bisexualiteit in een huwelijk

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

hoi ik zou graag eens willen weten of er ergens een site of forum is waar je infomatie of meningen kunt krijgen die gaan over “bisexueel” zijn maar dan juist over de gevolgen voor de partners die daar mee geconfronteerd worden. Mij is dit 6 jaar geleden over komen dat mijn partner dit me heeft verteld dat hij deze gevoelens heeft. Ik vind het heel moeilijk om dit te accepteren maar hou nog steeds van hem. We zijn al jaren getrouwd en hebben 2 kinderen die in de pupertijd zitten. Ik zou zo graag een met mensen hierover willen praten want het niet elke dag rozen geur en manenschijn. Hij wil bij mij blijven maar weet ook dat ik dit moeilijk vind en het niet acepteer als hij zijn gevoelens gaat uitvoeren. Het vertrouwen is er wel en ook weer niet. Wie weet iets waar je terecht kunt als je even wil praten met iemand die het zelfde mee maakt.
    groetjes M

Reactie

Je kan dus hier praten, tijdens het huwelijk maak je afspraken, die behoor je na te komen, er kan wat veranderen, daar kan je genoegen mee nemen of niet, doe je het niet, ga je scheiden. Wat versta jij verder onder houden van, ga daar eens over praten met je partner.

Reactie

http://www.lnbi.nl/
    Als je partner of iemand anders in je directe omgeving biseksueel is, dan is het belangrijk om te weten dat de plaats die biseksualiteit in het leven van elke biseksueel inneemt heel erg verschillend kan zijn per persoon. Wil je graag weten wat biseksualiteit voor hem of haar betekent, praat er dan over met elkaar. Vooral binnen relaties is deze communicatie van het grootste belang!

Bereikbaarheid per telefoon
    Onze landelijke contactpersoon, Frank, is bereikbaar op: (06) 229.38.519 (dagelijks van 17-22u).

Bereikbaarheid per e-mail
    Uiteraard kunt u ook e-mail sturen naar het LNBi, het adres is: [email protected].

Reactie

Dank je wel voor je reactie, het is fijn om iets te hebben waar je met vragen naar toe kunt. Het is jammer dat mijn man niet goed daar over kan praten, meestal dan komt het allemaal weer ter sprake als er ’n aantal dingen zijn voor gekomen die door mij als stiekem ervaren worden. We hebben er dan ook ruzie omdat we onze gevoelen niet goed kunnen verwoorden.De gevoelens zijn zo dubbel, je wilt bij hem blijven omdat je toch al een hele tijd samen bent en twee kinderen hebt, maar aan de andere kant wil je hard weg rennen, het doet pijn omdat hij niet tevreden is met wat hij heeft. Hij is niet gelukkig hij mist iets en dat is nou net wat ik hem niet kan geven. Toch wil hij bij me blijven, dit is zo moeilijk en voel me dan eenzaam omdat je dit natuurlijk niet aan de grote klok gaat hangen bij je vrienden en familie.
    groetjes M

Reactie

Wij zijn bijna 38 samen, waarvan bijna 37 jaar getrouwd. Hij bedriegt mij al bijna 20 jaar. Openheid is bij ons weinig aan de orde geweest, wel altijd vertrouwen en wantrouwen. Ik ben al vaker achter dingen gekomen maar gaf hem weer die kans. Nu vertelde hij dat hij in onze relatie veel gemist heeft en ik in feite deel uit maak van zijn probleem. Hij houdt van mij, wil me niet kwijt maar wil niet stoppen met zijn bezigheden. Gaat nu praten met een sociaal raadsman, maar weet waarschijnlijk wat hij wil. Ik zie het wel

greetz m

Reactie

Nog even een toevoeging: blijven liegen en bedriegen en jij ziet alles fout.

Reactie

Het verbaast me dat je getrouwd blijft, terwijl je zo ontevreden bent. Hij is zoals hij is en hij doet zoals hij doet. Dat is een onveranderbaar vaststaand gegeven. Moge dat na 38 jaar duidelijk zijn. Je kunt afhankelijk en passief in je probleem blijven staan. Maar je kunt ook stoppen met klagen en er actief voor gaan zorgen dat jij tevreden in het leven komt te staan. Hij weet wat hij wil. Hij wil jou niet kwijt en wil zijn bezigheden voortzetten.
    Wil jij een onbetrouwbare man waar je niet gelukkig mee bent ? Ja…, wat wil jij eigenlijk?

Reactie

God zij dank is het niet mijn probleem, maar van iemand anders. Zal haar zeker dit advies laten lezen en hoop dat ze er iets aan heeft.

Reactie

Nog even een toevoeging: blijven liegen en bedriegen en jij ziet alles fout.

Wat bedoel je precies met deze opmerking Maaike?

Reactie

sinds 1 1/2 jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Na 9 maanden kwam ik erachter dat hij ook sexueel contact had met mannen. sindsdien houd ik hem goed in de gaten en confronteer ik hem regelmatig met allerlei voorvallen. Uiteindelijk vertelde hij mij dat hij bi is en dat dit allemaal niets voorstelt. Hij kickt op de spanning!
    gisteren heb ik hem betrapt op een homo dating site; dit was voor mij de aanleiding hem uit mijn huis te zetten. Hij houdt van mij en wil mij niet kwijt en hij ziet mij als zijn beste vriendin waar hij leuke dingen mee kan doen. Ik heb hem een kans gegeven, meerdere malen zelfs. Zelf zegt hij dat hij ziek is in zijn hoofd en hij er niets aan kan doen. Maar ik val toch ook niet op andere mannen tijdens onze relatie. Het ergste is dat ik niet weet hoe ik dit aan mijn kinderen, familie en vrienden moet uitleggen.Als ik het moeilijk kan begrijpen hoe kunnen anderen dit begrijpen?

Reactie

Er zijn veel biseksuele mannen die monogaam en trouw zijn. De meesten kunnen hun aantrekkingen erkennen en accepteren het zonder met mannen seksueel in contact te komen. Voor anderen is het een worsteling om niet toe te geven aan hun seksuele voorkeuren en hun trouw aan hun partner op het spel te zetten. Angst, blamage en schuldgevoel leiden vaak bij hun tot een “geheim” leven. Maar er zijn ook relaties waar openheid en eerlijkheid op de voorgrond staan. De vrouw is op de hoogte van haar partners biseksualiteit en accepteert of tolereert zijn levensstijl. Er kunnen wel regels en beperkingen gelden. Sommige vrouwen hebben een seksuele betrekking met hun partner en hun minnaars terwijl andere vrouwen minnaars hebben buiten hun gewone relatie. Sommige vrouwen zijn zelf biseksueel en zoeken vrouwelijke partners, of het biseksuele stel zoekt andere stellen of alleenstaanden voor contact op reguliere basis of voor af en toe. Trio-relaties (ook wel menage à trois genoemd) en twee-paren-relaties die onder één dak leven en de kinderen opvoeden is niet ongewoon. Er zijn ook andere groepsverbanden. Omdat biseksuele mannen aangetrokken worden tot vrouwen zoeken sommige mannen andere vrouwen, stellen of transseksuelen. Dat kan moeilijker zijn voor de vrouw of vriendin dan de relaties die hij heeft met mannen. Een andere vrouw kan een direct gevaar vormen voor de relatie omdat zij gezien wordt als concurrerend. Een andere man moet gezien worden als het complement die de bestaande relatie verrijkt omdat alleen een man de behoeften van de biseksuele man kan bevredigen. Voor sommige van jullie geldt misschien dat jullie beëindigd is of gescheiden zijn. Jullie zijn er nu misschien achter dat hij biseksueel of homoseksueel is. Relaties beëindigen om verschillende redenen. Als mensen een goede communicatie hebben en eerlijkheid in hun relatie dan is er geen reden waarom gemengde seksuele relaties niet zouden werken. Naar een relatietherapeut gaan is een goed idee om je je door verschillende onderwerpen heen kunt werken. Als je relatie al beëindigd is dan moeten er wat betreft de kinderen goede afspraken gemaakt worden.

Reactie

Hoi mensen .

Ik ben zelf al jaren gelukkig getrouwd en heb 3 kinderen. Ook ik heb af en toe bisexuele gevoelens. Ik heb dat met mn vrouw besproken. Bij mij gaat het puur om een sexuele toevoeging.  Ik vind het fijn om af en toe met een sexueel bezig te kunnen zijn deze heeft immers iets wat een vrouw niet kan bieden. Mijn vrouw begrijpt dat en ziet het absoluut niet al concurrentie. Met mn vrouw ven ik enorm gelukkig en wil ik oud worden. Een relatie met een man zou voor mij geen ootie zijn die gevoelens heb ik ook absoluut niet.

Gekker nog mijn vrouw en ik hebben zo nu en dan een trio met een man erbij waarbij mijn vrouw dubbel verwend word en ik een stukje toevoeging heb . Dit werkt voor ons super. Tis niks meer dan dat af en toe een mannelijk deel is alles wat ik wil.  Begrijp het dat vrouwen schrikken maar dit kan ook andersom hey.

Praat erover met elkaar. Je hoeft echt niet ongelukkig te worden maar je kan er zelfs sterker van worden door elkaar tegemoet te komen.

Wij zien het net als allerlei sextoys als een verbetering van je sex.

Daarbuiten hebben wij het geweldigste huwelijk wat je kan bedenken.

Reactie

Hier wil ik ook wel even wat vertellen. Sinds anderhalf jaar weet ik dat mijn man bi sexuele gevoelens heeft. Hij heeft me duidelijk uitgelegd dat hij niet verliefd of gevoelens heeft voor mannen maar dat hij alleen zo nu en dan verlangt naar dat stukje wat ik hem niet kan geven. Ik heb dit geaccepteerd. Heb een geweldig sexleven. Accepteer elkaar zoals je bent, meer kan ik niet zeggen

Reactie

In mijn geval ben ik de vrouw in het huwelijk degene die bisexueel is. 6 jaar geleden na 10 jaar huwelijk en 19 jaar samen(jeugdliefde) kwam ik erachter dat mijn interesse wel iets groter waren voor een vrouw. Mijn man vond dit vooral een kick en zag het wel zitten met name een trio. Ikzelf was vooral nieuwschierig op dat moment. Lekker cheezy is er wat gebeurd op een gezellige borrelavond met een buurvrouw waarbij de mannen een mooie show kregen. De gevolgen waren  dat er jaloezie optrad en de vriendschap ging kapot. Toen maar eens online met mijn man gekeken en gedate…het was leuk…tja sex meer niet… totdat ik een vrouw tegenkwam die verliefd werd op mij…nou dat kon niet want ik ben getrouwd  he…toch stimuleerde mijn man mij om daarvoor open te staan en ik liet mijn gevoelens toe…ik heb drie jaar een relatie gehad met deze vrouw en mijn man genoot zo nu en dan met ons mee…alles open en eerlijk…ik mijn vrijheid en hij zijn lol…zelfs de kids wisten ervan en vonden het prima(beginnende pubers)…ik zit nu weer opnieuw in een relatie met een prachtige vrouw waarbij zij lesbisch is…geen feest voor mijn man maar voor mij beter het gescheiden te hebben…ze hebben wel contact maar meer niet…ik heb nu dus twee relaties met beide geslachten! Laat ik vooropstellen dat je gevoel echt wel kan verschuiven…je bent immers niet van steen en gevoelens voor een persoon kunnen maar zo heftige verliefdheid tot houden van worden…ik ben inmiddels uit de kast voor mijn directe omgeving…mijn man accepteerd mijn bi zijn..het is zeker niet makkelijk maar voor ons werkt dit!

Reactie

Het doet pijn….pijn dat mijn man die ander nodig heeft daar genot uit haalt. Hoe open ik ook wil zijn en ben in vele gevallen….het doet zoveel pijn. Ik gun hem zijn plezier want ik wil niet dat hij ongelukkig word door onvervulde verlangens maar bij mij rollen de tranen over mijn wangen stiekum want ik wil niet dat hij mijn verdriet ziet. Vroeger heb ik de aanvulling beter kunnen accepteren deed mee in het spel en dat paste toen bij mij. Maar ik ben veranderd de behoefte rondom pure sex is anders geworden. Daarbij kreeg ik de diagnose fybromyalgie/reuma en voelde ik me niet meer zoals vroeger. We zijn nu 19 jaar samen….hebben kinderen waarvan de jongste 8 is en wil ergens in mij scheiden maar wil ik mijn gezin niet verliezen. Ik ben zo boos uit onmacht want je kiest niet voor Bi zijn… hij vind het allemaal heel normaal en dat is het ook voor hem. Maar voor mij…. ik breek en voel me zo enorm verdrietig. Alleen voelen in dit bestaan als vrouw van ern bi man….waarvan de vrouw dit probeert te accepteren uit liefde voor haar man en gezin. Het voelt alsof je gevangen zit door liefde….en hoe kan je als je uit elkaar gaat uitleggen aan je kind waarom.je dat dan zou doen. Je papa gaat met mannen om enz…en mama kan dat niet een plaats geven.

Tja als je het kan accepteren of als je sexueel er op kickt prima. Of als je duidelijk bent dat dan scheiden de oplossing is voor je eigen geluk…prima, maar wat als jouw geluk hun geluk is. Wat als je die keuze niet wil of kan maken uit liefde voor je kind en zelfs je Biman in al zijn kleuren. Maar het word steeds meer een intense vriendschap met sex…maar als hij een date heeft of gehad dan kan ik hem maanden niet meer kussen of sex met hem hebben. Het maakt me zo verdrietig en eenzaam om met zijn geheim te lopen.

Het doet me erg veel pijn…

Gigi

Reactie
Reageer op: bisexualiteit in een huwelijk
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief