Blaasontsteking resistent tegen antibiotica!!

Help!!!! Ik ben een vrouw van 45 jaar en wanhopig op zoek naar hulp. De ene blaasontsteking na de andere. Ik lik de tegeltejs van de muur van de pijn en elende als zo`n ontsteking begint. Pijn in mijn lende streken en braken. Er zit als ik met een teststripje test eiwit,leuco`s en een klein beetje nitriet in. Bij de kweek alleen bloed en nitriet. De bactirie blijkt resistent tegen iedere soort antibiotica. Dus heeft de huisarts mij verteld als ik weer een ontsteking heb moet ik paracetemol slikken. Pijnstillers helpen niet tegen deze enorme pijn aanvallen. Ik ben bang Heel bang om het weer te krijgen. Er zit tussen de ontstekingen ongeveer 4 weken en dan is het weer zo ver......

Al heel veel ziekenehuizen gezien...homeopaten...cranberry`s vit. c....uitplassen na de sex...veel drinken enz enz...maar niets dat helpt!!!!

Soms wordt ik zo radeloos van elende dat ik dan wel eens denk...?ls mijn hondje dit zou hebben zou ik hem helpen met een spuitje" Het leven is gelukkig ook mooi...dus als ik weer in mijn "goede"dagen zit schaam ik me voor deze gedachten. Maar ik raak op!!!

Wie o wie weet raad!!!!

Ps. MOrgen ga ik naar het umc in utrecht!!!!

Reactie

Als er geen bacterie in de kweek te zien is, is het dan geen ic?
    Vraag anders of je spoelingen kan krijgen, dat schijnt ook veel verlichting te geven!

Ik ben net terug uit Australie en daar hadden ze zakjes die "ural" heten (ook erg last van blaasontstekingen). Je lost het zakje op in water (maar het is geen paracetamol oid). Dat verlicht de pijn enorm en ontsmet ook. Misschien dat de apotheek iets heeft voor de pijn.
    Ook kan je misschien je spieren in dat gebied laten testen.. Als ze te 'strak staan'/sterk/verkrampt zijn dan plas je niet alles uit en krijg je blaasontstekingen...

Verder heel veel sterkte!

Al wat gehoord bij het UMC?

Reactie

Hoi hoi... bedankt voor je reactie....ik ben inderdaad ook onderzocht op ic en in oss werd een milde vorm vast gesteld. Deze is inmiddels door 2 ziekenhuizen weer ontkracht. 3 ziekenhuizen zeggen dat ik mijn blaas netjes leeg plast en 1zegt dat ik te veel spieren in mijn blaas heb waardoor ik niet ontspannen plas. Naar fysio verwezen voor bekkenbodemspier training. Deze training heb ik jaren gevolgd voor incontintie... Nu ga ik voor een 7de mening en dat is de laatste....dit is een ziekenhuis dicht bij mij in de buurt....mocht ik weer zo ziek worden kan ik niet meer bij mijn huisarts terecht (door de resistentie) dus is het makkelijker dat het dicht in de buurt is...Utrecht was voor mij een regelrechte ramp...de arts had een uitslag van een controle kweek (geweekt na 3 kuren en een maand niet lekker zijn. Dus niet rolle bolle van de pijn...maar sluimeren)...deze kweek liet geen leuco`s en eiwitten zien alleen bacterieen(resistent tegen alle soorten antibiotica) en bloed. Hieruit maakte ze op dat het allemaal best meeviel en het was gewoon een beetje rommel uit mijn urinebuis. Ik mag jaren geen antibiotica slikken en over een half jaar een echo van mijn nieren laten maken en laten horen hoe het gaat. Ik gaf aan panisch te zijn om met een nieuwe ontsteking nergens aan te kunnen kloppen. Hierop gaf ze mij aan mijn potje plas bij de balie te mogen af geven. Ze hoeft me niet te zien...al rol ik over de grond...maakt niet uit...

Dit is rede waarom ik dichter in de buurt een ziekenhuis gezocht heb...mocht ik nu weer zo ziek worden dan brengt mijn man me naar de ehbo...ik ben al 30 jaar ziek en ik kom alleen maar in ziekenhuizen om te vertellen hoe ziek ik geweest ben...maar nooit op het moment zelf...we zullen zien of dat helpt..

Verder bedankt oor de tip..ik ga kijken of ik aan dat middel kan komen!!!

Groetjes

Reactie

Ook ik heb alles al geprobeerd, loopt vanaf mijn 19e met pijn (ben nu 36), sinds 7 jaar is de pijn steeds erger geworden, bijna onmogelijk vol te houden, elke vakantie wordt verpest, altijd loop ik met pijn, ik heb nu symptonen van Interstitiele cystitis, alles al geprobeerd, ben ook ten einde raad, de kwaliteit van het leven neemt met driekwart af .... wie heeft wat gevonden wat WEL helpt !

Reactie

Zou je kontakt met mij willen opnemen, ik heb exact hetzelfde probleem en ik woon volgens mij vlak bij jou, ik zoek lotgenoten, alleen kom ik er niet meer uit ! Ik zou ook graag jouw verhaal willen horen en wat je eraan hebt gedaan e.d. en hoe ver je bent gekomen !

Reactie

Dit helpt echt ! Cranberry poeder

Naast een veelvoud aan gezonde stoffen bevatten cranberry?s de belangrijke stof proanthocyanidin. Het is juist deze stof die werkzaam is bij blaasproblemen.
    Uit een onderzoek van het Franse instituut AFSSA is vastgesteld dat het dagelijks gebruik van 36 mg proanthocyanidinen uit cranberrypoeder een positieve invloed heeft op de gezondheid van blaas en urinewegen. Het gebruik van 3 gram Urovit? (een zakje) per dag, dekt precies de behoefte.

Wat voor invloed hebben proanthocianidinen nu eigenlijk? De stof draagt bij tot een drastische vermindering van Escherichia coli bacteri?n die zich vastzetten in de slijmwand van blaas en urinewegen. Deze bacteri?n zijn in staat anti-biotica kuren te overleven en kunnen op die manier voor een chronische blaasaandoening zorgen.

Urovit? cranberrypoeder wordt in handige en hygi?nische zakjes aangeboden. Een zakje bevat 3 gram poeder wat door een frisdrank naar keuze wordt geroerd en precies het gehalte werkzame stoffen bevat wat dagelijks nodig is. Urovit? is geschikt voor langdurig gebruik, maar kan evenzeer gebruikt worden in de vorm van een kuur van enige dagen tot meerdere maanden.

Wil je meer weten ? Stuur maar een mail en ik stuur je alle informatie.
    Groeten, Janny

[email protected]

Reactie

Hoi Hoi je email adres klopt niet als ik hem aanklikt dan krijg ik hem weer retour.

groetjes van jacky

Reactie

Heej allemaal,

Ook ik (23jr) heb sinds 2 jaar heel vaak last van blaasontsteking gehad. Ik had het eigenlijk vaker wel dan niet. Na de sex kon ik altijd met 100% zekerheid zeggen dat ik binnen 1 ? 2 dagen weer blaasontsteking zou krijgen. Heb echt alles geprobeerd ertegen, plassen na de sex, veel drinken voor en na, cranberrypillen, cranberrysap, cranberrythee, vitamine C - tabletten, goede hygiene, onderhoudskuur antibiotica van 2 maanden etc. Niets hielp, de kuur natuurlijk wel, maar zo snel ik daarmee stopte (wilde niet mn hele leven antibiotica slikken) had ik het gelijk de volgende keer na het vrijen weer. Ik werd er moedeloos van, het legt ook zo'n druk op je relatie. Ik en de huisarts dachten steeds meer aan chronische blaasontsteking... Toevallig kwam ik erachter dat ik het met condoom niet kreeg! (Omdat ik de pil was vergeten.) Dit nog een paar keer getest en het was echt zo. Mijn huisarts had er echter nog nooit van gehoord dat je iets van je vriend kon krijgen, dus ik was nog geen stap verder. Een paar maanden daarna kreeg mijn vriend lichte klachten, beetje ongemakkelijk gevoel bij de ballen. Van zijn huisarts kreeg hij een antibioticakuur van 1 maand, speciaal gericht op de prostaat, omdat hij het vermoeden had dat mn vriend prostatitis had (prostaatontsteking). Na deze kuur heb ik NOOIT meer ergens last van gehad! Mijn vriend had dus waarschijnlijk al die tijd een infectie in de urinewegen of prostaat gehad (hij heeft ook een keer blaasontsteking gehad), waar ik iedere keer blaasontsteking van kreeg. Al die tientallen keren blaasonteking en antibiotica voor mij waren dus niet nodig geweest als we dat geweten hadden. Omdat ik dit nergens kon vinden post ik het maar hier, misschien kan ik er nog iemand mee helpen! Sterkte iedereen met blaasontsteking verder, mijn advies is vooral veel drinken...

Groetjes!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hai,hier ook een mailtje van een inmiddels moedelose vrouw met blaas en nier ellende..
    toen ik een jaar of 7 was ben ik geopereerd aan een vernouwing van mijn urineleiders(is dat het goede woord?)en inmiddels ben ik 36 en heb keer op keer blaasontsteking,ook imuum voor alle kuurtjes ik kreeg er zoveel dat ik inmiddels ook aan mijn darmen ben geopereerd,die zaten vol poliepen omdat ook daar de goede bacterien werden gedood,pffffff,inmiddels voel ik het al niet meer als ik een blaasontsteking heb en voel het dus pas als het een nierbekkenontsteking is,waarvoor ik nu alweer 2 weken een kuur volg maar het is er nogsteeds.....morgen weer naar de uroloog in beverwijk,krijg de uitslag van bloed,urine en foto,s ik hoop dat ze iets zien,het kan me niet meer schelen wat want hier word je echt doodmoe enz van,ik ben 36 maar voel me soms al.....stuk ouder,pijn,pijn,pijn......niets helpt inderdaad,cranberry,vit c enz,veel drinken,spoelen,uitplasen na de sex enz enz....ik hoorde wel van de dame in het ziekenhuis dat ik erg grote nieren had voor mijn lengte?weet iemand wat dit kan betekenen???oke,he sterkte iedereen want dit is echt niet tof!
    groetjes,inge

Reactie

JACKY

MIJN EMAIL ADRES KLOPT ECHT WEL.
    WIL HET NIET DOOR AANKLIKKEN, KOPIEER DAN HET ADRES EN
    OPEN HET WEER IN JE MAILPROGRAMMA.

GROETEN
    JANNY

Reactie

Heel veel succes in het ziekenhuis...ik weet hoe het voelt...je laatste strohalm...ik hoop dat ze je iets kunnen bieden!!

Reactie

Hoi Hoi janny het lukt mij maar niet om je te mailen. Ik krijg hem steeds retour. Hier mijn email adres miscchien gaat het via jou wel;

[email protected]

Reactie

Heeft u wel eens producten van "Bloem" geprobeerd. Ik had namelijk zelf ook heel veel last van blaasontstekingen. Geen enkele kuur hielp meer. Mijn plasbuis is zelfs operatief wijder gemaakt, hielp allemaal niets. Totdat ik Popurine en Viola equi ging gebruiken van Bloem (in druppels en pillen te krijgen). Als ik last heb, gebruik ik het. Je mag zelf bepalen hoeveel (dus bij veel last mag je ieder uur geloof ik nemen). Nu heb ik het al heel lang niet meer gebruikt en dat betekent GEEN LAST. Ben echt zo blij ervan af te zijn.
    Misschien iets voor u?

Reactie

hoi hoi....

bedankt voor de tip... ik gebruik popurine op dit moment ook en daar heb ik een urineweginfectie mee kunnen wegslikken...maar met andere homepathische middelen probeer ik nu te voorkomen dat ik het krijg...anders raak ik weer imuum voor popurine...ik ga zeker dat andere produkt ook erbij slikken...

verder heb ik een soort pijnstiller gekregen die heel goed helpt...ik zal vanavond het merk vermelden..hierdoor zie ik weer licht in de duisternis...want echt het vergalt je leven op een verschikkelijke manier...nu ben ik met vakantie geweest en als het gedonder weer begon...kon ik het weg slikken dat is al weer jaren geleden dat dat mij gelukt is!!!

groetjes van jacky

Reactie

Hoi allemaal,

Enige jaren geleden had ik regelmatig blaasontstekingen. Ik was toen tussen de 16-18 jaar. (ben nu 25 jaar)Toen ik geen brommer meer reed heb ik er ook heel lang geen last van gehad. Twee jaar geleden had ik het weer en daarna heb ik er klachten aan over gehouden. Dat wil zeggen dat ik aandrang krijg om te plassen (het gevoel wat je ook bij blaasontsteking hebt) als ik niet genoeg drink en er dus te weinig vocht in de blaas zit.
    Afgelopen week heb ik dus sinds twee jaar weer een blaasontsteking gehad voorafgegaan aan een vagina schimmelinfectie (waar ik tegenwoordig meer last van heb als de blaasontsteking)
    Mijn probleem is dus dat ik erg op moet letten dat ik veel drink anders krijg ik die drang weer en dat is echt vreselijk. Misschien moet ik ook iets homeopatisch proberen om het gevoel te voorkomen. Heeft iemand een tip voor mij? (zouden de middeltjes zoals hier boven staan ook kunnen helpen tegen dit gevoel?) Of is het iets met mijn bekkenbodemspieren?

Groetjes Danique

Reactie
Reageer op: Blaasontsteking resistent tegen antibiotica!!
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief