Pijn in rechterzij net onder de ribben

Denk Agnes is.

Reactie

Ik lees door alle verhalen en zie veel herkenning.
    2 jr geleden buikpijn gekregen 2 grote cysten aan mijn eierstokken verwijderd klachten weg. Nu 2 jr later dezelfde pijn is terug gekomen. Buik echo, inwendige echo en mri niets te zien. Gynaecologisch uitbehandeld. Nu naar de MDL artsen. Ik heb s nachts een x hevige buikpijn gehad ik dacht dat mijn eierstok rechts op knappen stond. Ik lag krom van de pijn in bed. Dit duurde 1,5 uur. Nu blijf ik pijn houden hoog in de bovenbuik, onder mijn ribbenboog voornamelijk rechterflank. Nierfunctie is goed, geen bloed in ontlasting, geen ontstekingscellen in het bloed te vinden. Ik ben volledig ziek en kan niet ver lopen, op de fiets of huishoudelijke klusjes doen.dan moet ik het ontgelden met vreselijke buikpijn. Ik ben niet misselijk maar heb een drukgevoel achter de maag/lever. En s avobds lijk ik wel 5 mnd zwanger. Ik maak me erg veel zorgen wat kan ik hebben? đŸ€žđŸ»

Reactie

Ik heb het ook ..pijn onder mijn ribbenkast aan de achterkant.. Soms lijkt het wel alsof iemand daar trekt aan een zenuw... Pijnlijk dus... Het gaat op en af.. Maar ik wijdt deze klachten aan mijn darmen..
    Heb een vernauwing in mijn darmen en soms schiet er dan heel veel vocht naar die plaats in de darmen toe om de obstipatie weg te krijgen.. dat doet je lichaam van nature...
    Doordat er dan op een plek zoveel vocht komt te zitten, duwt dat volgens mij op je zenuwen in de buurt.. (je darmen hangen ook)..dus kan wel druk zijn..?
    Hopelijk na darmoperatie zal het probleem opgelost zijn... op hoop van zegen!

Reactie

Ik heb sinds weken ook deze klachten...ben bij urologie binnenstebuiten gedraaid maar kunnen ook niks vinden..maar pijn blijft idd het meest bij zitten staan en lopen...arts zei het zit tussen je oren!!maar niemand die kan zeggen waar deze pijn vandaan komt...moest maar weer naar huisarts voor een nieuwe verwijzing om verder onderzoek te doen...

Reactie

Ik begrijp niet dat ze geen website make met klachten die niet te traceren zijn en later toch gevonden worden..dit op de site vermelden.zodat andere doktoren hiervan kennis kunnen nemen..
    Welke persoon staat op om het werk van te maken

Reactie

Ik zie alleen klachten staan komt er nooit een reactie van een arts ?

Reactie

De klachten wat ik hier allemaal lees herken ik wel een beetje. Bij mij is het alleen 1 Ă  2 keer in de maand en een hevige steek in de rechter zij onder mn ribben en bij mijn rug. De steek is altijd zo heftig dat ik moeite heb met ademhalen en ik meestal op de grond ga zitten of ga bukken, dan neemt de pijn af. Ik heb dit al ongeveer 2 jaar.

Ik heb de steek altijd als ik naar de toilet ga en het is dan net alsof ik heel nodig moet plassen. Maar bij het plassen komt er niet veel uit en volgt daarna de enorme pijn.

Ik ben nog niet naar de dokter geweest, omdat ik er niet de hele tijd last van heb. Ik ga er dan ook vanuit dat de dokter zal zeggen dat t niks is.

Emma - 19 jaar

Reactie

Is er al iemand die een diagnose heeft gehad over deze klachten.
    Ik herken het namelijk heel goed en de artsen hebben geen idee wat het is. Ze zeggen dat het waarschijnlijk een prikkelbaar darm syndroom is. Ik denk van niet. Tot nu toe is mijn bloed en urine onderzocht, heb ik een echo gehad en een ctscan met contrastvloeistof, hier kwam verder niks uit. De volgende stap zou een darmonderzoek zijn maar daar wacht ik nog steeds mee.
    Ik heb al 4 jaar last van een zeurend pijnlijk gevoel in de rechterzij vlakbij de ribben, het is een pijn die komt en gaat. Het is ook niet superheftig maar wel irritant. Soms word het erger en trekt de pijn als een soort spierpijn door tussen mijn schouderbladen. Als ik zit, loop en sta word het erger.
    Ik heb nog niet echt een connectie ontdekt met mijn menstruatie. Wel ben ik het verleden (6 jaar terug) twee keer geopereerd aan cystes op mijn eierstokken. het is niet dezelfde pijn als toen.
    Als er iemand is die ook maar enig idee heeft wat dit is hoor ik dat graag.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo allemaal

Ik heb al 2 maanden ernstige pijn in mijn rechterzij net onder mijn ribben en  ook deels overgaat naar mijn rug. De pijn gaat maar niet weg. Dokters zeggen dat het na een week of 2 à 3 weg zal zijn, maar nee. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want zo kan ik niet verder.

Reactie
    1. Ik ook sinds twee maanden  pijn aan mij rechter zij net boven de ribben  soms straalt naar de rug ik heb twee keer ct scan niks gevonden. Weet iemand iets van
    Reactie

Ik ben Mieke ik heb ook enkele weken pijn aan rechterkant van ribben en mijn heup daartussen pijnscheuten

Reactie

Osteopathie. Ga naar een osteopaat en doe uw verhaal. Vertel waar het pijn doet, zowel fysiek als emotioneel. Wees niet bang voor oordelen en vrees geen schaamte. Zij bekijken tenminste het hele plaatje en begrijpen de eenheid van lichaam en geest. Zij gaan op zoek naar hetgeen jouw lichaam uit balans brengt zodat de oorzaak wordt aangepakt en niet de symptomen of gevolgen.

Scheefstand van de romp en vooral de binnenste (maar kan ook buitenste) korsetspieren die hard staan en gespannen. Stress door een slechte houding en door negatieve emoties (energie) knijpen bepaalde spieren samen en beĂŻnvloeden de organen waarmee ze in contact staan.

Ademhaling. Leer opnieuw ademhalen. Door oefeningen en meditatie verbeter je de ademhaling en de doorstroom van zuurstof, alsook de chemische huishouding die afvalstoffen en stress afvoert. Zo help je de spieren ontspannen om ze daarna terug te trainen in een correcte en onbeladen positie. De transversus abdominis (TA) speelt een belangrijke rol, net als de korsetspieren. Begin met de subtiele bewegingen van de TA te herkennen en te trainen, vervolgens de binnenste korsetspieren en daarna de buitenste.

Bij mij heeft dit geholpen.

Rustig sporten en bewust op je ademhaling en lichaam(shouding) letten.

"In evenwicht" van Mary Bond is een goed boek dat je anders maar eens moet lezen.

Veel beterschap alvast.

Reactie

Ik had al 3 dagen pijn bij het plassen en maandag naar de huisarts gegaan en ja een blaasontsteking/urineweginfectie. Dag 3 van de kuur en de pijn in mijn rechter zijde blijft. Koorts ook. Maar wel iets minder. Maar het is er nog wel. Ik heb nog wat gekke dingen bij gekregen. Duizeligheid, moe, geen eetlust en zo ineens zwelling handen voeten of in mijn gezicht. Rood heide en jeuk treedt dan op. Die k** pijn blijft. Het zou toch wel na 3 dagen minder moeten worden. Maar die andere symptomen vind ik raar. Ik heb niet het gevoel dat die antibiotica heel erg veel doet trouwens. De vorige keer zat ik ook 3/4 weken aan de kuur. Maar deze extra symptomen heb ik nog niet eerder gehad. Normaal is het alleen pijn in de rug, koorts, veel en pijnlijk plassen. Ik heb nu wel extra symptomen erbij dan anders. Ik heb steeds blaasontstekingen na de miskraam vorige jaar. Maar de huisarts wil er niets van weten. Want ik heb nu al 3x gevraagd of er verder kan worden gekeken. Wat gaat ze onderzoeken een soa test. Waar ik wist dat er niks uit zou gaan komen en ik raar vond maar goed. Maar verder kijken hoe maar. Iemand die mij misschien kan vertellen wat ik kan doen nu?

Reactie

Vraag een verwijzing voor de gynaecoloog aan je huisarts.

Reactie
Reageer op: Pijn in rechterzij net onder de ribben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief