mogen kinderen zoute haring

mijn zoontje van 10 maanden heeft vrijdag om 12 uur 2 kleine stukjes haring gehad. De volgende dag was hij erg ziek, komt dit door de haring of heeft dit andere oorzaken?

Reactie

mijn zoontje van 10 maanden heeft vrijdag om 12 uur 2 kleine stukjes haring gehad. De volgende dag was hij erg ziek, komt dit door de haring of heeft dit andere oorzaken?

..

naar mijn weten mogen ze dit niet hebben omdat het toch een rauw product is normaal is dit voor ons niet erg omdat het gezouten is en zo de bacterien zijn gedood ,maar een zoute haring is een heel kwetsbaar product vooral omdat je het niet te lang mag bewaren en omdat bacterien er snel in gaan zitten..dus geef je zoon geen zoute haring meer maar bv kibbeling stukjes ongezouten of gewoon een gebakken visje neem alleen het witte binnenste van het visje...Ook is zout niet goed voor je kindje omdat de nieren niet zoveel zout kunnen verdragen.Je kan voor deze vragen ook bij het consultatie bureau terecht die weten precies wat wel en niet mag en zo kun je dan daar je eigen weg in vinden ...dus beter van niet francis...groeten Anita moeder van drie

Reactie

hoi,

Onze beide kinderen waren echt van kleins af aan(maand of 10) gek op zoute haring.( nu 8 en 2,5 jaar)

Dit aten zij zonder problemen en ziek zijn ze er tot op de dag van vandaag nog nooit van geweest. Maar ze krijgen het af en toe he! niet dat ze het met regelmaat eten! Want idd het is toch rauwe vis.

Misschien dat het bij jouw zoontje verkeerd is gevallen, of hij idd per ongeluk een bedorven stukje of zo heeft gegeten.

Groetjes

Reactie

Misschien was die vis niet meer vers, geen risico?s nemen met zulke kleine kinderen !

Reactie

bij ons eet de kleine sinds hij 8 maanden is haring, wel vers van het mes, die zijn normaal bij de goede viszaak het meest vers. We eten het elke week, hij een hele haring en ik ook☺️

Reactie
Reageer op: mogen kinderen zoute haring
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief