Lichtflitsen

Kijk ook maar eens hier:

http://www.poli-oogheelkunde.nl/behandelingen/vlekken-en-flitsen/

Even uitgelicht:

Wanneer het glasvocht krimpt en loslaat van het netvlies kan er in klein aantal gevallen een gaatje in het netvlies ontstaan. Hierbij kan soms een bloeding ontstaan. Dit uit zich als kleine vlekjes in het gezichtsveld. Het gaatje in het netvlies kan soms het begin zijn van een netvliesloslating.

Dit loslaten van het glasvocht gaat soms gepaard met lichtflitsen, net of een TL-lamp aan en uitgaat. Ook dit gaat meestal vanzelf weer over. Als de lichtflitsen aanhouden en gepaard gaan met veel zwarte vlekjes dan is onderzoek noodzakelijk. Lichtsensaties die zich als gekartelde lijnen uitbreiden, meestal in beide ogen tegelijk en 10 ! 20 minuten duren, worden waarschijnlijk door migraine veroorzaakt. Zeker wanneer dit gevolgd wordt door hoofdpijn.

Reactie

ik zie al jaren lichtflitsen,vonken en vlekken soms lijken het net sterretjes. ze verschijnen in allerlei kleuren , rood, groen,zwart,wit,geel,blauw,..
    of combinaties zoals wit vanbinnen en blauw er rond of donker binnenin en daar rond wit enz..

deze treden meestal op als mensen plotse inzichten hebben of "aha" momenten
    (wat zie je in tekenfilms als iem een idee heeft? - er gaat een lampje branden!)
    of wat van dit : "een intens moment beleven dat de vonken ervan afvliegen" ?
    je hoeft het natuurlijk niet te geloven wat ik zeg maar dit is wat ik eruit opmaak en ik begin steeds meer 'bizarre' dingen te zien rond mensen.

ooit al gehoord van een aura? rondom mensen verschijnen van alle soorten dingen en kleuren.
    en als je alleen bent is het mss van je eigen energieveld ,of mss is er net iemand aan jou aan het denken?

ga op ontdekking en wees dankbaar voor wat je waarneemt...

vriendelijke groet

Reactie

Hallo ik ben ee jonge vrouw van 22 en heb last van soms erge migrane aanvallen hooguit 4 a 5 x per jaar maar heb nu migrane gehad en zie al 2 weken lichtflitsen trekken die ooit nog weg????

Reactie

Ik vraag mij af of deze lichtflitsen een symptoom zijn van migraine. Lichtflitsen en fotofobie is een bekend verschijnsel vòòr een migraine aanval, het zogenaamde aura.

Heeft u dit verschijnsel altijd ná een migraine aanval? Heeft u nog andere medische problemen die mogelijk in verband zouden kunnen staan met de lichtflitsen? Zijn deze lichtflitsen door een arts toegeschreven aan de migraine? Kan het misschien aan de medicijnen liggen? Gebruikt u medicatie voor de migraine? Welk medicijn gebruikt u hiervoor? Heeft u van dit medicijn de bijsluiter gelezen en staat deze bijwerking hierbij beschreven?

Reactie

ik heb zwarte vlekjes de oogarts zecht dat het glasvochtvertroebeling is, maar er komen nu soms ook hele kleine flitjes bij en een soort wazen weet iemand wat dat is???

Reactie

Er bestaat een risico op netvliesloslating dat alleen door een oogarts beoordeeld kan worden.

Meestal valt het wel mee en hoort het bij het verouderingsproces waardoor ook de glasvochttroeblingen ontstaan.

Indien de veroudering van het oog dermate is gevorderd dat er een verhoogd risico bestaat op een netvliesloslating is dat absoluut reden voor onderzoek door een oogarts.

Conclusie: ga naar de huisarts en bespreek een verwijzing voor de oogarts.

Reactie

ik heb ook lichtflitsen in het donker met een oog en overdag in licht zie ik een zwart vlekje heen en weer,mijn huisarts zei dat het een soort krasje op de lens is,ik zie verder goed,draag geen bril of heb oog problemen ook geen last van migraine,ik negeer het gewoon,leren mee leven verder zie ik nog net zo goed als vroeger,en ik heb dit nu zo,n 7 jaar,oog zicht is verder gewoon het zelfde,niet aan denken,en als je er aan denkt zeg dan in jezelf mijn ogen zijn goed en gezond,zolang de gedachten maar positief zijn en geen gedachtes aan ziektes of dergelijk,daarmee wek je onbewust vroeg of laat een ziekte mee op,

Reactie

lichtflitsen in de auto en dat leidt af, ik dacht dat er iets mis met de lampen van de auto was en bego,n om mij heen te kijken , daarna dacht ik dat de zaklamp van mijn mobiele telefoon aan stond maar die zat in mijn broekzak. Thuis gekomen had ik et ook buiten de auto in het donker maar binnen ook met de lichten aan . Het gaat weer over lees ik , ik ben niet bijziend maar heb vroeger wel migraine gehad.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Komt voor bij Multiple Sclerose, een van de meest moeilijke aandoeningen om vast te stellen, soms vinden ze geen afwijkingen op NMR, bloed, bot, weefsel. Mogelijk is er binnen een paar jaar eindelijk een unieke bloedtest die nu in de States gebruikt is.

Lichtflitsen en tandenknarsen, en veel andere symptomen.

Het kan ook verschijnen bij spasmofilie patiënten, nog zo'n een vervelende onderkende aandoening.

Reactie

De lichtflitsen komen bij regelmatig voor als ik  naar bed ga . Het duurt soms enkele minuten.Dit gebeurt als er ontspannend naar bed gegaan wordt.Heeft het iets met mijn pijnappelklier te maken ? Bij spanning van de dag of dagen gebeurt er niets en blijft alles donker .Wie heeft dit

Reactie

Is het ondertussen al opgelost ?

ik zie ook al een lange tijd ongeveer 1,5 Jaar een soort lichte verblinding in mijn rechter ooghoek maar sinds een half jaar flikkert het ook soms (als ik smorgens opsta of soms midden in de nacht) door heen de dag zie ik het ook maar heb ik er niet zoveel last van. ook heb ik ondervonden dat ik het ook heb als ik snel met mijn hoofd beweeg in het donker. ik ben hier bang voor omdat het persies langzaam erger wordt. ik ben vorig jaar al naar de oogarts geweest daar was alles in orde en ben ook al verschillende keren naar de dokter geweest. ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Mvg Michiel

Reactie
Reageer op: Lichtflitsen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief