GEEN KOORTS

hallo
    ik ben een meid van 27 jaar en heb nog nooit maar dan ook nog nooit koorts gehad ,
    ik weet het veel mensen denken dat ik gek ben ,
    maar ik krijg echt geen koorts
    heb ook nog nooit een kinder ziekte gahad .
    maar wel een voedselvergiftiging ( campoelie baktus of zoiets , broertje van de samonella) waar je dus normaal gesproken toch tegen de 40 graden koorts moet hebben doordat ik dat niet kreeg hebben ze er drie maanden over gedaan om er achter te komen wat ik had.
    kom ik dus in een ziekenhuis en ik zeg dat ik geen koorts krijg kijken ze me eens raar aan.... t zal wel
    dat is soms zo frustrerend
    is er iemand die dit ook heeft ????
    GEEEEEEN KOORTS
    het liefste deed ik een test b.v.b. dat ik een spuit kreeg waar je altijd koorts van zou gaan krijgen , alleen om te laten zien dat ik het echt niet krijg , en dat dat in men papieren zou komen te staan .
    zou een stuk makkelijker zijn

Reactie

Haha grappig.

Heb zelf ook nooit koorts. Wel vaak keelontstekingen gehad, maar NOOIT koorts. Verder niet erg nee, maar inderdaad denken veel mensen dat als je een infectie of ontsteking hebt ook ALTIJD koorts moet hebben. Maar ik heb dat ook niet.

Groeten C.

PS: het is Campylobacter

Reactie

Nee, ik heb ook nooit koorts. Mijn temp komt nooit boven de 37 graden uit. Niet bij griep, maar ook niet bij longontsteking en nierbekkenontsteking. Dat liep dus beide keren uit op een ziekenhuisopname omdat de dokter me niet serieus nam. Zeg tegen een arts die je niet gelooft, dat hij eens moeten "googelen op "nooit koorts". Dat kan helpen.

Reactie

Gefeliciteerd. Jullie zijn heel erg gezond. Jullie immuunsysteem werkt eenvoudig, simpel en doeltreffend. Vanzelfsprekend hebben jullie wel een eens last van infecties maar deze worden bij jullie heel snel en zonder overlast opgelost.

Koorts wordt veroorzaakt door endogene interleukinen of exogene pyrogenen zoals lopopolysachariden die zich op de bacteriewand bevinden. Wel eens van apyrexie gehoord...?

Reactie

Nou.. dat over jullie zijn heel erg gezond dat is zeker niet waar! Ik heb een keer bloedvergiftiging gehad zonder koorts.. Ik heb zelf ook nog nooit koorts gehad. Met een keelontsteking vond ik dat niet erg maar dat was dan ook niet iets dat levensbedreigend was.
    Ik had een blaar op me teen die was geinfecteerd, Er liep een rode lijn met de minuut omhoog via mijn lymfe.. een echte alarmbel voor bloedvergiftiging maar de invallende huisarts geloofde het niet aan de telefoon want er was geen koorts.. savonds toen ik bijna niet meer kon lopen toch langs gegaan omdat ik het niet vertrouwde en ja hoor.. Ik mocht blij zijn dat ik zelf een brein heb!!
    Zo raar dat mensen je niet geloven en geen begrip hebben.. zelfs artsen!!!

Reactie

Ik heb ook nooit koorts. Lig nu met de échte griep plat, maar zonder koorts. Ooit ben ik geopereerd aan een borstontsteking, waar ze mij te lang mee hebben laten doorlopen, omdat je dan hoge koorts moet hebben en ik had zelfs geen verhoging. Mijn normale temperatuur is 36,2/37,6. Inderdaad heel vervelend dat je vaak niet serieus genomen wordt.

Reactie

hoi ik heb ook nog nooit koorts gehad ik ben 47 heb ook nooit kinder ziektes gehad allerlei infecties gehad maar nooit koorts en dat is inderdaad behoorlijk frustrerend

Reactie

Haai karina, ik weet dat je dit bericht lang geleden hebt geschreven.
    Zelf ben ik 19jaar heb ook nog NOOIT koorts gehad.
    Zelfs niet tijdens m'n blindedarm ontsteking vorige maand.
    Ik ben heel erg benieuwd of je in middels meer informatie hebt want ook ik ben het zat niet serieus genomen te worden.
    Ook vind ik het een eng idee omdat ik me na de operatie nog steeds erg slecht voel.
    En zolang ik geen koorts heb willen de artsen me niet zien.
    Heel frustrerend!

Laat me alsjeblieft weten wat je weet.

Groetjes,
    Maïm

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo ik kan jullie goed begrijpen ,ik ben zelf 64 j en heb ook zelden koorts momenteel hoewel ik me heel belabberd voel bij een virus en rode warme wangen heb is mijn temperatuur vrij laag en voel ik me ziek . Koorts is nochtans een natuurlijk afweermiddel en zelfs goed om al,die slechte beestjes te verbranden . Heel frustrerend om niet au serieus genomen te worden ! Sofie 2

Reactie

Ik ben 60 en heb ook nooit koorts gehad ,niet bij een keel ontsteking niet bij mijn blindedarm ontsteking .

Nu dit jaar voor het eerst de griep prik gehad ,en ja hoor griep in de 60 jaar dat ik rond loop nooit griep gehad .Wat ben ik beroerd .

Maar weer geen koorts ja onder temperatuur .

Reactie

Ik heb ook bijna nooit koorts. Water loopt uit mijn ogen koud rillerig warm alles wat je maar kan bedenken bij griep verkoudheid en alle andere infecties maar koorts nee. Vroeger moest je ook altijd gewoon naar school want er was geen koorts.Ik heb nog wel thuis zo'n oude thermometer onder de warme kraan gehouden om toch maar thuis te kunnen zijn met ziekte. Volgens mij heb je wel koorts nodig want die ruimt toch de ziektekiemen op in je lijf. Gelukkig hebben meer mensen dat.

Reactie

Hallo, ik heb ook nooit geen koorts. Sterker nog zelfs geen ontstekingswaarden in mijn bloed. Dit heeft al geleid tot div ziekenhuis opnames; waaronder een verwaarloosde longontsteking en een zwaar chronisch ontstoken galblaas die op scheuren stond. Niemand kan mij tot op heden vertellen waarom dit kan gebeuren.

Groetjes
    Peggy

Reactie

Dat kan ontstaan door een verstoring in je immuunsysteem of een verstoring van de hypothalamus.

Reactie

Hier ook nog nooit koorts gehad ,vroeger niet met kinderziektes ,niet met griep , met mijn bevallingen niet ,bij kaak ontstekingen .Echt nooit koortss.

Temperatuur is altijd 36 ,2 al mijn hele leven

Reactie

Nu 58 jaar en tot 28 jaar best vaak koorts ook wel 40 graden gehad.

Na een ingrijpende keeloperatie 27 jaar kan ik geen koorts meer krijgen maar ben veel ziek en 5 x per jaar keel en voorhoofdsholte ontsteking 2 a 3 weken erg ziek op bed.

Erg vervelend voor mensen als ik dat veel Nederlandse artsen volgens protocol werken waarbij koorts altijd een belangrijke factor is bij hun diagnose. Ik meld daarom expliciet dat ik geen koorts meer kan krijgen hoe ziek ik ook zal zijn en dat bij de diagnose dit absoluut meegewogen moet worden.

Ik merk dat de meeste artsen niet bekend zijn met koorslozen en raar kijken als je het zegt.  Het heeft mij bijna het leven gekost, bij nader onderzoek bleek een dodelijke streptokokken bacterie nog net niet mijn hart had aangetast en met veel antibiotica telkens onderdrukt moet worden.

Reactie
Reageer op: GEEN KOORTS
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief