Pijn in rechterzij net onder de ribben

Hoi,
    Ook ik heb de laatste weken veel pijn in mijn rechternier.
    Soms hevig en dan weer een brandend gevoel.
    Heb niet echt pijn met plassen.
    Heb wel in 5 weken tijd 2x een nierbekkenontsteking gehad.
    Vandaag is mijn urine weer nagekeken omdat ik die pijn in mijn rechterzij blijf houden, maar die was helemaal schoon.
    Ook heb ik uitstralende pijn tussen mijn schouderbladen ook soms pijn en dan weer brandende pijn.
    Toen ik net de uitslag kreeg van de assistente zei ze misschien is het een spiertje dat kan ook vevelend zijn, maar dat is het niet volgens mij.
    Het zit me allemaal niet echt lekker , wel heb ik voor morgen een afspraak met de huisarts.
    Want ik ben ook heel erg bang, want mijn vriendin heeft nierkanker.
    Met uitzaaiingen overal naar toe.

Groetjes Lydia

Reactie

Ik herken heel veel in de verhalen hierboven. Heb al 5 jaar af en aan last van hevigepijn bij het plassen. Heb ooit blaasontseking gehad en weet dus hoe dat voel, maar dit voelde zeker weten anders. Ik had namelijk erge kramp aan het einde van de plas straal en daarna kon ik alleen met een beetje persen het laatste restje urine eruit krijgen. Maar het was altijd verschrikkelijk. Ik dacht eerst zelfs dat het bij de menstruatie hoorde.
    Ik ben regelmatig naar de huisarts geweest hiervoor maar werd ook regelmatig gewoon naar huis gestuurd, omdat ze niets konden vinden.

Het werd altijd weer op blaasontseking gegooid en dit was nooit het geval: tot afgelopen oktober. Kreeg 2 kuren achter elkaar (pijn ging maar niet over na de eerste) Toen 3 maaden geen last en vervolgens weer precies dezelfde klachten. Ik kreeg weer 2 anitbiotica kuren achter elkaar. Vervolgens waren de klachten weer weg.
    Afgelopen vrijdag heb ik weer precies dezelfde klachten. Ik weer de art bellen en die wilde me zien. Na mijn bezoek aan de huisarts werd ik gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis (tip: als je voor deze klachten naar de arts gaat, doe dat dan op een moment dat je er veel last van hebt, dan kunnen ze zien hoeveel pijn je hebt, geen pijnstillers nemen)

Daar hebben ze me binneste buiten gekeerd, test hier, foto daar. Niets gevonden!
    Uiteindelijk was de conclusie dat ik nierstenen heb! (blaasontseking kan dus ook voortkomen uit nierstenen, aangezien ze je urinewegen kapot maken)
    Helaas hebben ze dus niets kunnen zien op de foto's, dus zijn ze klein genoeg om uit te plassen. Jammer voor mij is er dus ook verder niet veel aan te doen: ik krijg pijnstiller en ik moet het maar uitzingen.

Lekkere zorghulpverlening... 🙁 auwauwauw

Reactie

het kan zijn dat het je nier is? upj stenose een vernauwing in het urine kanaal waardoor je nier minder goed werkt en kan leiden tot het steeds minder functioneren van de nier en ook kan leiden tot het stoppen van de nier na het steeds minder functioneren een aandoening aangeboren waar ze pas achter komen meestal na je 20e niet levens gevaarlijk.......

Reactie

JE hoeft niet bang te zijn wat jij vertelt over je pijn en klachten heb ik ook de pijn is echt zo ergg niet te verwoorden bij mij is geconstanteerd dat mn rechternier maar 13 procent werkt en eigelijk het beste verwijderd moet worden als ik die pijn niet meer kan verdragen ik was ook jaren lang bang voor het ergste maar mn urine en bloed waren altijd schoon de reden van de klachten is omdat de nier minder fucntioneert dan de linkernier tijdens de pijn moet je zo min mogelijk drinken ander kan je nier dat pijn doet het niet aan om de stoffen te verwerken en vervolgens meer last krijgt..... ik zou zegge ga langs de uroloog en vraag een scan om je nier functies te controleren ik denk dat jij net als mij upj stenose hebt want wat jij vertelt kan ik me in vinden

Reactie

Ik heb ook al jaren last onder m'n rechterribben, vooral tijdens inspanningen, en kan tot dager erna duren...zoek even op zwevende rib syndroom en kijk of je je klachten hierin terug vindt...

Reactie

hallo, ik heb ook nog weleens last van mijn rechter zij kant net onder de rib ,ik ben naar een osteopaat gegaan,en die vond toen dat het van mijn gal af komt, ik heb ook last van mijn darmen ,dat staat daarmee in verbinding zei die osteopaat,nu ben ik daar onder behandeling en het gaat een stuk beter als eerst , moet je ook eens proberen osteopathie ,groetjes els

Reactie

hoi
    ik heb ook al sinds dit jaar pijn in rechterzij onder ribben bijna boven op de heup
    ook ik heb steeds blaasontsteking gehad en d8 toen ook aan de nieren
    echo enzo gehad en ook steeds ja je hebt niks
    later kwamen er met toeval achter dat ik een spastische darm heb, ik krijg vaak snachts aanvallen en val flauw van de pijn en moet dan overgeven en na het toilet rennen en dat duurt dan zo'n 8 uur lang, maar van te voren niks gehad alleen die rare pijn en als de aanvallen weg zijn blijft die zij gevoelig
    die pijn zat er al een half jaar voor ik last van de spastische darm kreeg
    dus mss is het bij jou ook wel je darm?
    veel succes

Reactie

Ik heb een hele tijd last van mn onder-rechterzijrug, ook vooral als ik word gemasseert is de plek heel erg gevoelig.net iets boven mn rechterheup.
    Ik vraag mij de hele af wat het eigenlijk is..ik zou het graag willen weten?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Daar zitten je nieren. Als de masseur erop tikt, voel je dan pijn? Heb je plasklachten misschien? Blaasontstekingen?

Maar het kan ook een spier zijn die wat onwillig, of overbelast is. Een goede masseur kan dat gemakkelijk voelen; voelt als een verdikking op één plekje...

Reactie

Onlangs ben ik in het ziekenhuis binnenste buiten gekeerd, vanwege dezelfde symptomen als overal hieronder beschreven. In één van de reacties is er sprake van het syndroom of de ziekte van Tietze. Bij mij lijkt dat in elk geval zo te zijn. Ontstekingsremmers werken ten dele, wat in elk geval wijst op een gewrichts/kraakbeen probleem. Veel rusten en geen fysieke belasting moet vooral de pijn doen verdwijnen.

www.tietze.nl/index.html
    www.worldexplorer.be/costochondritis.htm

Reactie

De oorzaak van costochondritis (syndroom van Tietze) is onbekend

Als mogelijke oorzaken worden erfelijkheid, virale infecties, en trauma overwogen.

Costochondritis kan een op zich staand beeld geven, maar kan ook onderdeel zijn van bredere ziektebeelden als fibromyalgie, artritis, het syndroom van Reiter, en inflammatoire darm ziekten (Crohn en colitis ulcerosa).

De symptomen van ostochondritis, letterlijk ontsteking en irritatie van het kraakbeen, kan worden verergerd door een activiteiten die belastend zijn voor de borstkas. Het is dus over het algemeen het beste om deze activiteiten te beperken tot de ontsteking van de ribben en aangrenzende kraakbeen is verdwenen. Volledige inactiviteit is daarentegen ook af te raden omdat beweging opbouwend is voor een goede doorbleoding van de aangedane structuren. Met het bloed worden bouwstoffen aan, en afvalstoffen afgevoerd.

Reactie

Nierbekkenontsteking:

http://www.dokter.nl/forum/Nieren-blaas-urine/202550-blaas/nierbekkenontsteking.html

Reactie

Ik moet geopereerd worden aan een vernauwing waar de nier over gaat naar de urineleider.Toch ben ik nog steeds niet overtuigd van het nut van die operatie.Die vernauwing kan in de meeste gevallen aangeboren zijn dus in mijn geval zit dat er dan al 62 jaar.Behalve geregeld blaasontsteking (zonder pijn alleen sterke urinelucht)heb ik geen klachten.Is er iemand bekend met de upj-stenose en eventuele operatie's daarvan?

Reactie

Is de pijn nog steeds aanwezig?
    Drie maanden na de antibiotica (voor blaasontsteking) heb ik nog pijn.
    Ik heb dezelfde klachten als u.
    Ik ben naar de arts geweest en ze hebben een onderzoek gedaan. Er is niets aan de hand. Ze adviseren on veel water te drinken (8 glazen per dag) en kan ook een spierpijn zijn.

Reactie

hallo,

Ook altijd maar doodmoe zeker?

Probeer indien je alcohol gebruikt, eens een
    week dit niet te drinken en ook geen drank of eten
    met suikervervangers, welke in alle lyth producten
    zit, vooral geen zoetstof als aspertaam wat in
    pijnstillers kan zitten!

h.g. beterschap ton

Reactie
Reageer op: Pijn in rechterzij net onder de ribben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief