven niet eens seksueel geladen te zijn. Jij trekt het wel heel erg in het kwade en dat vind ik kwalijk.

    Uit de post van Tim blijkt juist wel verantwoordelijkheid, anders zou hij hier toch niet berichten? Ga jij dus lekker niet de moraalridder uithangen! 'Laat het in ieder geval niet meer gebeuren' wat een aanmatigende houding.

    En gezinnen bepalen lekker zelf of ze wel of niet bloot uit de badkamer komen lopen. Je hoeft niet naakt over straat, maar een krampachtigheid over bloot of erecties is iets uit begin vorige eeuw.

    #8

    @M.

    We praten hier over het gevolg van en niet of er wel of geen onverwachte situatie plaats heeft gevonden. Je snapt ook wel dat de badkamer een prive ruimte is en daarbuiten niet. Dus dient een 14 jarige rekening te houden met mogelijke onverwachte situaties buiten de badkamer. Dit is weer een stukje opvoeding natuurlijk en moraliteit, iets wat jij overigens middeleeuws vindt maar ik niet.

    Kennelijk ontstaan er problemen als moraliteit afwezig is. Resultaat is een vader die zich schuldig voelt aan het zien van zijn minderjarige dochter en daarop een seksuele lust heeft ontwikkelt. Je kunt nu wel allerlei smoesjes bedenken van ja erectie hoeft niet altijd seksueel geladen te zijn. Zo kun je overal wel iets op verzinnen en dingen lichter opvatten.

    Incest en pedofiliecijfers blijven maar stijgen en dit moet natuurlijk voorkomen worden.

    Ik denk dat de vader beter regels kan opstellen qua kledinggedrag. Dochter moet het ook niet normaal vinden dat haar eigen vader een erectie krijgt door haar.

    Onbegrijpelijk, sorry.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    @Man
    Wij verschillen van mening, prima hoor.
    Ik geef je wel mee dat waar moraliteit aan de buitenkant hoog wordt gepredikt de praktijk in het heimelijke aanzienlijk weerbarstiger is. De meest recente misbruikzaken onderschrijven dit. Ja, vooral misbruikzaken uit de periode 50-80.

    Jouw conclusie dat moraliteit zou ontbreken als gezinsleden elkaar eens bloot zouden zien getuigt wel van een heel klein kader. Dito de conclusie dat vader bij het zien van zijn blote dochter lust zou hebben. Hij is gewetensvol en zoekt naar een goede oplossing. Dat getuigt van een goede moraal.

    Jij veroordeelt op voorhand en koppelt het eventjes aan incest. Incest is niet een gevolg van dat gezinsleden elkaar al dan niet per ongeluk eens een keer bloot zien. Of dat iemand een keer opgewonden raakt. Ook niet als dit door een seksuele impuls zou komen.

    Een enkele vrouw kan ook opgewonden raken bij het geven van borstvoeding. Heeft niets met seks te maken, maar daar zoek jij wellicht ook potentieel misbruik achter. Bah!

    #10

    Bij mij spelen absoluut geen incestueuze gedachten en mijn zorg is juist dat mijn dochter zich daar niet ongerust om hoeft te maken. Gisteravond na het koken heb ik nog een klein praatje met haar gehouden. Ze is er niet eens mee bezig maar begrijpt wel dat een man of jongen dit kan overkomen. Zonder kwade bedoelingen.

    Haar slaapkamer is dichtbij de badkamer gelegen en ze liep daar even naar toe. Daar ga ik haar echt niet op aanspreken, we zijn een veilig en gelukkig gezin. En om die reden maakte ik me zorgen dat daar mogelijk afbreuk aan zou zijn gedaan.

    Ze is erg onzeker over haar uiterlijk en wordt wel eens gepest. Nou, ik bewonder haar om haar moed en lieve karakter. En verder is het gewoon een prachtige dochter. Ben trots op haar!

    #11

    @M.
    <p style="background: white; margin: 0cm 0cm 7.9pt 0cm;"><span style="font-size: 11.5pt; font-family: 'Arial',sans-serif;">Dat er in de praktijk misbruik van wordt gemaakt betekent toch niet dat de oorzaak bij moraliteit ligt? Moraliteit is een onmisbare aspect van opvoeding. Daar waar geen gedrag wordt aangeleerd zal een kind daar zelf aanvulling op geven. Feit blijft dat incest en pedofiliecijfers blijven stijgen. Geen wonder als mensen de grens pas neerzetten bij seksueel contact maar alles wat daar een aanleiding voor kan zijn normaal beschouwen.</span></p>
    Mijn conclusie is niet gebaseerd op leuke praatjes maar realiteit. Feit is dat een vader een erectie heeft gekregen bij het zien en aanraken van zijn minderjarige blote dochter. Als dit al een erectie kan veroorzaken bij een vader (die eigenlijk alle behoeftes van zijn vrouw krijgt), dan is er iets gruwelijk mis.

    Sorry maar zelfs het gedachte al wekt bij mij een misselijkmakend gevoel en tegenreactie op. Dit is een natuurlijke reactie van het lichaam. Als die ontbreekt dan ontbreekt er meer en moet er serieus naar een oplossing worden gezocht.
    <p style="background: white; margin: 0cm 0cm 7.9pt 0cm;"><span style="font-size: 11.5pt; font-family: 'Arial',sans-serif;">Ik koppel helemaal niets. Ik bekritiseer hier de mensen die de situatie veelte licht opvatten en het als normaal beschouwen. Incest en soortgelijke zaken hebben allen een aanleiding. Vandaag is het naakt zien, morgen is het erectie krijgen, overmorgen is het fantaseren en de dagen erna kom uitproberen. Blijkbaar kunnen zulke gedachten niet geblokkeerd worden bij deze man. Daarom zeg ik ook dat het zoeken naar een oplossing belangrijk is.</span></p>
    Ja ja borstvoeding. Geen argumenten meer over?

     

    #12

    Ik denk dat de geschiedenis wel heeft aangetoond dat wat wij vroeger als een goede moraliteit beschouwden bij nader inzien toch niet zo goed was. Ik kan verwijzen naar de bekrompen seksuele moraal van voor de jaren 60 of naar het koloniaal verleden. Dat zijn feiten.

    Misschien vind jij dat meisjes en jongens maar weer naar gescheiden scholen moeten. Want ja, die jongens kunnen natuurlijk ook wel eens een erectie krijgen. Je moet ze natuurlijk geen aanleiding geven.

    Je kunt schermen met stijgende incestcijfers maar onderzoekers hebben altijd al aangegeven dat die niet betrouwbaar zijn omdat er veel te veel onderstroom is. Er komt nu veel meer aan het licht omdat de doofpotten meer en meer opengaan. Zie ook de 'me too' discussie. Het einde daarvan is nog niet in zicht.

    Jij kunt de casus van Tim koppelen aan incest want dat doe je nu eenmaal, tenzij je je eigen schrijfsels niet begrijpt, dat doe ik pertinent niet. Een incestpleger loopt op zijn pantoffels 's-nachts naar de slaapkamer van zijn kind. Nou dat beeld heb ik niet van Tim. Maar goed het blijft een forum.

    Ik ben totaal niet onder de indruk van je verhaal. Sterker nog, ik vertrouw mijn kinderen veel eerder aan Tim toe dan aan een figuur als jij.

    #13

    Hey Tim,
    Allemaal een beetje ongelukkig gelopen maar denk dat je het zo prima doet. Een opvoeder is iemand die in het duister tast, schreef onze Douwes Dekker eens. Als je maar het goede voor ogen hebt en je best doet. Ook gedurfd dat je dit hier zo aankaart, het roept uiteraard ook reacties op.

    @Man
    Doe jij eens lekker rustig aan gozer. Toen mijn kinderen nog kleiner waren ging ik wel eens met ze in bad. We hadden ontzettend veel lol, dat is toch geweldig? Of hang je nu ook in de gordijnen dat ik er wellicht rare fantasieën op ging nahouden?

    Nou, ga maar lekker in je encyclopedie bladeren dan zullen we de volgende post wel van je tegemoet zien. Nog wel een tip dat de linkjes die je inplakt niet werken. Dat krijg je van al die opwinding.

    #14

    Het is een ongemakkelijke situatie, zonder meer, maar ik sla eigenlijk een beetje stijl achterover van de reacties van "Man". Die insinueren dat het niet anders kan dat er wel  sprake  MOET zijn van overschrijdend gedrag.  De houding van deze vader getuigt juist van verantwoordelijkheidsgevoel

    Een vader heeft zijn eigen dochtertje van 12 naakt gezien toen ze uit de douche kwam....tsjongejonge big deal. Dat gegeven vergelijken met seks hebben met je vrouw en dan  je kinderen laten toekijken getuigt van een dubieuze moraal. Naakt is niet hetzelfde als seks.  Lustgevoelens gaan meestel gepaard met een erectie, maar een erectie hoeft niet gepaard te gaan met lustgevoelens. Ik heb ook weleens last van een odol, terwijl ik echt geen lustgevoelens heb op dat moment. Zelfs babies hebben weleens erecties als ze verschoond worden.

    Zo kun je overal wel iets op verzinnen en van iedere mug een grote olifant maken . Een  vader die zijn eigen kind naakt ziet kun je onmogelijk vergelijken met een pedofiel ala  Robert M.  Dat jij dat wel doet zegt meer over jou zelf. Als jij wil dat je eigen kinderen na het douchen een burka aantrekken in eigen huis dan is dat jouw keuze , maar dat vind ik persoonlijk weer moreel verwerpelijk. Ook ik zou mijn eigen kinderen eerder toevertrouwen aan Tim dan aan jou.

     

    #15

    @M.

    Sorry maar zo ver hoef je niet de geschiedenis in te duiken gezien in de jaren 80 – 90 pedofilie geheel als ‘’normaal’’ beschouwd werd. Ja, daar kunnen we Paul de Leeuw als voorbeeld voor gebruiken die live op TV het zowat met een klein jongetje deed en iedereen het applaudisseerde. Wordt de grens nu weer getrokken naar het in een gaatje steken? Iets wat jij bekrompen noemt staat wel lijnrecht tegenover incest en pedofilie praktijken. Daarentegen staat het ‘’normaal’’ beschouwen veel dichterbij.

    Ja natuurlijk want een jongen en een meisje op school zijn hetzelfde als een vader en een minderjarige dochter. Ongelofelijk...

    Wat voor een verklaring geef jij dan op incest gevallen? We spreken hier over incest en niet over verkrachting. Daarnaast is het begrijpelijk dat met zo n licht opvattend mentaliteit zulke dingen vaker en simpeler voor kunnen komen. Ja een 14 jarige naakte dochter die door haar vader bewonderd wordt en daarop een stijve krijgt is heel normaal. Wat niet normaal is dat er seks door ontstaat. Wie houd je voor de gek?

    Geen woorden in de mond leggen. Ik koppel niks. Ik geef aan dat bepaalde situaties te licht worden opgevat en uiteindelijk kunnen leiden naar zulke soort gevallen. Zijn schuldgevoel is niets anders dan een natuurlijke reflex wat heel normaal is. Het moet ook een schuldgevoel blijven want als dat verdwijnt dan zal er meer dingen verdwijnen.

    Jouw verhaal en adviezen zij niet indrukwekkend maar eerder schrikbarend. De vraag is niet of je jouw kinderen kunt toevertrouwen aan mij maar of kinderen wel veilig genoeg zijn bij mensen die dezelfde mentaliteit delen als jij.

Het onderwerp ‘Erectie na zien dochter’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief