schaamhaar bij kinderen

  • #1

    Ik ben moeder van een dochtertje van 9 jaar. Ik heb reeds een paar keer haar schaamhaar   heel kort moeten knippen anders had ze  nu een echte wildernis tussen haar beentjes gehad. Ze heeft er meer dan ik en ik heb er zeker ook niet weinig. Is dat normaal dat ze op die leeftijd reeds ze enorm veel schaamhaar heeft?? Moet ik met haar naar de dokter gaan om dat  te laten onderzoeken door hem?? Kan mij daar iemand antwoord op geven aub

    #2

    Dat is zeker een reden om naar de huisarts te gaan

    #3

    Bedankt voor jou antwoord John , ik ga morgen een afspraak maken met de huisarts, misschien scheelt er iets met haar hormonen of zo. Ik heb ze wel gisteren terug   heel kort geknipt, het  was terug heel lang

    #4

    Door onze westerse manier van eten en leven, vooral met teveel snelle en geraffineerde suikers, zuivel en vlees met hormonen erin, raken je hormonen verstoord, krijg je  meer vetopslag en kan de puberteit eerder intreden.  Zou in elk geval zorgen voor volwaardige voeding.

    #5

    Aan  Catootje,                                                                                                                                                   Ik ben met mijn dochtertje bij de huisarts geweest.Hij heeft haar onderzocht en ze blijkt te veel mannelijke hormonen te hebben. Vandaar die zware schaamhaar groei. ZE moet medicamenten nemen en volgende maand moeten we op controle gaan. Aan die lengte is er niets te doen tenzij het regelmatig kortwieken. Toen ik hem vroeg als het dan nog niet meer ging groeien antwoorde hij dat dat daar niets mee te maken heeft, dat het niet vlugger en ook niet meer daarvan gaat groeien . Dus ik ga er regelmatig de schaar in zetten, haar scheren vindt ik nog te vroeg

    #6

    Dat is dan knap van je dokter om binnen 10 minuten van een consult vast te stellen dat ze teveel mannelijk hormonen heeft. Dat kan toch eigenlijk alleen maar met een bloedonderzoek via een LAB. En dat duurt dan minimaal 3 dagen. Bovendien zou het kunnen zijn, dat ze dus te weinig vrouwelijke hormonen heeft..

    #7

    Ja John de dokter heeft haar bloed getrokken we wachten nog wel op de definitieve uitslag, maar hij is er bijna zeker van dat het de mannelijke hormonen zijn waar ze te veel van heeft. Meer kan ik momenteel nog niet zeggen

    #8

    Aan Miranda,

    Ik ken dat , ik kom net het zelfde tegen met mijn dochtertje alleen is het bij haar nog erger ze begint ook reeds kleine borstjes te krijgen.  Zij heeft last van haar groei hormonen, ze wordt te rap volwassen , ze is   ook 9 jaar. Ik moet haar schaamhaar ook regelmatig knippen en moeten ook regelmatig op controle gaan bij de dokter. Mijn 2 andere dochters 12 en 14 jaar scheren zich steeds volkomen kaal, anders hebben ze ook een echte wildgroei. Ik zelf scheer mij om de 2 dagen. Als er nog moeders zijn  die dit herkennen reageer dan ook aub

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG

Het onderwerp ‘schaamhaar bij kinderen’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief