stikken in slaap, nachtelijke paniekaanvallen

@Zuurtje Bij maagzuurproblemen speelt doorgaans een tekort aan maagzuur, waardoor slechtere spijsvertering, waardoor de boel gaat branden. Dit door onevenwichtige voeding -teveel suikers, te weinig vezels-, minder gezonde darmflora en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren.. Maagzuurremmers zorgen voor tekorten aan diverse voedingsstoffen en het remmen van het maagzuur lost het probleem ook niet op.

Kortom, zorgen voor evenwichtige voeding, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Totaal anders dus dan je menu dat je noemde.

Verder is metaalvrij slapen beter voor een goede aarding en je hele gezondheid. Een houten bed dus en metaalvrij matras. Een Auping is in dit verband dus sterk af te raden.

Reactie

Ja ik herken het helemaal het is vreselijk !!  Bij mij is zelfs een keer de ambulance gekomen omdat mijn man dacht dat ik het loodje legde

Reactie

Dit zijn volgens mij paniekaanvallen. Ik heb ze niet meer gehad sinds ik paroxetine slik.

In het ziekenhuis had ik een maaggevel en daardoor werd de paroxetine niet goed opgenomen. Enkele nachten achter elkaar had ik weer dezelfde aanvallen.

Reactie

Maaghevel .  Bedoel ik natuurlijk

Reactie

Ik heb ook een paar keer gehad dat ik dacht te stikken s,nachts .ik proefde dan ook het maagzuur ,ik ben gestopt met zure producten te eten s,avonds zoals yoghurt en andere toetjes en ik denk dat dat de oorzaak was heb het niet meer gehad .

Reactie

Dit is een late reactie op dit artikel, maar voor de mensen dan die dit nu nog lezen.

Ik heb het ook soms dat ik stikkend wakker wordt. Een gevoel dat achter mn strottenhoofd de ademhaling wordt geblokkeerd. Zeer beangstigend.

Bovenstaande geeft mij nu eindelijk antwoord op wat het zou kunnen zijn. Slaapapneu is bij mij onderzocht en niet geconstateerd.

Wat ik mee wil geven is dat bij mij melkproducten (vooral bij glas koemelk of kaas van koe en ijs) deze aanvallen uitlokt. Ook kan ik mij er heel beroerd licht in mn hoofd van voelen alsof ik lage bloeddruk heb en dreig weg te vallen. Met daarbij een benauwd gevoel. En een enorme vermoeidheid. Misschien speelt een melkeiwit allergie mee.

Een dikker kussen en op mn zij slapen met mn hoofd iets achterover lijkt ook te helpen.

Wakker worden maar je nog niet kunnen bewegen kan ook heel beangstigend zijn. Dit heet slaapverlamming en kan gepaard gaan met hele nare soms zelfs spookachtige sensaties.

Pas op met melkproducten, smaakversterkers, verdikkingsmiddelen, conserveringsmiddelen, kleurstoffen, lightproducten, zoetstoffen, giftige geurkaarsjes/ luchtverfrissers in huis.. etc..  Eet vers en geen bewerkt voedsel, ontspan genoeg, voldoende nachtrust,  sport/ beweeg... het bekende verhaal maar het vermindert de klachten aanzienlijk.

Reactie

@Mink, goed dat je er zelf al mee bezig bent. Zuivel kan door het calcium, zorgen voor een tekort aan magnesium. Verder bevat het exorfinen; stofjes die ontregelend kunnen werken op je neurotransmitters. En zuivel kan ontregelend werken op je hormonen. Een natuurgenezer zou kunnen uitzoeken waar het probleem hem bij jou zit, qua voeding, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz.

Reactie

Ik herken jullie verhalen. Ik ben ook niet zwaarlijvig en leef over het algemeen gezond. Echter heb ik ook last van stikken in mijn slaap. Ik ben volledig onderzocht en het is geen slaapapneu. Het zal bij mij gaan om maagzuur. Sinds ik mijn hoofdeinde in bed een beetje omhoog zet, heb ik geen stikaanvallen meer gehad. Hopelijk helpt iemand dit!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hallo,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt in de hoop dat er misschien iemand is die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn dochter. Ik heb dit al voorgelegd aan de huisarts maar hij vond het niet zorgwekkend. Toch zit het mij niet lekker.

Mijn dochter is 5, zit in groep 2. Heeft een zusje van 3j en een broertje van 5 mnd. Ze zit op zwemles en ballet, is over het algemeen altijd vrolijk, gelukkig en gewoon zoals ze moet zijn op haar leeftijd. Niets spannends in ons leven/gezin, geen traumatische dingen meegemaakt en volgens mij ook niets waar ze mee zit. Om alvast nachtmerries en nachtelijke angsten uit te sluiten.

In de nacht van 27 op 28 maart heb ik mijn dochtertje rond 23.30 gewekt voor een plasje. Toen ze terug ging naar bed heeft ze wat water gedronken maar dat deed ze heel snel. Een kleine uur later hoorde ik iets in haar kamer en toen ik ging kijken zat ze rechtop in bed en leek te kokhalzen/stikken. Ik heb haar meteen uit bed gehaald en rechtop gezet. Een aantal (tientallen leken het wel) seconden later kwam ze bij, ik heb haar op mijn schoot genomen en ze moest wat kuchen en wegschrapen. Ze zei ook dat ze een vies smaakje had. Ik ben hier natuurlijk heel erg van geschrokken. Ze zei dat ze moest hoesten maar zo klonk het niet, ik zag duidelijk dat er iets vast zat. Die nacht en een paar nachten erna heb ik haar bij ons in bed gehouden s nachts.

Ik heb de volgende ochtend op zn aller vroegst de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Hij zei dat het waarschijnlijk het water was dat ze een uur ervoor heel snel dronk wat weer omhoog kwam. Niets zorgwekkends.

Echter gebeurde het afgelopen nacht weer. Dit keer geen water voor t slapen of tussendoor. Wel heel veel melk en chocomel gedronken gisteren, dus misschien slijm?? Ik ga morgen natuurlijk weer de huisarts bellen maar ben bang dat hij me weer gaat afwimpelen.

Apneu sluit ik uit, ze heeft verder geen symptomen die erbij horen. Maar misschien reflux? Of af en toe maagzuur van veel melk? Als baby moest ze 7 mnd lang na elke voeding (bv) overgeven. Bij de kinderarts geweest maar reflux werd uitgesloten. Te gulzig en veel drinken doet ze zeiden ze.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik durf haar niet meer alleen te laten s nachts. Ik heb sinds de eerste x dat dit gebeurd een heel rot gevoel. Alsof ik haar elk moment kan verliezen ofzo. Als er iemand is die misschien een vermoeden heeft over wat het zou kunnen zijn of iets soortgelijks heeft meegemaakt hoor ik dit heel graag lieve mensen.

Reactie

Ik heb er ook last van . Is best wel eng .

Reactie

<h4>‘Sleep choking’-syndroom</h4>

De internationale classificatie voor slaapstoornissen definieert het ‘sleep choking’-syndroom als frequente episodes van ontwaken met een verstikkingsgevoel. De patiënt wordt plotseling wakker met een intens gevoel van kortademigheid en het gevoel alsof hij stikt. Zulke episodes treden bijna iedere nacht op en soms vaker in één nacht. De patiënt is direct wakker en heeft grote angst, soms het gevoel dood te gaan. Het angstgevoel neemt vrij vlot af. De aanvallen duren kort, maximaal enkele minuten. Er is geen stridor; bedpartners merken wel dat de patiënt de adem inhoudt, maar verder geen bijzonderheden. Er zijn ook geen nachtmerries, ‘sleep terrors’ of andere nachtelijke angstaanvallen.

Reactie

Kan een hoofdkussen de oorzaak zijn stikking

aan welke normen moet dat gemaakt zijn?

Reactie

Dat is zeer onwaarschijnlijk. Dan moet er een samenloop van een aantal onwaarschijnlijke gebeurtenissen zijn. Of opzet in het spel zijn

Reactie
Reageer op: stikken in slaap, nachtelijke paniekaanvallen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief