Soms pupil verschil grootte en last van oog

  • #1

    Een tijd terug ben ik diverse malen bij een opticien geweest omdat ik dacht dat ik een bril nodig had. Mijn zicht was steeds 100%, maar mijn oogboldruk te hoog (tussen 21 en 25). Daarnaast zijn mijn pupillen soms ongelijk.

    Via mijn huisarts naar de oogarts gestuurd. Daar allerlei testen gehad. De oogboldruk was goed en ze zagen geen afwijkingen. Wel constateerde zij dat mijn pupillen idd wat afweken.

    Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling dat er niets aan de hand was. Over een half jaar controle.

    Nu id het zo dat ik echt last heb van dat ene oog.  Het brand soms, het doet soms pijn in mijn oog en mijn pupillen zijn nu heel vaak verschillend in grootte (was eerst af en toe) en ik heb het idee dat als ik bijv in een warme douche ga of de vaatwasser open doe nadat deze klaar was, er een soort waas over mijn oog zit. Als ik een foto maak van mijn ogen met flits (dus licht), reageren beide pupillen daar wel goed op, want ze zijn dan beide klein.

    Ik voel namelijk wanneer mijn pupillen ongelijk zijn. Omdat mijn bloeddruk te hoog is (met name de onderdruk)dacht ik dat het daarmee te maken had. Maar dat werd een beetje weggewuifd.

    Moet ik me zorgen maken? Een bekende van mij is overleden aan een hersentumor, wat begon met slecht zicht en hoofdpijn...

    Ik hoef in oktober pas terug maar twijfel of ik niet eerder moet gaan...

    Op internet word ik niet echt wijzer dus hoop dat iemand het hier herkent.

    #2

    Als je meer last hebt van je ogen, ga dan eerder terug naar de oogarts.

Het onderwerp ‘Soms pupil verschil grootte en last van oog’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief