klontjes in sperma

Ik heb klontjes in mijn sperma die eruit zien als harde gel deeltjes. Wat is dit en/of is dit een reden om mij zorgen te maken?

Reactie

ja

Reactie

In welk opzicht moet ik me zorgen maken? Hoe komen die klontjes er dan in en wat belangrijker is hoe voorkom ik ze.

Reactie

Klontjes is het sperma kunnen heel gewoon zijn maar ook een symptoom zijn van een prostatitis.

Reactie

Heb datzelfde probleem. Ben je er inmiddels achter wat het is?

Reactie

Valt vast mee, niks bijzonders...

Reactie

Mijn sperma is heel slijmerig. Soms lijkt het wel dat r echte slierten en kwabbels/klontjes in zitten. Zijn er nog mensen die dat hebben?

Reactie

ja heb het zelfde probleem al 4 jaar lang ben daarvoor 2 keer naar de sexuologe in ziekenhuis geweest en steeds stuurt ie mij naar huis van dat is normaal maar ja het was ik niet gewend daarvoor en ik weet nog steeds niet wat het moet zijn??//

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ja ik heb dat ook dat kom bij mij door de anabolen heb te veel testoron in me lijf ziten moet je een hcg kuur nemen dan ben je er weer van af

Reactie

Ejaculaat bestaat uit twee componenten: zaadcellen, geproduceerd door de zaadballen (testes), en zaadvocht, een voedingsrijk plasma dat voor 1/3 afgescheiden wordt door de prostaat en voor 2/3 door de zaadblaasjes. Elk van de twee organen geeft daarbij biochemische voedingsstoffen mee (resp. fructose en citroenzuur).

Het zaadvocht (of semenplasma) zorgt niet alleen voor het transport van de zaadcellen door de mannelijke geslachtsorganen naar buiten en in de vrouwelijke, maar ook voor een stijging van de pH van de vagina. Goed zaadvocht heeft een pH van 7,2 tot 7,8 en fungeert daardoor als buffer voor de zaadcellen in de veel 'zuurdere' omgeving van de vagina. Zaadcellen immobiliseren immers snel bij een pH lager dan 6,2.

Ejaculaat is aanvankelijk een dikke substantie. Door een eiwitsplitsend enzym uit de prostaat vervloeit het bij kamertemperatuur al na zo'n 10 tot 30 minuten. Hetzelfde geldt als het in de vagina terechtkomt.

Reactie

Weet iemand al wat de oorzaak is voor deze gelei achtige klontjes in het sperma? Ik heb het zelf ook al en paar jaar. De ene keer meer dan de andere keer. Ze zijn gelig van kleur en plakken heel erg.

Reactie

volgens mij plakt sperma altijd, komt door het eiwit. Ook de klontjes is gestremd eiwit en betekent helemaal niets. Sperma wordt klodderig gespoten maar vervloeid hierna snel. Zolang er geen bloed bij zit is er niet veel aan te zien, wat op afwijkingen duidt.

Reactie

Het grootste deel van het sperma komt uit de zaadblaasjes. Deze vloeistof is geelachtig en klonterig. Dat is bij elke jongen zo; er is dus niets mis met jouw ballen of je sperma.

Reactie

Er is niks aan de hand!

Dat is gewoon een vochttekort. Zaadcellen worden aangemaakt in de zaadblaasjes in de testikels. Daarna word er door de zaadklieren en prostaat vocht bijgevoegd om de zaadcellen te bescherem tegen de zuurgraad van de vagina.
    Als je eens keer wat minder hebt gedronken op een warme dag, of teveel alcohol hebt gedronken (alcohol onttrekt vocht!) of je hebt zout gegeten, dan kun je dus klontjes in het sperma krijgen.

Niks aan de hand dus!

Reactie

Drink minder alcohol en cola en neem fruit en groente en je zult zien dat je klonten verdwijnen.
    succes.
    Willem.

Reactie
Reageer op: klontjes in sperma
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief