Pijn in rechterzij net onder de ribben

Beste mevr,

Ik heb al jaren lang die klachten die u beschrijft,meerdere echo`s en scan gehad .
    Ik heb het nu zo erg dat ik er beroerd van was en weer naar de huisarts ben gegaan.
    Heeft me weer voor een echo naar het ziekenhuis gestuurd.
    Ben me gewoon te pletter geschrokken ,nu heb ik een plekje op mijn nier en moet naar de uroloog en ben vreselijk bang dat het niet goed is.
    Als u die pijn blijft houden zou ik weer naar de dokter gaan ,zal niet overdrijven maar dat van mij speelt al een paar jaar .

Groetjes

Reactie

Hoi Kim

Ik herken de pijn klachten, meestal is het dan volgens de huisarts een blaas ontsteking of beter nog een urineweg ontsteking
    Ook ik ken de pijntjes van de blaas ontsteking niet en ook geen klachten met plassen of wat dan ook

na een toevallige echo in de zwangerschap weet ik nu dat het idd wel om een urineweg ontsteking gaat, ik heb namelijk, blijkbaar een chronische nierbekken ontsteking en dat valt dus onder urineweg ontsteking

sucses ik weet hoeveel pijn dit kan doen

Reactie

En had je galstenen? Want dat lijkt me het meest logische.
    en anders hadden ze naar iets anders moeten kijken dan bij je organen..
    Het is al lang geleden maar ik ben nieuwschierig wat je had want ik heb het ook.

Reactie

Heb al paar maanden dezelfde omschreven pijn. Hij zeurt constant en regelmatig heftiger, waar ik dan heel naar van wordt. Dacht eerst dat ik spieren in de zij verrekt had. Maar bleef maar, dus nu echo gehad bovenbuik en nieren, blaas en gal. Dokter dacht aan nier of galstenen. Alles was goed. Nu bloedprikje om te kijken of er ontstekingen zitten. Kwam ook niets uit. Nu moet ik voorlopig op voeding letten, maar kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft. Let altijd al erg op voeding en wordt ook niet specifiek erger na het eten. Denk toch dat het met spieren, gewrichten te maken heeft, want de hele zijkant voelt gevoelig aan.

Reactie

Anoniem 1 juni 2015 om 08:24

Ik herken me volledig in jouw verhaal.

Ik heb sinds april zeurende en stekende pijn rechts. Dit varieert van plek: zij, onderbuik, rib, navel, lies, ...

Aanvankelijk dacht men aan een blinde darm ontsteking. Na een korte opname en testen bleek dit niet gegrond te zijn. De steken bleven echter aanwezig en begonnen uit te stralen naar mijn lies en onderrug. Na nog even op het spoor van een urineweg infectie en darmaandoening/infectie gezeten te hebben, kwam mijn huisarts op endometriose. Na een consultatie en laparoscopie door de gynaecoloog, bleek ik inderdaad een lichte vorm hiervan te hebben. De haardjes werden weggebrand.
    Nog geen week na de operatie kwamen de klachten weer terug. Tijdens een controle afspraak zei mijn gynaecoloog dat hij het even wilde afwachten en mij pas binnen 3 maand terug wil zien voor een herevaluatie.
    Tijdens dat consult vertelde de gynaecoloog ook dat hij tijdens de kijkoperatie opmerkte dat mijn baarmoeder rechts ligt ipv in het midden. Dit is te wijten aan een aangeboren aandoening waardoor de ophangbanden van baarmoeder aan het bekken, rechts aanzienlijk korter is.
    Er werd onlangs een tweede laparoscopie uitgevoerd waarbij dit gecorrigeerd is. In de hoop dat dit de pijn zou stoppen. Helaas is dit niet het geval.
    Daarbovenop heb ik na de ingreep heel hevige maandstonden ondervonden, ondanks ik al 3 maanden microgynon 30 doorneem, waarvoor ik zelf het bloedstollend medicijn exacyl gekregen heb.
    Verder merk ik meer en meer op dat het vrijen niet aangenaam meer is, en ik zelf pijn voel in de gebieden waar ik de steken ervaar. Dit is zowel rechts als links maar rechts blijft toch meer gevoelig. Daarnaast heb ik na het vrijen licht bloedverlies.

Ik ben vrij radeloos op het moment.

Reactie

Beste,

ik heb ook steeds dat drukken gevoel aan mijn rechter zij, wat ook uistralingspijn geeft richting navel.
    Precies het gevoel dat er iets op ligt, in de weg ligt, raar te beschrijven.
    Ook heb ik de laatste tijd een lichte ijzersmaak in mijn mond en wat gevoelig tandvlees.
    Ik heb deze klachten al meer dan 18 maanden.
    4 Maanden geleden hadden de dokters "gevonden" wat ik had. Terwijl ze me de overige 14 maanden anti depressiva laten nemen, kalmeringspillen, slaappillen, ... omdat het allemaal door de stress was volgens hun.
    Ik had zelf achter een darm en maag onderzoek gevraagd en ze hadden een zelfzame bacteriele maaginfecte gevonden.
    Ik dacht, eindelijk! Tijdens de antibiotica kuur en maagslijmvlies versterker medicatie, voelde ik me veel beter...
    Tot 1 maand na het stoppen van de antibiotica begonnen deze pijnen terug.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen...

MVG
    Phil

Reactie

Dat betekend dan dat de AB kuur niet voldoende is geweest en de bacterie niet is opgeruimd.
    Ga met de klachten naar de MDL-arts

Reactie

Hi Gerrie

Het is nu jaren terug van je reactie, maar indien je dit nog leest, hoe is het met je? Hebben ze bij jou ondekt wat het precies is?
    Ik heb neamelijk al 2 jaar zelfde, pijn aan recherzij. Alle uitslagen goed maar op echo was hemagioom te zien....kan dat pijn doen? Kan je iets tegen doen?

Gr

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
    1. Heb al zeker ruim twee maanden pijn in m'n rechte zij en flank en bloed in m'n urine ! Foto gemaakt twee niersteen aan aleebj kanten !Na twee en halve week een grote steen uitgeplaatst met wat zand ! 2 CTscans verder heb nog 3 kleine steentjes rechts ! Volgens de uroloog kan dat geen pijn geven die ik al heb gehad hele tijd en brandt en zuurt en  soms wordt die hevig en zakt weer ! Zit ook niks in de urine wegen ? Week later blaasontsteking en nierbekken ontsteking gehad antibiotica kuur haalde pijn bij blaas weg maar rechts bleef hedzelffe wrange pijn tot te trane toe !!! Bloed waarde goed 24 uurs urine zit veel kalk er in .2 keer bij de HAP geweest met veel pijn ze konden alleen maar pijnstilig geven inmiddels morfine tab.Heb hele tijd geen koorts altijd bloed in de urine microscoopisch dus ! Urine vaak troebel en ook last van prikkelingen in m'n buik laag bij de schaamstreek .Voel soms steken langs de liezen .Ben op van weinig nachtrust pijn en onzekerheid ? Heb hele leven nierstenen maar nooit deze klachten het voelt anders .Denk dat Aartsen iets over de hoofd zien ??? Morgen weer een ego maken en wacht nog voor de urine kweek uitslag !!! Pffff ben 3 maanden verder ben kapot en weet nog niks en ben nog niet pijn vrij ! Hoopeloos !!! Mvg .Mersida
    Reactie
    1. <i>Laat jullie eens testen op galstenen</i>
    2. Loop ook al jaren met een zeurende pijn / gevoeligheid in mijn rechter zijde. Dit blijken dus galstenen te zijn na een echo in het ziekenhuis
    Reactie

Ik heb nu al 2 weken pijn rechts en links aan mijn zij ( zeurende stekende pijn ) Vooral rechts . Ook als ik er lang op lig wordt de pijn intenser . Zeer moeilijke stoelgang . een weinige moeilijke dunne ontlasting . Ik ben er  eigenlijk zeer ongerust van .

Goede raad altijd welkom !

Reactie

Dat lijkt toch op obstipatie. Ga met de klachten naar de huisarts

Reactie

Ik heb van Koningsdag klachten weL

een blaasonsteking of geen blaasonsteking 3 kuren gehad . Toen niersteenaanvallen erbij en ik blij inderdaad pijn houden in de rechter zij . Urine naar huisarts gebracht daar bleek vitamine c tekort had . En engerie weg was .

Reactie

Ik heb de dezelfde problemen

Reactie

Ik heb precies dezelfde klachten. Ook na blaasonsteking. En ook mijn urine is schoon. En ook mijn huisarts zegt dat ik het even aan moet kijken. Heb nog steeds pijn in mijn zij, net onder mijn ribbenkast. Vroeg me af of het met alcohol drinken te maken heeft. Ik drink nog al eens een glas wijn. Drinken jullie alcohol?

Reactie
Reageer op: Pijn in rechterzij net onder de ribben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief