Goedemorgen,
Een maand of twee geleden kreeg ik ineens last van een drukgevoel bovenop mijn hoofd. Ik nam aan dat dit kwam door de houding op de fiets, maar maakte me na een week of 2 toch wel wat zorgen. Een maand geleden werd ik s avonds ineens overvallen door een aanval van heftige draaiduizeligheid, die ongeveer 1,5 uur aanhield. Niet misselijk, maar kon niet echt meer lopen.
Een week of twee geleden kreeg ik tijdens het fietsen last van mijn linkerbeen, alsof daar ineens minder kracht in zat. Eerst alleen tijdens het eerste kwartier fietsen, nu ook dagelijks als ik aan het wandelen ben. Maar soms is het ook 8 uur lang weg. Vlak daarna kreeg ik moeite met dingen vastpakken, alsof ik ook wat krschtsverlies in mijn handen had. Ook had ik het gevoel dat ik iets meer moeite had met spreken, maar dat is inmiddels niet meer zo. Wel heb ik al langere tijd moeite met uitplassen. Ik ben overigens 32 jaar.
Nu maak ik mij behoorlijk veel zorgen over al deze klachten. Zeker ook omdat ik drie - vier jaar geleden een MRI heb laten maken, en daar wat kalkvlekjes te zien waren. Volgens de neuroloog niets om me zorgen over te maken. Maar icm deze klachten ben ik toch bang dat het bv het fahr syndroom is, of een andere neurologische aandoening. Ik ben onlangs nog getest op b12 en ander algemeen onderzoek maar daar kwam niets uit. Wel hebben we een spannend jaar achter de rug. Over twee weken staat er een gesprek met de neuroloog gepland, maar ik maak me tocg wel veel zorgen.
Kunnen bovenstaande klachten echt komen door stress? De klachten lijken veel beter bij ms/fahr te passen. En kan een neuroloog wel zien dat er kalkvlekjes zijn, maar de diagnose Fahr missen?
Ik be benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
Liefs,
S.
Ik zou naar de huisarts gaan en die laten bepalen of verder onderzoek nodig is.
Stress kan dergelijke klachten zeker veroorzaken, maar daar mag je niet van uit gaan voordat lichamelijke oorzaken zijn uitgesloten. En daarvoor kun je beter even een arts raadplegen,ipv een forum waar geen artsen aanwezig zijn
Stress, spanningen en angsten, kunnen dit soort klachten wel veroorzaken