Aftes explosie

Mijn dochter van 2 jaar heeft voor de tweede keer een soort afte explosie in haar mond de eerste keer heeft mijn andere dochter (4jr) en mijn vrouw het ook gehad.

Dit is zeer pijnlijk het tandvlees zet op,het zit ook op de binnenkant van de lippen.

Hierdoor is het tanden poetsen onmogelijk want dit doet zeer veel pijn maar er komt ook wel erg veel bloed los.

Het is erg naar omdat mijn kind ook niet meer eet ze drinkt gelukkig wel redelijk maar kwijlt zoveel dat de luiers niet nat zijn.

Weet iemand wat mijn kind kan eten ik heb al veel geprobeerd maar alles bijt behoorlijk in haar mond.

Groeten Stephan

Reactie

Zo te merken ben je erg bezorgd. Logisch hoor.
    Verder zou ik het even met de dokter bespreken.
    Succes
    groetjes S.

Reactie

hoi

Met afte maakt het niet uit wat je eet alles doet echt veel pijn heb er zelf ook vaak last van.
    Je kan er mee naar de huisarts gaan en die kijkt dan wat de oorzaak ervan is of kan zijn.

Reactie

Volgens de Huisarts zou het een chronisch tekort aan vitamine C te zijn dus we proberen dit maar naar binnen te krijgen

Reactie

Waardoor aftes door veroorzaakt worden, is nog steeds niet precies duidelijk.
    Het heeft te maken met een verlaagde weerstand. Wellicht een te weinig aan vitamine, maar misschien is er ook sprake van een allergie. Sommigen krijgen aftes bij het gebruik van citrusvruchten. Verder is er een relatie met stress een slechte mondhygiene(!).

Reactie

Hallo,

Ik heb zelf ook vaak last van aftes, vroeger in de vorm van 'explosies' en tegenwoordig gewoon af en toe een paar.
    Ik kan je weinig vertellen over de oorzaak (inderdaad verlaagde weerstand, vitamine-tekort) maar ik weet wel een aantal huismiddeltjes die bij mij altijd erg goed werken. Hier moet ik bij zeggen dat alles vrij pijnlijk is, maar door het gebruik gaat het wel snel over, Je moet er iets voor over hebben!

= Pyralvex (aanstipvloeistof bij drogist; vrij agressief. Dit kun je ook enigzins verdunnen en dan spoelen, dit vooral bij 'explosies')
    = Zendium tandpasta (hiermee 'aanstippen')
    = Kamillosan-druppels (wederom aanstippen)

Hopelijk heb je hier wat aan!

Reactie

3jaar geleden ook elke maand last gehad van aftes. Minstens 1 tot zelfs 5 tegelijk. Echt iedere maand had ik te kampen met pijnlijke aftes. In mei 2018 longfoto's laten maken omdat ik dit jaarlijks verplicht ben via mijn werk. Kreeg ik eind juni telefoon van mijn arbeidsgeneesheer. Dat er zwarte vlekken te zien waren op de toppen van mijn longen. Meteen een afspraak met mijn huisarts gemaakt die me dan doorverwezen heeft naar een longarts. Na een eerste gewone onderzoek moest ik in augustus een longbiopsie doen. Kijkoperatie (totaal niet pijnlijk) omdat deze ingreep onder narcose werd gedaan. Ze hebben dan longweefsels afgenomen om te onderzoeken. In september word mij verteld dat ik sarcoidose heb.  De ziekte was voor mij totaal onbekend. Blijkbaar kan iedereen het krijgen en is er niet echt een oorzaak bekend hoe je dit krijgt. (Een reumatische gewrichtziekte). Omdat de ziekte toch al lang in me zat, moest ik vanaf toen elke dag cortisonepillen slikken. Eens ik met de medicatie begon zijn mijn aftes weg gebleven. Na 7 zware maanden krijg ik eindelijk te horen dat de ziekte uit mijn lichaam is en dat ik weer mag afbouwen met de medicatie. Ben nu bijna een jaar van mijn aftes af. En naar mijn mening  stond dit grotendeels in verhouding met deze ziekte. Dat is mijn ervaring die ik met jullie wilde delen. Ben blij dat ik van al mijn pijnlijke gebreken af ben. Groetjes!

Reactie
Reageer op: Aftes explosie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief