altijd rode ogen

Hallo,
    ik heb altijd last van rode ogen. ik heb me verleden jaar laten testen op allergie?n en de dokter zei dat ik niets had. ik zit vaak achter de computer, maar ook als ik er een paar weken niet meer achter zit, heb ik er last van. Wat lijkt te verschillen van wat andere mensen op internetforums te zeggen hebben, is dat ik vaak niet eens doorheb dat ze rood staan, tot ik in de spiegel kijk of iemand me erop wijst. het maakt me radeloos dat dokters en oogartsen me totnogtoe vooral hebben gezegd dat 'het vanalles' kan zijn. Ik zou hier zeer graag vanaf willen zijn, want ik loop er constant bij alsof ik doodmoe ben of high (neen, ik gebruik geen drugs, ik rook wel).

Heeft iemand hier een antwoord op?
    alvast bedankt 😉

Reactie

Probeer eens voor je rode oogleden OPTIDOL. Dat zijn homeopathische oogdruppels. De druppels bevatten tincturen van planten die traditioneel gebruikt worden voor de verzorging van ogen en de oogleden. Ze zijn te verkrijgen bij de apoteek.

Ikzelf gebruik de druppeltjes(Optilan of Optidol)omdat ik nogal hinderlijke, ge?rriteerde, gevoelige ogen heb: oogleden zijn voortdurend rood, evenals de ogen. En de oogdruppels verhelpen dat goed. Per keer twee druppels in elk oog aanbrengen, te herhalen zo vaak als nodig is.

Ook neem ik dagelijks vitamine B-comlex. Is goed voor het gezichtsvermogen en voorkomt vermoeide ogen; vitamine B2 speelt namelijk een grote rol bij de zuurstoffoorziening van het oog.

Succes

Reactie

Hai,

Heb zelf ook rode ogen gehad. Heb er een jaar mee gelopen.
    Ben bij oogartsen en huisartsen geweest. Uiteindelijk kwam er uit dat ik te weinig traanvocht had.
    Dat konden ze meten door middel van een papieren staafje wat onder mijn onderste ooglid werd geplaatst. Maar dat heeft wel maanden geduurd voor dat ze daar een keer aan dachten!!!
    Misschien een idee om je arts daar op te attenderen? Ik heb vervolgens druppels mee gekregen en na 2 maanden was het over.

Reactie

Hallo,

draag je lenzen?
    Ik heb al een 10tal maanden hetzelfde probleem.Heb ook al enkele oogartsen en opticiens afgelopen en krijg altijd een opprvlakkige uitleg in de zin van oorzaak 'omgevingsfactoren'.Wat moet je daar nu mee.Ik draag wel lenzen (reeds 17jaar) zonder problemen tot nog toe.Ik vrees dat het aan mijn lenzen ligt omdat het lijkt te verergeren als ik ze draag.Langs de andere kant als ik 3 weken bril dan gaat het oog nooit echt weg.Ik ben zowat radeloos.Ik draag nu night & day lenzen omdat die extreem zuurstof doorlaten en je oog ook kan rood zien door zuurstofgebrek.Maar ook met deze lezen; nada!!:(

Reactie

Rode ogen HELPPPP
    http://www.dokter.nl/forum/Ogen/96289-rode-ogen-HELPPPP.html

Rood rond me ogen
    http://www.dokter.nl/forum/Allergie/41412-rood-rond-me-ogen.html

Pijnlijke en rode ogen
    http://www.dokter.nl/forum/Ogen/95022-pijnlijke-en-rode-ogen.html

Allergie rondom ogen
    http://www.dokter.nl/forum/Allergie/41363-Allergie-rondom-ogen.html

Reactie

rode ogen kunnen ook ontstaan door roken en dan is de enige oplossing stoppen 😉

Reactie

HAllo Yvonne,

Ik zou heel graag willen weten watvoor oogdruppels je hebt gebruikt. Ik heb ook weinig traanvocht en gebruik op dit moment oogdruppel maar het schijnt weinig te werken. Ik heb nog steeds last van rode oog. HEt is niet leuk meer.

Reactie

heb je je bloed al eens laten testen op je suikergehalte? Misschien heb je aanleg voor diabetes type 2. Zo ja, dan kan dat een bijwerking hiervan zijn.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik heb hier ook vaak last van, heb lang minhavez gebruikt, maar dit mocht ik niet op lange termijn blijven gebruiken. Oogarts heeft me dan Alphagan voorgeschreven, dit is een onschuldig middel dat bij te hoge druk in de oogbol wordt voorgeschreven, als bijwerking heeft het dat het rode ogen helpt oplossen. Ik Effect duurt wel maar ca. 2 uur, maar is onschuldig product dus mag 2 x per dag gebruikt worden.

Reactie
Reageer op: altijd rode ogen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief