Oogmigraine, flitsen, help

Ik zou allereerst kijken naar de voeding. De vele snelle suikers die veel mensen nuttigen zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, wat kan zorgen voor ontregelingen in je hormonen en neurotransmitters. Beter zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels bij elk eetmoment. Verder kunnen stoffen als tyramine en histamine in de voeding klachten uitlokken.

Verder kunnen er tekorten aan voedingsstoffen spelen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine b en D en omega 3. Onderschat ook niet de invloed van electrosmog.

Ben je vrouw? Ook oestrogeendominantie kan een rol spelen. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding, xeno-oestrogenen vermijden en natuurlijke middelen, onder andere natuurlijke progesteroncrème gebruiken.

Reactie

Had het ook ongeveer 10 jaar geleden, in het ziekenhuis spraken ze ook van oogmigraine...heb daarna jaren geen kaas meer gegeten...en weinig last meer  Sinds een half jaar eet ik weer kaas en vmi had ik opeens weer een aanval....duurde on geveer 15 minuten en daarna lichte hoofdpijn tis wel weer een nare beleving zoiets...deed geen pijn

Reactie

Hallo hier Bertha! Ik heb ook wel last van oogmigraine ik ga een half uurtje op de bank liggen met de ogen dicht en dan is het weer over! Daarna wel een beetje last van hoofdpijn. Maar ik vind het niet beangstigent!

Reactie

Heb afgelopen zondag een aanval van oogmigraine gehad, volgens de deskundigen, het begon rondom mijn linkeroog, geen friemels in mijn oog, dus alleen rondom een vreemd gevoel, later een druk in mijn hoofd, ook links, en daarbij kwam de angst en paniek. Sindsdien hoofdpijn, een spanningshoofdpijn, vandaag opnieuw oogmigraine, weer net zo vervelend, kon de angst onder controle houden, maar zit al de hele dag met een hoofd die stijf staat van de spanning, tot en met de schouders. Als iemand weet wat te doen want dit is echt niet fijn

Reactie

@Mirjam, ik zou denken aan de rol van voedingspatroon. Matig zijn met snelle suikers. Biogene aminen als histamine en tyramine kunnen klachten geven. Exorfinen in de voeding kunnen zorgen voor het vrijmaken van histamine. Verder hebben veel vrouwen te maken met oestrogeendominantie, soms verergerd door de pil. Oestrogeendominantie draagt ook bij aan het vrijmaken van histamine. Over oestrogeendominantie kan je een en ander vinden op internet.

Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid ondersteunen en spanningsklachten en migraineklachten verminderen. Denk aan magnesium en vitamine B en D.

Verder ook zorgen voor een goede balans tussen inspanning en ontspanning. Dus lekker bewegen/sporten.

Reactie

ik heb het ook en maak me er soms ook wel zorgen over. Denk idd dat stress spanning het veroorzaakt. Vaak als het druk is op mijn werk of als ik met vakantie ga. Heb het aan beide ogen en mijn beeld is ongeveer 20 minuten raar wazig en dan trekt het ook wel weer weg en heb ik hele erge hoofdpijn. Gaan liggen helpt niet echt. Gewoon wachten tot het weer over is.

Reactie

Op https://overogen.nl/oogmigraine/ zijn voor mij veel herkenbare verhalen te lezen.

Reactie

Ik heb hier al jaren last van 4 keer op een jaar misschien. dan zie ik stukken niet en idd een soort flitsende worm (zo noem ik het) ik ga dan snel liggen met mijn hand voor mijn ogen en na 25minuten is het weg.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Het hebben van een oogmigraine heeft te maken met overprikkelend zijn van de oogzenuw

er is geen paniek er is slechts een schitterende fonkeling die max 20 minuten aanhoudt ga rustig zitten of liggen sluit je ogen en wacht tot het voorbij gaat ook bij gesloten ogen zie je de fonkeling. gebruik zomogelijk paracetamol tijden of vlak na de aanval. vraag je niet af hoe het ontstaat, maar focus op het voorbij gaan van de fonkeling vitamine D3 en B12 zij adviseerbaar

Reactie

Ik heb net te horen gekregen dat ik waarschijnlijk oogmigraine heb. Bij mij duurt de aura ongeveer 5 tot 15 minuten maar krijg óók verlammingsverschijnselen bij en mijn rechterkant wordt dan verdoofd, heel eng gevoel . Soms heb ik ook dat mijn been slap wordt en kan soms vallen hierdoor. Bij mij komen er dus veel neurologische klachten bij kijken en dat is erg eng. Er wordt over een maand een hersenscan gemaakt en zullen dan verder kijken waar dit toe leidt? Al met al beangstigd mij ook want ik durf geen lange afstanden met het OV omdat ik bang ben dat er iets uitvalt want het overkomt mij dagelijks, soms meerdere keren op een dag.

Reactie

vrouw 72.

na een halfjaar regelmatig ,  om de  1 of 2 weken aura, na halfuur altijf weer weg. Bij  MRI is er  niets uitgekomen  . conclusie oogmigraine.

nu ook even (5 min)  dubbelzien.  Hoort  dit er ook bij ? en zou het verstandig zijn nu met MRI contrastvloeistof te laten maken om een beeld te krijgen van de bldoedvaten?

Reactie

Het dubbelzien hoort er helaas ook bij.

Reactie

Ik weet niet of het hier nog actief is?

maar ik heb sinds kort denk ik oogmigraine. Ben er mee naar de dokter geweest.

Bij mij begon het links met zwarte vlekken en trok toen weer weg. Maar wel een paar uur nog hele kleine wazige vlekjes zien (vooral te zien bij het lezen, dan zijn sommige woorden wazig/weg).

Dit duurde wel vijf uur lang. Daarna wel weer normaal zicht. Hoort dit er wel bij?

In het verleden ook wel ruis zien en soms af en toe flitsen. Maar dat ik zo lang nog wazige plekjes bleef zien (aan een kant) vond ik wel vaag.

Reactie
Reageer op: Oogmigraine, flitsen, help
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief