GEEN KOORTS

Hier ongeveer hetzelfde als Jan van 25 maart.

Ik ben ook 58, als ik vroeger ziek was van griep of een longontsteking had ik altijd goed koorts.
    Ongeveer 15 jaar geleden had ik een acute blindedarm die eruit is gehaald, na 2 dagen lag ik nog in het ziekenhuis en kreeg ik een ontsteking/abces in mijn buik en had in 10 minuten tijd ruim 40 graden koorts.
    Na een paar dagen verdween het abces vanzelf, zakte de koorts en mocht ik naar huis.

Sinds die tijd heb ik nooit meer koorts gehad, hoe ziek ik me ook voelde (liggen rillen van de kou onder 2 dekbeden met de verwarming hoog)... Ik kom hooguit tot 37.2 en buiten dat ben ik sinds die tijd zwaar chronisch vermoeid. Hoe kan dit???
    Als ik bij de Doc kom word er altijd eerst gevraagd: heeft u koorts? nee... nemen ze temp op, ziet de Doc het zelf ook, en dan is het antwoord: Nee, geen koorts, zal dus wel niets bijzonders zijn.

Ik vind dus dat ik niet serieus word genomen en met een kluitje het riet in word gestuurd, en begrijp niet hoe dit kan, dit moet toch ergens aan liggen?

Reactie

Dit forum is al een tijd geleden geopend maar toch wil ik even toevoegen dat ik me ook niet gehoord voel als het over infecties gaat, ik krijg namelijk ook nooit koorts.

Ik hsd bijvoorbeeld een blaas/nierbekkenontsteking zonder koorts en een paars/blauwe voet (infectie).  Beide keren mocht ik niet langskomen bij de huisarts omdat ik geen koorts had. Gelukkig nam de spoed eisende hulp het serieus omdat ik mijn voet kwam laten zien. Bij mijn blaas/nierbekkenontsteking moest ik op een gegeven moment overgeven en dat was toch echt niet normaal.

Gisteren ben ik erg boos geworden op mijn huisarts aangezien in me echt heel slecht voelde maar weer geen koorts had en dus werd weggestuurd.  Heeft iemand tips, hoe kan ik koorts opwekken?

Groeten Suzanne

Reactie

Je koorts niet zomaar opwekken...en zeker niet als je sowieso nooit koorts krijgt. Misschien moet je een andere huisarts nemen

Reactie

Hoi hoi, ik ben ook iemand die nog nóóit koorts heb kunnen "maken". Ik ben nu 51 jaar oud. Laatste weken heb ik af en aan in het ziekenhuis gelegen voor maag- en darmklachten. Ik geef altijd aan dat ik geen koorts maak, maar op de één of andere manier wordt deze kreet altijd in de wind geslagen door artsen en verpleging. Dus nu wilde ik eens op zoek gaan op internet of er nu nog meer mensen zijn die dat hebben, en vooral: wat kan ik doen om dit eens geloofwaardig te laten overkomen of dat het een andere oorzaak kan hebben? Groetjes en you are not the only one.

Reactie

Ik herken dit, ik heb nooit koorts. Ik diverse soorten van ontstekingsreuma, nooit koorts, nooit ontstekingswaarden gehad. Dit heeft er voor gezorgd dat het heel lang (lees meer als 20 jaar) heeft geduurd voor ik eindelijk diagnoses kreeg, want mijn gewrichten waren wel degelijk zwaar ontstoken.

Nu zit ik momenteel met een enorme pijnlijke rechterzij, ik heb urine ingeleverd, bloed laten testen (waarbij ik de arts al gewaarschuwd heb, mede door mijn geschiedenis en omdat ik zware onstekingsremmers gebruik) vandaag een echo laten maken. Maar koorts......nee hoor. Vroeger als kind ook nooit

Reactie

Hoi,

ik kreeg eerder altijd keurig koorts, zoals het hoort...zo kan je lichaam afrekenen met infectie’s ed.

tot ik lyme kreeg, en onbehandeld 17 jaar ermee rondliep , geen arts wilde eraan, maar gelukkig uiteindelijk via bloedtesten aangetoond.

Te laat , dan kom je er niet meer vanaf helaas.

sinds die tijd, infectie na infectie, zo ziek als een hond.

meerdere ziekenhuis opnames verder, nooit geen koorts meer.

je word dan idd niet serieus genomen, terwijl er toch degelijk een logica inzit.

je immuunsysteem werkt dan niet naar behoren, en het is gewoon jammer dat artsen ( gelukkig niet allemaal) zich blind blijven staren op je temperatuur, bezinking of crp.

Reactie

Wat ben ik blij dat ik ditbforum heb gevonden. Ik krijg dus ook geen koorts. Ook niet bij keelontstekingen en voorhoofdontstekingen. Maar het vervelendste is dus ook niet bij een griepvirus. Ik kreeg vlak na Sinterklaas 2017 de zware heersende griep en ik heb hem nu, eind januari nog. Werken is een probleem. Het lijktbaf en toe beter te gaan, maar ik ben ook iedere dag zo weer lamlendig, vooral s avonds en s nachts. Ik kan niet meer naarvde huisarts want daar ben ik al vier keer geweest en die zegt niets te kunnen doen en dat ik geduld moet hebben. Ik ga er een beetje aan onderdoor want dit is te zwaar. Is er een arts in Nederland die hier onderzoek naar doet, want ik ben ieder jaar maanden ziek. Ik ben 42 jaar maar kan maanden niet sporten en een baan vasthouden valt niet mee. Wie weet meer?

Reactie

Ik zou toch teruggaan naar de huisarts en een verwijzing vragen voor de endocrinoloog

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hallo. Ik ben 43 jaar en heb nog nooit van m’n leven koorts gehad.  Mijn moeder heeft precies hetzelfde.  We zitten nu al in 2018 en nog steeds kunnen dokters het niet begrijpen dat dit bestaat.  Zooo frustrerend.  Hopelijk komt het ooit eens goed...

Reactie

Hallo ik vind het ook angstig . Net wat er gezegd wordt je wordt niet serieus genomen .dat mijn dochter geboren was . Was ik heel beroerd maar er werd gekeken je heb geen koorts dus kan geen baarmoederonsteking zijn .Nou wel dus heel erg zelfs . Maar nu heb ik chronische lymfatische leukemie . Dus risico.s voor ontstekingen en virussen. Maar ik ben bang want ik krijg geen koorts en dan .

Reactie
Reageer op: GEEN KOORTS
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief