essentiele tremor

ik zoek lotgenoten die ook deze ziekte hebben?

Reactie

Sinds 7 jaar heb ik een essentiële tremor aan mijn hoofd, schudden, nee beweging.
    Verergering in situaties waarin ik kan falen, zoals typen als anderen toekijken, in het verkeer voor stoplichten, als ik een plakje kaas van een stapeltje moet halen en dat blijft kleven, en ik sta in een rij.
    Of met schuldgevoelens, ik doe niets, de ander is druk.
    Harde muziek van anderen , of luidruchtige mensen zijn ook een trigger.
    Voor mij en ik spreek voor mezelf is het omdat ik me dan bekeken voel, niet alleen.
    Ik heb er lang over nagedacht waar dit toch vandaan zou kunnen komen, faalangst?
    Ik geloof eigenlijk niet in een fysieke afwijking.
    Als ik slaap heb ik er geen last van.
    Als ik alcohol drink heb ik er geen last van, dan neemt mijn zelfvertrouwen toe.
    Medicijnen zoals betablokkers helpen niet, ook botox injecties niet.
    Ik heb het idee dat het een reflex is, een soort van verdediging tegen situaties.
    Een absurde verdediging, maar mijn psyche laat me zo reageren.
    Ik denk dat er ooit iets bij mij stuk gegaan is geestelijk, maar ik kan niet achterhalen waar.
    Dit is niet fysiek.
    Ik heb gelezen over shell shock, en zie daar dingen die heel veel overeenkomen.
    (nee ik heb niet in de loopgraven gezeten, maar wel veel emotionele pijn gekend)
    Is er ooit wel eens vanuit medische kant naar deze invalshoek gekeken?
    Kortom, de succesvolle therapie toegepast in Engeland in 1917 zijn er raakvlakken?
    Ik ben een leek, maar wel een ervaringsdeskundige, en ik heb zomaar het gevoel
    dat ik de kern aanraak.
    Het is mijn leven aan het verwoesten, maar ik ben nu zover dat ik wil terug vechten.
    Dit heeft een geestelijke oorzaak.
    Geen fysieke.
    Vecht mee, en stel je open voor iedere invalshoek.
    Groet
    Eric

Reactie

Heb vanaf mijn geboorte een essentiele tremor.
    Het lijd mijn leven en gaat met mijn stemming op en neer.
    Stress...boos zijn...andere mensen op mijn vingers kijken zijn dingen waar direct reactie op komt.
    Andere mensen kijken met het idee.....kijk een alcohol of drugsverslaafde.
    Mijn handen beven elke dag en mijn hoofd doet soms mee.....ook mijn ogen reageren op de tremor door te knipperen.
    Heb het in het begin toen de doktoren me het vertelden wat het was moeilijk kunnen accepteren.
    de ene dag kan ik met een lepel soep eten de andere dag lukt het niet ook met een kop koffie 4meter lopen....helaas hij gaat leeg.
    Ben nu 44jaar en de ene dag gaat het goed....de andere dag is het kloten.
    Soms vervloek ik mijn handen terwijl het boven in mijn hoofd zit.
    vr gr

Reactie

Ik heb zelf een houdingstremor.

Het beïnvloed mijn hele leven als ik er even niet aan denk dan zorgt mijn lichaam er wel voor dat ik het niet vergeet.

Mijn hoofd schud de hele dag en het maakt me moe en onzeker bijna niemand weet het.

Ik slik medicatie propranolol dat maakt het wel dragelijk anders zou ik denk ik niets meer willen. Mijn nek doet ook pijn het is een wisselwerking. Ik ben midden 20. Ik ben de hele dag bezig met het verbergen en onderdrukken van het trillen. Ik hou vaak mijn hand op mijn kin omdat ik het zo tegen probeer te houden. En zo heb ik nog veel meer trucjes. Zonder propranolol is het bijna geen doen meer en het lijdt mijn leven ook al weet bijna niemand het en doe ik overal aan mee maar ondertussen denk ik er heel de dag aan

Reactie
Reageer op: essentiele tremor
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief