schaamhaar scheren bij operatie

  • #1

    Binnenkort word ik geopereerd aan mijn blaas en prostaat. Ik heb gelezen dat ze je schaamstreek scheren dus weet iemand of ze dan al je schaamhaar rond je penis en ballen weghalen en op welke manier doen ze dat?

    #2

    Ik vrees van wel.

    #3

    Dit geschiedt eenvoudig op de OK met wat scheerzeep en een scheermesje.

    #4

    oke, ik dacht in eerste instantie dat ze dat 1 dag van te voren zouden doen. Ik hoef er dus zelf niks aan te doen. Is dat geen risico als ze dat met een mesje doen vlak voor de operatie omdat er toch een risico is dat je een wondje kan maken.

    #5

    vraag voldoende uitleg, schaam je niet om vragen te stellen, ik begrijp je bezorgdheid.

    #6

    Opvallend dat je je zorgen maakt over een wondje da door het scheren kan ontstaan, omdat je tijdens de operatie misschien wel grotere sneden krijgt door de chirurg. Vraag er gewoon even naar, misschien kun je je dan thuis alvast zelf even scheren met zachte scheercreme en een mesje dat in jouw eigen hand ligt. Ik zou me er geen zorgen over maken. Wel als het bij een slager zou zijn...!

    #7

    Ik maak me er niet echt zorgen om hoor maar het ging mij er om of het handig is dat ik het zelf doe. Ik krijg inderdaad een grote snee die 2 cm boven me navel naar benede zal lopen. Ik was daardoor wel benieuwd of ik van te voren geschoren zou worden en of ze al me schaamhaar gaan scheren.
    Ik begreep nu ook dat ze dat pas op de ok gaan scheren dus ik zal het wel zien. Ik weet wat voor operatie het gaat worden dus dat scheren is het ergste niet. Het lijkt me wel een vreemd gezicht om daar helemaal geschoren te zijn.

    #8

    ik ben net geopereerd geweest, snede in lies, en heb me de vooravond van de operatie zelf geschoren, ik deed dit liever zelf dan dat een onbekende verple(e)g(st)er dit doet. Natuurlijk te zien hoe je hierop ingesteld bent. DOE WAT VOOR JOU HET BESTE LIJKT. Succes met de operatie

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Hallo Luc, Ik hoop dat de operstie goed gelukt is.
    ik word zondag opgenomen en ik heb mijn schaamhaar ook zelf al geschore want dat lijkt me toch prettiger. Niet dat ik het erg zal vinden als een verpleegster aan me penis zal zitten want dat zal nog vaak genoeg moeten gebeuren de komende weken maar het kan maar gebeurd zijn. Wel een vreemd gezicht om helemaal glad te zijn, het doet me weer terug denken aan vroeger toen ik klein was.

    #10

    hoi, operatie is goed verlopen, nu reeds dagen geleden, hopelijk voor jou hetzelfde.
    Veel sterkte en kracht bij de genezing

    #11

    En, is je vraag over het scheren beantwoord?

    #12

    Ik ben 8 november geopereerd aan mijn blaas en prostaat. Voor die tijd moest ik geschoren worden dus er werd gevraagd of ik me shirt en boxer uit wilde doen. Het gedeelte van me bosthaar naar het schaamstreek werd geschore, normaal zouden ze inderdaad ook me schaamhaar doen maar dat had ik dus zelf al gedaan dus me boxer had ik achteraf aan mogen houden vertelde de verpleegster De operatie is goed geslaagd en ben nu nog herstelende.

    #13

    Dat is een behoorlijk grote ingreep geweest. Waar zit ongeveer de operatiesnede, of is het via gaatjes, via een kijkoperatie gebeurd?

    #14

    het ziekenhuis heeft liever niet dat je jezelf scheert een paar dagen voor een operatie ivm met kans op infecties, dit staat vaak ook in de folder.
    de avond van te voren mag waarschijnlijk wel, maar wel altijd overleggen.
    groetjes, Brenda

    #15

    Hallo Wax,

    Het is inderdaad een grote operatie geweest want het heeft 8 uren geduurd. Ik heb een litteken van boven mijn navel tot aan mijn schaamstreek. Ze hebben mijn blaas verwijderd en vervangen voor een stuk dunne darm en ze hebben mijn prostaat voor een gedeelte weggehaald.

Het onderwerp ‘schaamhaar scheren bij operatie’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief