Als die kring er niet zat voor de dokter aan het plekje heeft gezeten, zal het irritatie zijn van wat de dokter heeft gedaan.
Blijf je twijfelen, bel dan de huisartsenpost en zeg dat je denkt een besmette tekenbeet te hebben.
Dan kunnen ze daar bepalen of er naar gekeken zou moeten worden.
Je kunt hier wel foto's blijven sturen,maar foto's zijn sowieso lastig te beoordelen en hier zijn ook nog eens geen artsen om ze te bekijken.
De rode kring zal van het prutsen zijn... Ook niet verstandig om dat te doen als je al denkt dat het een teek zou kunnen zijn. met lyme heeft die vlek niets te maken. Maar via het forum kan niemand je zo zeggen wat het dan wel is. Je zult dan dus terug moeten gaan naar de huisarts
Beste de dokter zat er met een tangetje aan te prutsen en heeft vocht en beetje bloed er uitgehaald door te pitsen met een tang daarna ontsmet nu heb ik daar al 2/3 dagen die rode plek rond kan het de lyme zijn vanaf 21 maart heb ik die plek opgemerkt wanneer zal ik sereligische lyme test laten doen want je moet wachten beetje anders komt de test fout uit
Beste want lyme komt niet alleen voor door de bekende rode kring lees en zie ik op internet ook rode vlek maar kan ook dat de dokter er met een tang aan zat is ku al 3 dagen heb die vlekje nogsteeds zou het niet genezen moeten zijn dan smeer er fucidine op zalf
Bel morgen je huisarts, maak een afspraak en stel dan de huisarts ter plekke je vragen.
Je stelt vragen op een forum.waar geen artsen zijn,geen onderzoek mogelijk is en niemand voor jou huisarts kan spreken.
Dat is degene die bepalen moet of een bloedtest noodzakeliji is, niet mensen hier op het forum.
Bij aanhoudende klachten of vragen voor een (huis)arts kun je op dit forum maar één verstandig ding doen en dat is naar een arts verwijzen!
Ben vandaag langs de wacht dokter geweest alle fotos + de plek laten zien ze zij lijkt me niet op een lyme plek + lijkt me niet op een teek maar als je zeker wilt zijn gewoon 3 weken later bloed trekken
De dokter prutste er vrijdag mee met een tang(pincet) heeft de wond open gemaakt (dus de pincet had contact met de bloed ) daarna die plek ontsmet en plijster er opgezet nu is er een rode cirkel op die al dagen niet verdwenen is kan het zijn dat er op die piincet bacterie opzaten misschien van de vorige pacient en die in me bloed zijn teriecht gekomen of op het wondje doordat dokter er aan prutste
Het was een huisarts in opleiding die mee doet in een huisartsengroepspraktijk
Je laat het nu overkomen of die huisarts een prutser was en dat zal echt niet zo geweest zijn hoor. Ook een huisarts in opleiding steriliseert eerst zn gereedschap voor hij een volgende patiënt er mee gaat behandelen.
Dat wondje leek al geïrriteerd op je foto van voor de dokter er aan zat.
Als je er ongerust over bent, laat dan de huisarts er weer naar kijken.
De huisarts pakte de tang gebebruikte die zn zetehzl vervolgens op ze olek toenie hel vast oakte en terug zette bijde keren heb ik niet gezien dat die die tang heeft gesteriliseerd wat voor bacterien kunnen er in. Komen daar door
De huisarts pakte de tang gebebruikte die en zete het vervolgens op ze plek toenie het vast pakte en terug zette bijde keren heb ik niet gezien dat die die tang heeft gesteriliseerd wat voor bacterien kunnen er in. Komen daar door
Dat moet je dan maar met je huisarts bespreken
Ben bij de huisarts geweest ze zij heb er aan geknepen daarna ontsmet met zo een spray maar heb spier pijn aan de rechter kant van mijn arm waar de rode plek is door wat kan dat komen ik zoek op internet dat bacteriele infectie kan zijn denk omdat die pincet aanraking kwam met me bloed wat denken jullie koorts rillingen etc heb ik NIET! Spier pijn steken arm schouder dof gevoel op de plek waar het rood is , is nu wel wat minder de rood heid , (ik lees ook op internet “ infectueuze agentia“ kan komen door pincet of niet gesteriliseerde dinge te gebruiken ?