Oogmigraine, flitsen, help

Ik heb er al 40 jaar last van en in het begin raakte in paniek dat het blijvend zou zijn .Maar het duurt ongeveer een half uur en het maakt geen schade. Sporten en lage luchtdruk en lang vast slapen doen geen goed bij mij. Soms komt het regelmatig en soms blijft het langer weg. Je krijgt je vinger er niet achter. Ik raak nu niet meer in paniek. Ik vind het wel nog steeds vervelend de dode hoek in mijn zicht net voordat de trillingen beginnen! Verder goed mee te leven.

Reactie

Ja, dat herken ik, ik kon vanmorgen ook niet uit mijn woorden komen! Het begon opeens, gelukkig net in de pauze. Een lichtfiguur zag ik flitsen. Daardoor zag ik niet goed. Het trok na een kwartier weg. Toen ben ik ramen gaan zemen, ging goed. Erna -werktijd was bijna om- praatte ik tegen de cliƫnte waar ik was en kwam toen slecht uit m'n woorden. Dacht dat ik n tia had ofzo... Heb nu net n pil genomen, omdat ik lichte hoofdpijn heb...

Reactie

Hoi ,

ik heb precies dezelfde klachten als jij omschrijft , ook gepaard met hevige hoofdpijn op het oog en aan de rechterkant van het hoofd . Al heb ik dan weer geen flitsen .
    wel misselijk en soms neiging te braken .
    Ook ik ben gek op chocolade , maar ik ga het testen om eens een maand of 3 geen chocolade te eten .
    heb jij dit ook al gedaan of niet ?
    Ik heb ook het medicijn Exedrin dat speciaal voor migraine is. al help dast weinig tot niets , het valt me wel op dat als ik s'morgens wakker word dat de pijn minder is dan overdag . net alsof je dan goede rust gehad hebt.
    uiteraard dacht ik ook eerst dat ik iets ernstigs had maar mijn huisarts wist zeker van niet en kwam dan ook met de benaming oogmigraine .
    ik loop er nu 4 jaar mee en heb het regelmatig .
    ben jij al van je klachten af dan ?

Groet Bennie

Reactie

Een grote behoefte aan chocolade kan wijzen op een tekort aan magnesium en magnesium is heel belangrijk, kan soms ook schelen in de klachten bij hoofdpijn en migraine. Op de voeding letten kan ook uitmaken. Voedingsmiddelen als kaas, zuurkool, eieren en chocolade bevatten stoffen die je zenuwstelsel kunnen ontregelen. Tyramine zorgt ervoor dat je bloedvaten zich lichtjes vernauwen en de bloeddruk iets omhoog gaat.

Reactie

ik ga indd de chocolade een tijd laten staan .. ze zeggen dat het ook kan komen van alcohol . maar als je alles laat staan wat het kan veroorzaken weet niet voor jezelf niet wat de boosdoener is geweest ..
    ik kan zeker eens een tijd magnesium tabletten proberen .
    de laataste 2 dagen gaat het wel weer maar heb er altijd zeker een aantel dagen flink last van . het is wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en hoef me dan ook niet echt zorgen te maken dat het iets erg is . omdat het zo ineens een maand goed kan gaan, mocht het wel iets ernstig zijn zouden de klachten niet meer weg gaan maar erger worden ,.

Reactie

Ik heb sinds een jaar oogmigraine. Ben daar ook voor onder behandeling bij de neuroloog. Heb dus alleen auras en geen hoofdpijn erna. Vroeger had ik dat wel. Ik krijg betablockers tegen oogmigraine, maar wat ik me afvraag is of het medicijn erger is dan de kwaal. En de grote vraag is doet het wel iets tegen oogmigraine? Ik heb momenteel erg veel last vd blocker dat ik hiermee ga stoppen.

Reactie

Een betablokker is niet altijd de juiste behandeling.
    Er zijn andere medicijnen mogelijk. Ga naar terug naar de neuroloog.

Reactie

Ik ben 67 en heb het al zeker tien jaar. Het is tamelijk onschuldig, zij het dat er wel eens een correlatie is 'vermoed' met vaatproblemen in de hersenen (kans op hersenbloeding, maar het betreffende onderzoek heb ik op internet niet meer terug gevonden). Ik heb het gemiddeld een keer in de maand, het duurt dan 20 minuten. Ik bracht het vroeger in verband met werkstress waar ik minder goed tegen begon te kunnen. Nu komt het steeds voor op de dag nadat ik naar de sportschool ben geweest. Extra lichamelijke inspanningen als factor zou je dus denken, maar waarom de ene keer wel en de andere keer niet? Mijn huisarts heeft me gezegd dat als het frequenter wordt, en ik bv. meerdere keren in de week last van zo krijgen, ik me opnieuw moet melden. Zij noemde nog als mogelijke boosdoeners te weinig slaap of juist te veel. Het spannings-/ ontspanningsverhaal dus. Het vervelendste vind ik eigenlijk dat je je erna wat suf en moe voelt. Zij raadde juist aan dan een shot sterke koffie te nemen. Ook goed voor de nodige anti-radicalen in je lichaam... Voor de rest: rust, reinheid en regelmaat...

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik vond het onderzoek over hersenbeschadiging en migraine: http://www.nieuws.leidenuniv.nl/nieuws-agenda/migraine-verhoogt-risico-op-hersenletsel.html

Reactie

Hallo iedereen,

kan iemand mij helpen of weet iemand er meer van . of als iemand ook dezelfde klachten heeft. ik zie nl. ongeveer 2 keer per dag een paar vuurbollen/lichtbollen langs me oog gaan. dus in die ooghoeken. het maakt niet uit welke oog het is. ik ben erg bijziend -7 en ik draag al 17 jaar harde contactlenzen.
    aub help

Reactie

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ik denk dat het goed is om eens naar de dokter te gaan en de ogen te laten nakijken

Reactie

Wat typisch, ik heb ook een paar keer per dag een dergelijke lichtbol die ik plotseling in mijn linkeroog zie. (duurt maar een paar seconden hooguit). Een lichtbol die van onder naar linksboven schiet. (kan het niet beter uitleggen helaas). Al bij een oogarts en neuroloog geweest en zij konden niets vinden.

Reactie

ja echt waar, tot nu toe heeft de oogarts ook niets kunnen vinden bij. en omdat ik zwanger ben ga ik moeten wachten tot na de zwangerschap om foto's te kunnen maken van de ogen. ik wilde je toch vragen sinds hoelang je die lichtbollen ziet in je ooghoeken?

Reactie

Hallo
    Het is idd geruststellend dat meerdere mensen dit hebben.
    Bij mij is het begonnen tijdens de overgang. Oestrogenen/hormonen zouden er mee te maken kunnen hebben. Bij mij begint het meestal na een drukke dag of juist op een vrije dag. Ontlading van spanning of frustratie. Veel drinken en een ibuprofen daarna nemen het doffe gevoel weg. Maar de eerste keer dat je het meemaakt is beangstigend, vooral het gat in je gezichtsveld.idd even wachten tot het over is ongeveer 30 minuten. Daarna heb ik nog wel een paar dagen last van een soort spanningshoofdpijn.

Reactie

Dat wat je beschrijft lijkt op aura migraine. Dat begint inderdaad met problemen in je gezichtsveld waarna al dan niet hoofdpijn optreedt.

Reactie
Reageer op: Oogmigraine, flitsen, help
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief