Wazig zien, ineens bijziend

  • #1

    Hoi ik ben brilsmurf en 35 jaar. 3 maanden geleden zijn mijn ogen opgemeten en had ik -3 en +0,25
    Het + gedeelte was dus verwaarloosbaar. Ik had geen andere problemen met mijn ogen .

    Ik ben nu op vakantie en een dag nadat we vertrokken waren merkte ik dat ik dichtbij steeds slechter zie. In de ochtend bij het buffet gaat het nog wel maar vanaf ongeveer 10 uur wordt het steeds slechter.
    Ik dacht eerst dat het wellicht door de airco kwam omdat ik ook veel meer drink dan normaal en daardoor vaker naar het toilet ga. Alleen ondanks dat ik meer dan genoeg drink helpt het niet.
    Thuis kan ik het op laten meten .

    Herkent iemand dit? Heeft iemand een voordeel

    #2

    Een paar dingen nav je stukje.

    Door een airco of andere omstandigheden kun je last krijgen van enorm droge ogen en dat kan klachten geven als wazig of slecht zien.
    Als je hier last van hebt kun je eens 24 uur zonder airco proberen. Het wordt wel vreselijk warm maar dat is dan niet anders.

    Je zou ook kunsttranen kunnen gebruiken. Deze worden niet vergoed maar kunnen ook goed helpen.

    Ik snap je logica van meer gaan drinken, helemaal in een warme omgeving en wanneer je denkt dat iets te maken heeft met een vochttekort.

    Toch ging er in de combi van bijziend, veel drinken en veel plassen een radartje draaien.

    Vaak in warme landen drink je meer. Opzich dus goed en normaal dat je dat ook doet maar omdat het zo warm is zweet je ook meer en hoef je vaak amper te plassen. Het lijkt alsof er een stukje uit de tekst is weggevallen dus wellicht stel ik een vraag die in het stukje al beschreven staat. Bij mij gaan de alarmbellen rinkelen of het met diabetes te maken kan hebben. Wie weet heb je dit en weet je het "al" dan zou ik zeker langs de opticien gaan en je ogen laten checken en zelf even een paar dagcurves prikken want dit kan door te hoge waardes komen.
    Als je dit niet hebt, heb je misschien overgewicht en grote buikomvang want wellicht heb je DM2 en al een tijd hoge waardes en is daarom je zicht slechter.
    Ik heb 2 bijlages met wat info erbij in dit antwoord gezet

    Misschien denk je, oh verdomd dat slaat op mij. Mocht het zo zijn, laat het hier even weten want ook wij leren daarvan.

    Succes. K hoop dat het snel over is

    Bijlagen:
    #3

    Ik ben vandaag bij de oogarts geweest en die zei dat er met de sterkte niks mis was en begon ook over suikerziekte.
    Ik ben inderdaad wel wat te zwaar (rond de 100/110 kilo en 1,73 lang) dus wie weet ligt het daar aan. Ik zal morgen de huisarts eens bellen. Bedankt voor de tip

    #4

    Met oogarts bedoel ik opticien. Ik heb op de site van het diabetes fonds een test gedaan en daar komt ook uit dat ik een sterk verhoogd risico heb. Ik wacht af wat de huisarts morgen zegt

    #5

    Ik mocht vanmorgen gelijk bloed laten prikken omdat ik nog nuchter was en heb gelukkig geen suikerziekte. Wel is het licht verhoogd met 6,7 staat nu in mijn dossier en moet ik naar een diëtiste ivm mijn gewicht. Wazig zien komt vaker voor en gaat vanzelf weer over. Stress en vermoeidheid zijn vaak de oorzaak.

    Topic mag gesloten worden

Het onderwerp ‘Wazig zien, ineens bijziend’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief