Help: koud lichaam en ander klachten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Eind september heb ik last gekregen van mijn armen benen en rug. Heb hier een ontstekingsremmer voor gekregen wat leek te helpen. Vanaf eind november kreeg ik last van vreemde bultjes op de rug en kreeg ik het koud terwijl het binnen 22 graden was, dit werd steeds erger. De kou zit vooral in het bovenlichaam(altijd bovenrug hier zitten de plekken) en de benen. Het is nu zo dat ik overdag vrij koud ben met vele zweetaanvallen bij bv het eten alsook bij kleine klusjes. De zweetaanvallen duren niet lang en er blijft alleen het gevoel van koudzweet over. S'nachts kan ik niet in slaap komen door de kou en heb ik last van schrikaanvallen. Als ik eindelijk in slaap val is dit voor een uurtje en wordt ik badend in het zweet wakker. Daarnaast is mijn lichaamstemperatuur gezakt. Normaal was ik 37 graden en het ligt nu tussen de 35.9 en 36.5 graden. Ook is mijn maag niet meer in orde. Ik heb een weeig (buikpijn/misselijk) gevoel en heb een zeer slechte eetlust. Eet wel maar minder. Heb ook snel een vol gevoel en moet vaak boeren met daarbij meekomende oprispingen.
    Met deze klachten ben ik bij de huisarts alsook een internist geweest die niets hebben gevonden. Er is een bloedje afgenomen welke een normaal beeld gaf. Er is wel gezegd dat het eventueel kan komen omdat de bultjes op spieren van de rug zitten.
    Op dit moment weet ik het niet meer. Ik wordt gek van de kou en wordt hier erg gestresst van. Ben doodmoe doordat ik niet meer slaap en wordt bang dat er iets niet klopt.
    Ik hoop dat iemand hier iets mee kan en voor mij een antwoord heeft. Alvast mijn dank daarvoor.

Mvg

Andre

Reactie

Hoi Andre

Een aantal van je klachten herken ik niet
    maar een aantal van hen wel.
    Namelijk: misselijkheid, boeren, oprispingen en weinig eetlust.
    Deze klachten heb ik zelf ook een hele poos gehad
    en ik had daarbij ook nog eens hartkloppingen.
    Na vele onderzoeken bleek dat ik een ontsteking in mijn maag had
    en daarvoor kreeg ik als medicijn Nexium.
    De klachten verdwenen maar niet helemaal
    want nu nog steeds en we zijn nu 4 jaar verder
    heb ik vaak last van misselijkheid en braakneigingen
    maar gelukkig niet meer zo erg.

Ik heb nooit last gehad van daling van mijn lichaamstemperatuur
    wel had ik regelmatig last van verhoging deze verhoging
    was meestal van korte duur.
    Ik vind de daling van je lichaamstemperatuur ook erg vreemd.
    Want een temperatuur tussen de 35.9 en 36.5 vind ik vrij laag.
    Nu weet ik niet hoevaak jij jezelf getemperatuurd hebt
    of jij jezelf doet temperaturen en wannneer jij de meting doet
    en ik weet ook niet hoe jij jezelf doet tempen
    oraal, onder de oksel, in je oor of rectaal.
    Oraal, onder de oksel zijn als tempmethodes zeer onbetrouwbaar.
    In je oor is vrij betrouwbaar maar ook niet altijd.
    De betrouwbaarste manier van temperaturen is nog altijd rectaal
    ( tussen je billen dus )

IK begrijp heel goed dat je nu veel stress hebt
    en dat jij je wanhopig voelt of begint de voelen
    want ik heb dat ook gehad en zelfs af en toe nog.
    Ook ik ken het gevoel van onzekerheid en machteloosheid
    want de dokters zeggen dat er niets aan de hand is
    maar ondertussen kamp je wel met die klachten.
    Als je met mij verder wil praten dan kan dat en daarvoor zal ik je mijn email geven [email protected]

Groetjes Jan
    .

Reactie

ga eens naar een acupuncturist of een homeopatische arts en anders...
    lekker in een warm land gaan wonen en vertrouwen hebben in je arts, wees blij dat ze niets ernstigs hebben ontdekt!

Reactie

Hoi Andre,

Ik ben even benieuwd hoe het is afgelopen met jou koude klachten.

Wat jij vermeld komt voor het overgrote deel overeen met de klachten die ik op het moment ervaar...
    Maag weeing misselijk gevoel, (ook opgezette buik)
    Maar vooral de temperatuurs daling!!! en koud in het bovenlichaam / schouders / Armen / Handen.

Het lijkt wel of mijn lichaam zich niet meer kan opwarmen.
    Vandaar dat ik wil horen van jou of er al een oplossing van jou probleem is gekomen???!!!!

Reactie

Hoi, ik wilde even een opmerking plaatsen over het advies voor homeopathie. Het is onverantwoord om iemand naar een homeopaat toe te sturen lijkt me (de theorie erachter is ook erg gammel, als je het menselijk lichaam goed bestudeerd en het immuunsysteem zal ook duidelijk worden dat homeopathie meer gebaseerd is op geloof dan op verdedigbare argumenten). Het gebruik van kruiden kan echter wel interesant zijn hoewel van veel kruiden nog niet precies bekend zijn wat ze doen en hoe het werkt--> terwijl een grote groep mensen wel beweren dat ze de mechanismes achter de werking snappen).
    Om een lang verhaal kort te houden. Je kunt rondkijken en zelf op onderzoek uitgaan (lijkt me ook aan te raden als het nog niet duidelijk is wat je hebt). Ik zou echter kritisch blijven met wat en wie je in zee gaat.
    Sterkte ermee!

Reactie

Lieve mensen

Ook ik heb geregeld een soort koudegolven over m'n rug. Met name aan de bovenkant. Dan moet ik bij wijze onder 2 dekens liggen en nog blijft het koud. Temperatuur is daarbij 35-36 graden

Vroeger... dat is 1 half jaar gelezen had ik het altijd warm. Zeg maar gerust dat het zweet je bij minste inspanning uitbrak.

Na een trombose in m'n linker lies heb ik allerhande fysieke klachten overgehouden.

Waaronder bloed- en maagzuuroprispingen, hartkloppingen, benauwd, boeren, opgezette buik en misselijkheid tot buikpijn, plas- en obstipatieklachten, galstenen, vergrote milt, opgezette lymfeklieren en chronische pijn aan flanken en niet trombose been.

Gelukkig is er bij mij ook niets uitgekomen behalve een aantal keren verhoogde ontstekingswaarden, maagzuur.

Uit wanhoop blijven zoeken en nu denkt men aan Lyme.

Lyme wordt geassocieerd met naar mijn weten zo'n 200 ziektebeelden als het er niet meer zijn.

Laat u a.u.b. testen en vraag naar de rest van Prohealth. De tests uit het ziekenhuis zijn niet altijd betrouwbaar.

Heel veel sterkte. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn om geen erkenning te vinden van hetgeen je voelt, kan heel slopend zijn omdat je het ook niet aan kan tonen naar de buitenwereld.

Reactie

bloed te dun misschien.

ik heb die klachten ook maar mijn INR waarde zijn veel te hoog.

misschien kunnen weonszelf niet vlug genoeg opwarmen en dus maar dikkere kleding aandoen vooe even.

's Nachts warmer toedekken misschien, stel je voor dat het helpt.

Meike

Reactie

https://www.libelle.nl/mensen/actueel/altijd-koud/

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Lage temperatuur kan soms te maken hebben met bijnieruitputting.

Reactie
Reageer op: Help: koud lichaam en ander klachten
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief