Oogmigraine, flitsen, help

Wie kan me iets meer vertellen over oog-migraine? Sinds een maand of tien heb ik last van oog-migraine. Het begint met een paar zilverkleurige flitsen en dan weet ik al, het is weer zo ver. Het duurt ongeveer 30 minuten. Dan heb ik last met het zien met mijn rechteroog, alles zie ik aan de rechter kant vertekend en met een soort flitserige aura. Meestal heb ik geen hoofdpijn er bij. Een oogarts had mij verteld, dat die nog nooit van iemand had gehoord, die er last van had onder het autorijden. Maar mij is het al een keer overkomen - gelukkig niet erg, zo dat ik niet hoefde te stoppen. Maar het maakt mij onzeker. Ik heb het alleen rechts. Kent iemand het en kan iemand mij er iets meer over vertellen? Waar komt het door? Ik heb geprobeerd met info te vinden op het internet, maar het is mij niet gelukt.
    Vast bedankt

Reactie

Ik weet niet of ik dan hetzelfde heb hoor, of eigenlijk had want ik heb er nu geen last meer van.
    Ik zag dan eerst ook een heel klein zilverkleurig vlekje wat een beetje bibberde, dat werd dan langzamerhand groter, net een of ander mozaiek? Mijn oog deed dan erg zeer, een soort steken er in en begon te tranen.
    Na een tijdje trok het weer langzaam weg en had ik vaak een beetje lichte hoofdpijn.

Als het wel hetzelfde is/was ben je in ieder geval niet de enigste.

Reactie

heb ik al jaren last van,als het mogelijk is even rusten [ogen dicht]
    paracetamol helpt ook, en kleine slokjes water drinken

Reactie

Ik heb er sinds drie jaar last van gemiddeld eens in de twee weken.
    Zie een lichtgevende waas van bewegende staafjes en kegeltjes.
    Heb er geen hoofdpijn na of heel licht.
    De oogarts noemde het oogmigraine of Migraine Opthalmique.
    Ik heb zelf ontdekt dat koffie met caffeine het verergerd bij mij en stress ook een negatieve invloed heeft.Ik heb verscheidene behandelingen met accupunctuur gehad en shiatsu, tot mijn grote spijt moet ik echter mededelen dat het bij mij niet hielp.
    Ik vind het nog steeds vaag en de antwoorden die ik krijg helpen ook niet echt.
    Moet zeggen dat ik het wel heel vervelend vind.
    Ik weet niet of je aan dit verhaal iets hebt, jou verhaal gaf me wel wat steun,
    vriendelijke groet.

Reactie

Is er iemand die weet hoe oogmigraine ontstaat? Is het een gebrek aan slaap, vitamines of aan iets anders? Ik lees dat veel mensen het over stress hebben, maar daar heb ik voor mijn gevoel niet echt last van. Ik heb de laatste tijd regelmatig last van oogmigraine en wordt er met name 's ochtends al mee wakker. Als ik dan geen aspirine neem, komt het de hele dag door terug. Wordt er af en toe knettergek van, omdat het met name met werken vrij storend is. Ik ben erg benieuwd of er iets aan te doen is.

Reactie

Ik heb er ook last van, ongeveer 2 jaar nu. Bij mij begint het met enorme pijn aan mn ogen, zo erg dat ik ze bijna niet open kan houden. Het voelt alsof je heel hard met je vingers je oogbollen in de kas duwt. Daarna begint de zijkant van het zicht te bibberen totdat het licht eruit is en het een paar minuten zwart is.

Volgens mijn huisarts heeft zwaar lichamelijk werk veel invloed hierop.

Reactie

Ik heb geregeld ook last van een waas. Ik zie inderdaad ook de 'kegeltjes' soort van stippen die ik iets bewegen. Zorgt in het donker voor lichte grijsgloed. Ik heb het idee dat stress daarbij een rol speelt.

Reactie

vorige week woensdag heb ik een dag gehad dat ik de hele boel er uit gooide tot aan de bodem aan toe dood ziek was ik geen hoofdpijn alleen vreselijk misselijk dus ik dacht buikgriepje zoals zo vele
    ik ben dagen erna dood en doomoe geweest en de druk achter mijn ogen werd erger en erger en had soms moeite te kijken of me te concentreren ik werd er heel onrustig van
    zondag was de vermoeidheid zo erg dat ik bekant slapen kon waar ik stond en toen gebeurde het een raar zicht beeld alsof er een kristallen draadje in de linker kant van mijn zicht veld was als een soort kaleidoscoop ik kreeg het niet weeg hoe en waar ik ook keek en op gegeven moment binnen 15 minuten werd het zo erg het beeld trok helemaal weg alles werd innes zo raar om me heen ik dacht ik val flauw of ik krijg weer een tia of zo ( heb in verleden een beroerte gehad) ik schrok me rot kon niet meer denken en ben toen bij de huisartsen post terecht gekomen waar bleek dat ik waarschijnlijk een oogmigraine had onderweg naar de autowas het zicht weer normaal maar je schrikt je rot
    wat ik er nu nog aan over heb gehouden is dat de druk achter de ogen behoorlijk voelt en ik hele ange handen heb en alles lijkt in de diepte te kijken niet echt maar wel alsof alles verkleint is heel moeilijk uit te leggen maar heel vreemd allemaal
    ik hoop dat het nooit meer terug komt want dit is echt niet leuk

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Van het woord oogmigraine had ik nooit gehoord.
    Wat ik zelf heb begint ineens. Een vreemde filsende aura, waardoor er als het ware hakken uit het gezichtbeeld ontstaan. Het ziet er uit als "onweerflitsen"en het komt vooral als ik het erg druk heb.( niet altijd )
    Mijn ervaring na een paar jaar is : rustig bijven, even zitten/liggen en dan is het na een half uur.kwartiertje weer over.
    Soms daarna hele vage hoodpijn.
    Je niet druk maken, want het gaat gewoon weer over.
    In de auto is dat vervelend, probeer hem aan de kant te zetten tot het over is. Ogen dicht en rustig zitten.
    Wel leuk nu de naam voor dit fenomeen te weten.....

groetjes Dineke

Reactie

voor het eerst hoorde ik dit woord bij de oogarts en had er nog nooit van gehoord. Migraine dacht ik, is heftige hoofdpijn etc. Mijn oogmigraine begint meestal met een duf gevoel in mijn hoofd, soms druk achter een of beide ogen. Soms na korte tijd, soms na een halve dag volgt een wazig zien dat ik vergelijk met warmte die boven het asvalt trilt op een hete zomerdag. Het duurt 10 minuten tot een half uur en aansluitend voel ik me moe. Ik neem dan een paracetamol omdat ik heb ondervonden dat dit goed helpt tegen de dan opkomende (lichte) hoofdpijn.
    Overigens ben ik voor de rest kerngezond, dacht dat het met leeftijd te maken heeft (51
    Maar nu ik deze pagina met lotgenoten-reacties heb gelezen,ben ik er zeker van dat het geen kwaad kan. Naturlijk erg vervelend, zeker als het me n de auto overkomt. Maar ik raak er niet meer door van slag.

Reactie

ik heb het nu voor de 2e keer gehad, bij mijn rechteroog was het erger, het leek een beetje op een gekartelde halve cirkel en was na 10 min weer weg, geen hoofdpijn gehad. Ik moest toevallig de volgende dag naar de opticien die dit euvel herkende, hij dacht dat het ook een beetje met staar te maken had, als ik het nou steeds vaker kreeg zou dat op staar eindigen. zou hij gelijk hebben en kan ik er iets aan doen om staar te voorkomen. mijn moeder gebruikte ogufit en kon daardoor de staar een flink eind tegenhouden.

Reactie

``t Is volledig onschuldig, `t komt en gaat vanzelf. Niets aan het handje dus. Wel erg vervelend voor je.

Reactie

Ik heb er ook last van, met name als ik iets gegeten of gedronken heb met een hoog glucosegehalte (de flesjes met fruitdrank zijn inmiddels berucht). Het duur nooit langer dan een half uur, maar bij tijd en wijle kan ik niets meer zien door al die flitsen, draadjes en kransjes. Ogen dicht doen helpt niet: het komt echt vanuit de oogzenuw. G?k word ik er af en toe van, maar er schijnt niet veel aan te doen te zijn. Aspirine helpt bij mij het beste.

Reactie

ik heb veel hoofd pijn

Reactie

Ik heb veel last van alle drie de pijnen: hoofd-, hals- en schouderpijn.

Reactie
Reageer op: Oogmigraine, flitsen, help
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief