Pijn in rechterzij net onder de ribben

Hallo,

Sinds afgelopen week heb ik pijn in mijn rechterzij, net onder de ribben. Eigenlijk is de pijn vrijwel altijd aanwezig, maar wordt soms heftiger in steken. Extra pijnlijk, bij zitten, lopen en fietsen etc.
    Ben daarvoor naar de huisarts geweest en heb een antibioticakuur meegekregen. Omdat er bacterien in mijn plas zaten. Het was een kuur voor 3 dagen; 3 tabletten trimethoprim 300mg. Het vreemde is alleen dat ik geen plasproblemen heb. Ik herken mezelf helemaal niet in de omschrijving van blaasontsteking. De pijn in mijn zij wordt wel minder met veel rust, maar komt bij activiteit net zo hard terug. Sinds de antibioticakuur heb ik geen verhoging meer, maar nog wel steeds pijn.
    Heeft iemand enig idee of dit een blaasontsteking is of iets anders?
    Zouden de pijnklachten nu weg moeten zijn; ik heb gisteren de laatste pil gehad; en moet ik dus deze week terug naar de huisarts?

Groetjes Kim
    P.S: ik heb soortgelijke vragen gevonden op dit forum, alleen nooit een antwoord met wat de diagnose van een arts was. Vandaar dat ik het nogmaals vraag.

Reactie

Hoi KIm,

Het is inderdaad wel een beetje vreemd wat je schrijft. Je blaas zit immers ook niet op die pijnlijke plek. Maar, ik zat te denken of het misschien ook iets met je nieren zou kunnen zijn omdat er wel een bacterie was gevonden in je urine.
    Zelf heb ik ooit eens een blaasonsteking gehad en dat deed zeker wel pijn bij het plassen.

Ik zou het nog maar eens aan je huisarts vragen als ik jou was. Hij zal het toch als beste moeten weten.

Ik wens je in ieder geval sterkte en beterschap toe.

Groetjes,
    Monica.

Reactie

Hallo Kim,

Ik herken jouw verhaal wel. Ik heb iets soortgelijks vorig jaar gehad, ook pijn in mijn rechterzij en rug onder de ribben.. ik had bacterien in mijn urineleider, dat zit dus net iets hoger dan de blaas.. vandaar dat je ook daar de klachten hebt.

Ik heb 2 kuren gehad en toen de laatste kuur afgelopen was, had ik er nog steeds last van.. ik heb de urine laten controleren en daar zaten geen bacterien meer in.. de huisarts zei dat dit restklachten zijn en dat die geleidelijk zouden moeten verdwijnen, en dat is ook gebeurd..

dus het zou wel heel goed kunnen, dus nog even afwachten.

Monique

Reactie

Ook ik heb al 6 weken last van steken in men rechterzij.
    Ik ben naar de dokter gegaan op de eerste dag want toen was het ontzettend aanwezig
    Hij heeft mij meteen doorverwezen naar het ziekenhuis, met ingeving van misschien had ik wel een accute blindedarmontsteking. Ik werd onderzoekt door 3 dokters de eerste dag op de eerste hulp. Heb een bloedonderzoek gehad en een urine onderzoek maar nergens konden ze een infectie vinden, De volgende dag moest ik terug komen en weer werd er een bloed en urine onderzoek gedaan, nog niks gevonden dus hebben ze er een echo bij gedaan. Kwam helemaal niks uit maar mijn pijn was er wel. En wat deden ze toen. Ze hebben me gewoon aar huis toe gestuurd. Ik moest nog wel voor controle komen 2 weken later en toen werd er me letterlijk verteld. Wat er met jou aan de hand is is een mysterie. Leuk he dokters. In totaal hebben er 7 dokters aan mij gezeten, en ze sturen me gewoon naar huis. Toch zit de pijn er nog steeds. Later kreeg ik een blaasonsteking weer een urine onderzoek geen onsteking gevonden heb toen wel medicijnen gekregen, maar nog ben ik niet van de pijn af. Gewoon niemand kan mij vertellen wat er met mij aan de hand is, Dus misschien dat jij iets meer duidelijkheid met wat er met je aan de hand is omdat onze klachten wel een beetje overeen komt.
    Hopelijk heb je advies voor mij want word gek van de pijn

Reactie

Hallo,

Ik heb precies dezelfde klachten als sommige van jullie beschrijven. Begin december enorme pijn in mijn zij, uitstralend naar been en onderbuik. Eenmaal bij de uroloog was het een blaasontsteking. Antibiotica gehad en het ging een aantal dagen goed. Maar nog tijdens de antibiotica kwamen de pijnen terug. Het is een constant aanwezige, zeurende, licht brandende pijn, soms met steken. Vooral s' avonds voel ik me erg slecht. Bij veel rust wordt het minder, maar ja, een mens moet ook leven, werken etc!
    Inmiddels ben ik een darmonderzoek verder etc etc...niets! En de pijnen duren voort.
    Ik weet me geen raad meer. Heeft er iemand enig idee, tips??

Reactie

Hoi allemaaal

Ik heb ook die pijn daar al een tijdje ook pijn in mijn rechterbeen ik heb heel veel onderzoeken gehad.Ik heb een heamangioom of te wel spataders op mijn lever ik weet niet of het daarvan komt de arts geeft daar geen antwoord op en moet pas 3 mei terug komen de pijn trekt van mijn lever naar de zij en dan weer alleen de zij.Hoop dat er snel een antwoord kom.

Groetjes Gerrie

Reactie

Kim, de klachten zoals je omschrijft lijken op die bij nierstenen. Bij mij bleek het overigens een vernauwing op het punt waar de nier overgaat in de urineleider, een zog. UPJ-stenose. Houd de pijn naast inspanning ook verband met de hoeveelheid die je drinkt? (na zeg 30 minuten te merken)

Reactie

Hoi je verhaal komt me erg bekend voor.Mijn dochter klaagt al 4 maanden over pijn in haar rechter zij en onderbuik.Eerst waren het verstopte darmen,later kreeg ze koorts en hebben ze haar blindendarm vewijderd die nietontstoken bleek te zijn.Volgende maand(rond de menstruatie) weer koorts en blaas en nierbekkenontsteking.Met antibiotica was de blaasontsteking over maar de pijn in haar zij niet.Toen bleek na onderzoek er endometriose in haar blindendarm te zitten. van de week heeft ze een kijk operatie gehad want dan moet het ook verder in haar buik aanzezig zijn.Ze konden echter niets vinden.Kortom we zijn al maanden bezig en weten nog niets.Ze voelt zich moe,huilerig,lusteloos en heeft constant pijn al wisselt de hoeveelheid pijn.ben benieuwd wat er uit komt.

sterkte

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hallo Kim
    Ik heb ook hetzelfde als jij, d.w.z. pijn in de rechterzij en dat heb ik al jaren.
    Ben nu ongeveer voor van alles onderzocht, maar er komt helemaal niets uit.
    Wel is het zo, dat ik regelmatig erge hoge koorts heb met bloed in de urine en dat terwijl ik geen pijn in de blaas heb of pijn bij het plassen.
    Ik vraag mij dan ook af, wat heeft je blaas met je zij te maken.
    Ook mijn nieren zijn onderzocht, maar niks dus.
    Ik hoop dat er iemand met een oplossing komt.
    Groetjes, Mini.

Reactie

hallo
    ook ik heb al weken last van pijn in de zij echo en loed was goed wel een haemangioom op de lever
    is vanmorgen een ct foto van gemaakt ben nu erg bang voor de uitslag
    moet ik wel gerust zijn ivm echo en bloed goed
    gr
    guusje (56 jaar)

Reactie

Hallo.
    sinds de zomervakantie heb ik ook erg veel pijn aan mijn rechterzij. We kwamen met de auto terug van vakantie, 2 dagen in de auto gezeten, ik stikte van de pijn. Ik wilde in een ander land bijna naar een ziekenhuis maar heb het toch volgehouden. Toen ik terug was in Nederland heb ik meteen gebeld naar een spoedarts. ze heeft me geholpen maar ze wist zelf niet wat het was, ze vertelde me dat het misschien iets met mijn spieren kon zijn vanwege mijn rit. Klopte niks van want daarvoor had ik ook al erg veel pijn. Ik dacht aan mijn nieren dus vroeg ik of het misschien daarmee te maken had. ze heeft urine bekeken maar zag niks. Pijnstillers die ze had gegeven hielpen helemaal niet., toen heb ik maar afgewacht misschien dat het vanzelf over zou gaan. Ik heb er nog steeds last van als ik zit en ik buig mijn hoofd naar beneden is de pijn veel erger. De pijn zit een beetje in mijn achterzij. Snap er niks van ga weer een afspraak bij mijn huisarts maken kan er niet meer tegen..

Reactie

lieve mensen wanneer je pijn hebt en ze kunnen het niet traceren, ga aub naar de gynaecoloog en vraag of het endometriose kan zijn. het klinkt misschien raar maar in enorm veel gevallen is dat de oorzaak van pijn in de buikstreek; nierstreek, blaasstreek...
    de reden omdat er niet vaak aan gedacht wordt is het feit dat men er niet bij stil staat en de huisdokter is hiervan vaak niet op de hoogte. de mijne althans niet. mijn nierkanaal zat volledig dicht door de endomtriose en dat zagen ze pas na een kijkoperatie want dat is ook de enige manier om het te zien. allerlei echo's gehad en ze vonden niets. pas toen ik naar de gynaecoloog ging en hij me erover vertelde, kwam heel stom, wist ik eindelijk wat ik had. endometriose is een aandoening waarbij een gedeelte van het bloed tijdens de menstruatie in de buikholte terecht komt en zich vastzet op organen waardoor deze kunnen verkleven met alle gevolgen vandien. ik weet waarover ik spreek en ik weet heel goed dat het psychisch niet meer leefbaar is als ze niets vinden en de mensen uit je omgeving snappen niet wat je voelt... maar doe het alsjeblieft het is echt het proberen waard en heb al van enorm veel mensen gehoord die hetzelfde aan de hand hadden. en laat je niets wijsmaken, jij voelt nog altijd zelf wat je hebt, en alleen met een kijkoperatie kunnen ze het zien.

Reactie

Hoi had al eerder geschreven over mijn dochter.Ze had inderdaad endometriose in haar blinderdarm(zeldzaam)daarna kijkoperatie gehad om te zien of het niet op haar eierstokken enzo zat.daar bleek niets te zitten,maar heeft voor de zekerheid nu wel de prikpil.
    Pijn in haar zij blijft soms wel heel erg heftig en na zo n erge aanval zit er bloed in haar urine.
    Op de echo en scan is bij haar nieren niets te vinden.Nu moet ze pas weer over een paar maanden terug (er zitten wel eiwitten in haar urine)maar ze weten gewoon niet wat het is.We worden er redelijk wanhopig van.

Reactie

Ik herken alles precies. Ik heb sinds donderdag last van mijn maag, dacht zelf eerst aan blindedarm onsteking, maar dat zetten niet door, tot ik het zaterdag ook in mijn zij/rug kreeg. Pijn was nog niet heeel erg, maar het zat er wel constant en vaak met steken.
    Zondag werd de pijn wel heviger en ik dacht zelf aan blaasonsteking(had ik al een keer eerder op deze manier gehad) dus naar de HAP. Daar zeiden ze dat er wel wat in mijn urine zat, maar dat was erg weinig, dus gaf ze me maar een kuurtje 3 daags 1 tablet trimethoprim. Deze heb ik meteen ingenomen + een 400 ibuprofen en het was vrij snel weg! Maar dinsdag kwam het weer lichtelijk terug en vandaag(woensdag) verga ik weer van de pijn en heb gister de laatste pil genomen. Vanmorgen weer urine laten testen en kan straks om 2 uur bellen voor uitslag. Hoop dat ze wat gevonden hebben want dit is echt niet leuk werken..... af en toe heb ik ook het gevoel dat ik wat duizelig word...

Reactie

Herkenbaar, allemaal.
    Loop sinds een klein jaar met pijn in mijn zij. Eerst bloed prikken, waardes zijn oke. Daarna een MRI en Echo. Ook niks, alleen een ernstige verstopping in de dikke darm. Dus aan het laxeer middelen verhaal. Helpt niet.
    Goed, weer bloed prikken en naar de MDL arts. Wachttijd van 6 maanden!!! Daar bloed laten prikken, een MRI en een inwendig darm onderzoek. Blijkt niks aan de hand. Wel enige mate van overgewicht en een te hoog cholestorol.
    Daar nu aan het werken mee. Maar de pijn blijft, wordt niet minder. Neemt zelfs toe. Zorgen zijn er maar artsen zijn erg vaag. Is niks. De ene zegt dat hij gewoon spieren zijn, de andere komt met poliepen. Kortom, weet niet wat er is maar de pijn is er.
    Nowan

Reactie
Reageer op: Pijn in rechterzij net onder de ribben
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief