Een te dikke penis?

Hallo (dokter),
    Ik zit met een probleem waar ik niet zo goed raad mee weet. Ik ben een man van 25 jaar en heb een probleem met mijn penis. Er is niks anders aan dan normaal hoor. Na een aantal jaren vriendinnetjes te hebben gehad denk ik dat hij gewoon erg dik is en ik begin daar genoeg van te krijgen. Het grootste probleem heb ik met condooms en als ik voor de eerste keer met een meisje naar bed ga. Het lukt mij niet om passende condooms te vinden, de Durex XL-Comfort is nog steeds wat te strak. Verder lukt het de eerste keer met een nieuwe vriendin nooit. Het past gemiddeld na drie keer pas, zonder dat het al te veel pijn bij haar doet ook als het meisje geen maagd meer is. Veel mannen zullen nu juist denken waar klaag je over, maar ik vind het serieus een probleem worden. Mijn penis heeft een lengte 20,2 centimeter en als je doordrukt tot het schaambeen is het 22,1 cm. Deze lengte is doorgaans niet het probleem, de omtrek is op het dunste punt, net onder de eikel, 16,8 cm, in het midden 17,7 en onderaan 18,6 cm. Kan ik hier iets aan doen? Is er een advies te geven? Is dit nou echt te dik?
    Het is een serieus probleem van me, ik durf er alleen niet zo goed mee naar de huisarts.

Reactie

Hallo Maarten,

Persoonlijk vind ik het erg lekker hoor als een man zo'n grote heeft, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt en zeker als het voor een meisje de eerste keer is. Nou had ik de eerste keer toevallig ook iemand met een hele grote en het heeft me niet echt zeer gedaan, hij was ook heel voorzichtig. Een vriendin van mij, wil alleen maar een man met zo'n grote anders zegt ze niks te voelen. Je moet denk ik iemand vinden die dat ook heeft en die zal het vast geweldig vinden. Het is natuurlijk altijd zo dat het ook in bed moet klikken tussen twee partners. De ene houdt van groot, de ander doet dat weer zeer, maar ik denk dat als iemand van je houdt het niet belangrijk is en je er wel een weg in vindt.

Dat condoom probleem kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Ik hoop voor je dat je een vriendin vindt, die het heerlijk vindt dat je zo'n grote hebt en als je dan een vaste relatie krijgt, is het condoom ook niet meer nodig, maar voor nu heb je daar weinig aan, maar ja, je kan er toch niks aan veranderen. Je kunt wel naar de dokter gaan, maar wat kan hij er aan doen? Je zult het er toch mee moeten doen. Maar bedenk maar zo, velen zullen jaloers op je zijn.

Reactie

Op ieder potje past een dekseltje. Jij zou dus een grote pot moeten hebben. Maar ben je van plan voorlopig nog met veel meisjes te vrijen? Houd het gewoon bij eentje, lijkt me heel gezond.

Reactie

Hoi Maarten (en dokter), Ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik heb ook vaak last van het feit dat standaard condooms niet lekker passen en dat het voor een meisje vaak schrikken is de eerste keer als ze mijn penis zien.
    Verder heb ik al een aantal keer een relatie verbroken omdat ik de confrontatie gewoon niet aan durfde gaan, bang om afgewezen te worden of erger, uitgelachen...
    Deze angst heb ik nu nog steeds en ik heb het er best wel moeilijk mee. Je zegt niet bij de eerste date "Ik ben Bas en heb een grote dikke penis" maar dat zou in veel gevallen wel een hoop stress wegnemen. Nu heb ik weer twee weken 'verkering' met een vriendin en binnenkort zal ik er weer aan moeten geloven... het spookt nu alweer in mijn hoofd om de relatie te verbreken, alleen door mijn penis, terwijl het een hele leuke lieve meid is...

Reactie

Hallo Maarten,

té dik weet ik niet, maar qua formaat sta je behoorlijk aan de top. Mijn omtrek is iets minder, zo'n 14,5 cm en dat is al behoorlijk. Soms is het lastig bij orale seks. Ik ben nog maagd (op mn 27e ja) en mijn vriendin is wsl. best krap. Ik hoop dat dat gaat lukken later.

Qua advies: doe vooral rustig aan, en probeer er ook gewoon van te genieten dat ie zo groot is.

Succes ermee!

Reactie

Ik smeek je: maak je niet druk!! ik zou het er gewoon over hebben. gewoon voorzichtig over beginnen... als zij echt een lieverd is, lacht ze je iig niet uit.. misschien is zij ook wel ergens onzeker over!!
    ik heb ook een vriend gehad met een grote dikke. de maten weet ik niet, maar ík vond het heerlijk!!
    en als het niet lukt gebruik je gewoon glijmiddel.. en idd, vaste relatie is handigst, allebei een keer een test doen en het condoom is niet meer nodig!!

geniet gewoon van je verkering en begin er zo snel mogelijk over... je voelt je vast opgelucht als je het besproken hebt.

succes en veel liefde gewenst!!!!

Reactie

Beste,
    Ik denk dat je best fier mag zijn op zo'n stevige penis. Veel mannen zijn er jaloers op. Maar idd, je penis is wel ver boven gemiddeld, zowel qua lengte als qua dikte. Lengte is meestal niet zo'n probleem, daar de penetratiediepte vrij eenvoudig te regelen is tussen de partners, maar de dikte is een ander verhaal. Je maat is ècht wel heel groot (gemidd. iets meer dan 12 cm omtrek, dan weet je het wel). Een oplossing hiervoor? Best een dokter consulteren.

mvg,

Reactie

Medisch gezien is er geen probleem. Ik vind dat dit meer een onderwerp voor de psycholoog is.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo,

Ik ben homo en ben groot geschapen. De lengte is 19 cm, de breedte 6 cm, de omtrek variëert van 16 cm tot 18,5 cm op het dikste punt.
    Gaysafe condooms zijn erg sterk, en ook makkelijk aan te brengen, misschien is dat een idee voor je?
    Mijn penis is dan erg dik, klachten heb ik nog niet vaak gehad. Probeer gewoon gaysafecondooms!!

Groet van een grootgeschapene....

Reactie

Wie gaat zich nou druk maken als zijn penis aan de wat grote kant is....en te groot bestaat helemaal niet.

Er zijn vrouwen die grote dildo's gebruiken, waarbij vergeleken de jouwe maar een kleintje is.

Je hebt gewoon pech dat je net tegen de krapper geschapen vrouwen bent aangelopen.

Reactie

Hallo
    Jou penis is te dik
    een volwasse penis omtrek is ongeveer 10 cm.
    Helaas kan je je penis niet laten verdunnen door medicatie of operatieve ingrepen, Maar de vagina van een vrouw kan flink uitdijen, als ik jou was zou ik eerst echt goed de tijd nemen met vingeren en likken, voordat je wilt penetreren, hier word de vrouw pas egt op gewonden van en sprijd de vagina dus nog meer, 1, vagina is groter minder pijn voor de vrouw, 2 ze is dan waarschijnlijk dan meer opgewonden dus ze zall minder snel stoppen
    EINDE

Reactie

Wat is te dik??? Maar als je als vrouw inderdaad nog maagd is, kan het wel pijn doen ja. En dan zijn die dingen die jij noemt zeker goed om te doen en ze helpen zeker wel. Hopelijk heeft de man er wat aan.

Reactie

Een dikkere penis hoeft geen probleem te zijn. Zorg ervoor dat de vrouwelijke partner voldoende opgewonden raakt zodat de vagina open en ontspannen is, dan zou het normaal moeten passen.

Reactie

Ik net 14 jaar oud en mijn penis is rond de 14/15 cm het enige probleem is dat dat hij heel erg dik is als ik hem bij een axe deo bus houd is hij precies even dik. Maar ik heb sinds kort een vriendin. Ik heb haar al een keer gevingerd maar zij wil dus verder gaan ik ben nu bang dat ik haar pijn doe als ik mijn lul in haar vagina stop hoe wat moet ik doen?

Reactie

Mijn vriendin krap, ik breed (14,5 cm. rondom)
    http://www.dokter.nl/forum/Relatie-seksualiteit/181965-Breed-en-krap.html

Penis dikte
    http://www.dokter.nl/forum/Penis-testikels/138597-Penis-dikte.html

Reactie
Reageer op: Een te dikke penis?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief