velletjes op de lippen

Hoi!

Een vriendin van mij heeft een nare gewoonte ze pulkt elke dag uren aan de velletjes op haar lippen.
    Resultaat: droge lelijke lippen vol met los hangende velletjes !
    Ze zegt dat ze niet kan stoppen, en ja het lijkt nu wel een soort verslaving en ze doet het overal en nergens ( en merendeels zonder dat ze het beseft!. ) Na het poetsen van de haar tanden poets ze ook zachtjes over haar lippen zodat de loshangende velletjes los komen maar op een of andere manier heeft ze altijd wel wat te 'plukken'.

Komt iemand dit bekend voor?

Graag serieuze reactie's aub.

Reactie

Iedereen heeft wel eens last van een lashangend velletje aan de lippen.Meestal na een griepje. Indien het extreem is, dan lijkt het me op een vitamine tekort. Zou haar toch maar adviseren om dit eens met de huisarts te bespreken.

Reactie

Hoi!

Thanks voor je reactie!.
    Ze heeft er al jaren last van, ze doet dit al van kleins af aan het is een vreemde gewoonte...... 🙁

Reactie

Ik heb ook wel eens losse velletjes op mijn lippen en vind het ook heel lekker om
    ze te verwijderen met een pincet (soms tot bloedens toe).
    Het schijnt een vitamine c gebrek te zijn. Kan goed kloppen, want als ik extra op mijn eten let, heb ik er ook geen last van.

Reactie

Om er nou meteen mee naar de dokter te gaan is wel overdreven. Gewoon meer fruit eten en smeren met een goede lippenbalsem.

Reactie

Dounya,
    Dit is een vorm van dwangmatig gedrag net zoals nagelbijten.

Reactie

hoi iedereen ik heb precies hetzelfde probleem. Ik dacht dat ik de enige was met deze probleem. Door al dat gepulk heb ik ook hele lelijke lippen. Maar mijn lippen zelf vervellen ook voordurend :S. Het is bij mij zo erg dat mijn hele lippen met het hius erom heen ook is aangetast (besmet). Ik ben er al mee naar de dokter gegaan. Deze heeft mij een soort zalf meegegeven, maar tog blijven ze doorvervellen :S.

Is het misschien mogelijk dat er een infectie aanwezig is???

Reactie

hius-> huid

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

ik pluk ook de hele dag! Dacht ook dat ik de enige was. Ik doe dit al zo lang ik me kan herinneren. Soms is t echt lelijk! ik kan er niks aan doen, gaat vanzelf maar ik wil er wel graag van af!!!!!

Reactie

Waarom zo moeilijk doen als een goede vochtinbrengende wat vettige creme zoals bijvoorbeeld Sudocrem de problemen heel snel kan oplossen? Dan is het toch veel eerder een neurotisch probleem...

Reactie

Hallo,ik was verwonderd te lezen dat er nog mensen zijn die velleltjes hebben aan hun lippen. Het was een hele tijd geleden dat ik dit probleem nog had, maar nu is het er weer. Welk vitamine tekort kan het zijn vit.C is bijna niet mogelijk ik eet minstens 3 stukken fruit per dag,al jaren dus moet het ergens andrers vandaan komen.

Reactie

Droge lippen? Smeer Purol! Ik zweer daarbij!

Reactie

Ik kan niet zien hoe oud deze discussie is maar ik herken het. Het is extreem vervelend en ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is. Heeft iemand een tip hoe het vast te stellen is welke vitamine de oorzaak is?

Reactie

Ik heb er steevast last van tijdens de winter 🙁

Reactie

geen sigaret roken en velletjes met suiker weg wrijven

Reactie
Reageer op: velletjes op de lippen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief