Pijn in rechterzij net onder de ribben

Heb veel artikelen doorgenomen en ben blij dat je dit doorgaf. Dit komt nog het beste overeen met wat ik zocht en herken. Het zwevende rib syndroom!

Bedankt!

Reactie

Hoi kim

Misschien eens laten kijken of je galblaas niet ontstoken is? Of dat je galstenen hebt.

Dit veroozaakt namelijk pijn klachten in je rechterzij net onder je ribben.

Reactie

2.5j geleden is bij mij de pijn de begonnen.. Na verschillende onderzoeken en operaties hebben ze het eindelijk gevonden... een verkleving van mijn darmen.

Reactie

Vier jaar geleden begonnen, bij ribben rechterzij. Kon er nog wel om functioneren. 2012 longfoto, niets gevonden dus doorgaan. 2014 vaker last en steeds denken dat het aan jezelf ligt, verkeerde houding, tocht enz. Wederom longfoto en echo van alle organen. Weer niets gevonden, dus tja dan werken weer aan houding en bewegen. Nu weken geleden heel veel pijn, en functioneer niet meer. Branderig gevoel, steken, kortsluiting, pijn die doorschiet tot midden van de rug, gevoel dat gehele ribbenkast pijn doet, beurs is. Fysio gehad, kan niets voor me betekenen, geen spier of gewricht. Nu medicatie voor zenuwpijn (lyrica). Lijkt te werken, kan eigen sokken weer aandoen, en kleine dingen in huis. Gister bij pijnpolie geweest, en over 2 weken gaan ze zenuw bij 10e rib verdoven en ontstekings remmers inspuiten. Ben heeel benieuwd. Vind het vreemd na al die jaren en google afzoeken nog niet eerder de term INTERCOSTALE BLOKKADE ben tegen gekomen, terwijl pijnpolie er patiënten folder voor heeft. Dus tip voor diegene waar niets word gevonden, is het wellicht zenuwpijn.

Reactie

ik heb een acute nier steen gehad na zes dagen veel pijn is steentje op de o k weg gehaald
    de volgende dag mocht ik naar huis die nacht kreeg ik weer veel pijn in nier streek
    het bleek een vernauwing te zitten tussen nier en blaas ze hebben dubbel jj in gedaan
    ook hier kreeg ik blaas ontsteking na twee weken heel ziek tezijn ben ik voor de derde keer op genomen hebben ze de dubbel jj er uit gehaald de volgende dag onder zoeken gehad of de vernauwing weg was
    ja was wel weg maar ik hou nog steets een zeurende pijn in mijn rug en rechte zij

Reactie

hoi jiyan
    ik reageer even op je bericht waar je het over een vernauwing hebt.
    heb dit in 2012 gehad het was zo erg dat mijn nier er mee gestopt is kwam ook door die aangeboren aandoening je schrijft ook dat het niet levens gevaarlijk is nu door dat je nier geen functie meer heeft krijg je een hoge bloeddruk en je voelt je ziek . je bent je zelf aan het vergiftigen en dat is gevaarlijk daarom is deze nier er ook uit gehaald
    heb nu ook pijn aan mijn rechter kant hopelijk krijg ik daar niet het zelfde aan als in 2012 de linker

Reactie

Ik heb ook enorm veel last van pijn in mijn rechterzij. Ik kwam dan ook op dit forum door er even naar te googlen. Het is immers zo dat deze gaat en komt zoals het wil. De eerste twee keer ben ik echt flauwgevallen van de pijn en afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar deden ze wat kleine onderzoeken, maar de pijn ebde vanzelf weg. Toch gingen ze steeds voor een andere diagnose. De ene keer had ik een lichte blaasontsteking, de andere keer was het waarschijnlijk een blindedarmontsteking (is het nooit geweest). De laatste keer is er gewoon geen diagnose gesteld, omdat ze niets konden vinden. Het is immers wel zo, dat bij mij de pijn komt en gaat. Dus ik verga van de pijn en tegen dat ik in het ziekenhuis ben, voel ik me wel slapjes enzo, maar ebt de pijn weg. Ik heb in ieder geval soms nog pijn en er is niemand die weet wat het juist is. Ik merk inderdaad wel dat het weggaat met veel rust. Het vaakst komt het op als ik in een stresssituatie zit of me ergens niet lekker over voel. Maar dit is geen referentie! Soms komt het ook gewoon zomaar. Het komt vooral ook voor op verschillende plekken. Altijd aan de rechterkant, maar soms hoog, juist nog in mijn ribbenkast, of er juist onder, soms in mijn lage buikstreek. Het hangt er allemaal vanaf. Ik noem mezelf ook een medisch mysterie, want ik heb niet het idee noch de hoop dat iemand me ooit meer kan vertellen...

Reactie

Google eens naar zwevende rib syndroom, ook wel genoemd rib-tip syndroom, of het costo-iliacaal syndroom.

Iemand noemde dit al eerder in het forum, maar ik herken er zo veel in, dat ik het toch nog eens doorgeef.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Na een harde val op mn onderrug op nieuwjaars- nacht (24.05 uur) , heb na erge rugpijn ook hevige buikpijn gekregen. Ik ben inmiddels door veel artsen onderzocht ook mn urine en bloed, er is een foto gemaakt en ook een ct scan De uitslag luidde: ... erg volle darmen en pijnlijke spieren door de klap.
    Nu zijn mn darmen leeg en de pijn is verplaats naar mn RECHTERZIJ , wat weer onduidelijk is voor de maag lever darm arts. Ik voel me moe heb veel pijn maar na rust wordt het wel wat minder.
    Ik ben wel bekend met het Syndroom van Tietze en ga maar weer terug naar mn huisarts en leg hem dit voor .Reactie volgt.

Reactie

Spastische darm oftewel pds

Reactie

Hoi nicole,

Wat jij zegt ik precies ook bij mij gebeurd ik loop er nu al 2 jaar mee met pijn in mn rechterzij onder mn ribben en heb meerdere malen bloed onderzoek gehad en echo en ze kunnen niks vinden en helpen me verder ook niet. Ze gooien het maar op stress

Reactie

Weet jij inmiddels wat de oorzaak is?
    Ik zit nu waar jij zat bij het schrijven.

Reactie

Nicole, probeer rek en strek oefeningen. Het kan zijn dat er een spier niet lekker zit. Maak je heupen los meid, zie of het werkt 🙂

Reactie

Hallo wat jullie zeggen heb ik ook wat van ik heb nu al 4 dagen steek ik me rechterzij onderin als ik loop. En weet niet wat het is, weet iemand het misschien ?

Reactie

Het kunnen je darmen zijn . Maar zonder enig onderzoek is dat moeilijk te zeggen. Als de klachten aanhouden, ga dan even naar de huisarts

Reactie
Reageer op: Pijn in rechterzij net onder de ribben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief