Felgele urine

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

hoi

ik heb sinds paar dagen erg gele urine. En daarmee bedoel ik dat het wel lijkt op NEON-geel. 😕 (markeerstift-achtig) Iemand enig idee wat dit kan zijn???

alvast bedankt!

Reactie

Misschien drink je iets te weinig met dit warme weer? Of heb je iets met kleurstoffen gedrinken/gegeten (Bijv. kerriesoep ofzo)?

F.

Reactie

Ik heb dat ook en ik weet van mezelf dat ik te weinig drink want ik heb bijna nooit dorst, dus misschien is het dat wel.

Reactie

Ja, herkenbaar,altijd nadat ik multi-vitaminepillen heb geslikt.
    Z? geel, je hoeft bijna het licht niet aan te doen in de wc 😆
    Een andere reden kan ik niet verzinnen.
    Succes
    francien

Reactie

Ja heeft echt te maken met de vitamines die je slikt. zeker weten dus niets om je zorgen over te maken 😆

Reactie

Ik heb precies hetzelfde maar niet altijd en sinds een aantal weken. Ik neem af en toe vitaminepreparaten in dus het kan daar wel van zijn. Op een ander site las ik dat het van een vitamine B preparaat kan zijn, het teveel van B plas je weer uit. Ik controleren of het inderdaad iedere keer na het gebruik ervan voorkomt.
    Barbara.

Reactie

dat betekent dat je te weinig drinkt

Reactie

Ik heb ook geelgroene urine en slik multivitaminen, dus ik denk ook dat dat daar van komt.

Reactie

Sterk gekleurde gele urine wordt vaak veroorzaakt door sterke concentratie, maar ook medicatie of bepaalde voedingsstoffen kunnen dit veroorzaken.

Reactie

Gelukkig, sinds vandaag hetzelfde probleem en sinds vandaag ook begonnen aan vitamine b tabletten!

Reactie

Ja, ik heb het als ik een weekje extra vitamine c slik.

Reactie

Is inderdaad van bepaalde vitaminenpreparaten. Vooral als je B slikt heb je er last van.Dat zijn vaak van die hele grote pillen. Alle B wat je lichaam niet nodig heeft wordt met de urine afgevoerd. Vandaar…

Reactie

Ja ik slik ook vitaminen ,heb ook gele urine.

Reactie

nou dat heb ik dus net ook. Bedankt want ik heb net twee multivitamine capsules B12 gehad. Dus daar zal het wel door komen.

Reactie

kan het komen door de inname van multivitaminen??

Reactie
Reageer op: Felgele urine

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en relevante advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder