Vieze smaak in de mond

Omeprazol is tegen maagzuur, en maagzuur kan de klachten goed verklaren. Hoop dat het werkt bij je. Laat je het nog weten als je wilt?

Reactie

Net operatie schildklier achter de rug halve schildklier verwijderd, zo wakker geworden uit narcose met bittere, metaalachtige smaak...Iemand hier ervaring mee?

Reactie

Ik heb het ooit gehad. Metalig vies smaakje. Uiteindelijk bleek het ijzertekort te zijn. Met dank aan een slimme tandarts.

Reactie

Ik heb de laatste tijd ook dagelijks een vieze bittere smaak in mijn mond. Volgens mij wordt dit bij mij veroorzaakt door de gezichtscremes/zonneproducten die ik erop smeer. telkens als ik gesmeerd heb dan heb ik binnen twee minuten een bittere smaak in de mond die pas wegggaat als het spul is uitgewerkt of als ik het eraf was. Misschien gebruikt jouw moeder ook sinds kort een ander soort creme of is ze plotseling hyper gevoelig geworden voor de ingredienten van de creme(s)

Reactie

Dit is iets dat ik herken. Ik krijg het na zoenen van iemand die bepaalde cosmetische producten gebruikt, After shave, shampoo, douchecreme. Ik ben er nog niet achter welk product het is maar het word nogal veel gebruikt door diverse mensen denk ik want ik heb er vaak last van en altijd een poosje nadat ik iemand heb begroet.

Reactie

Tot op heden nog geen oplossing voor de vieze smaak in m'n mond. Ondertanden en kiezen laten trekken, heb nu na veel ellende een klik prothese. Vraag me wel eens af of het materiaal van deze prothese de klachten veroorzaakt. Hiervoor had ik een brug meer dan 23 jaar en had ik deze klachten niet. Ik heb een maag onderzoek gehad, waarschijnlijk te veel gal, ik heb hier medicijnen voor gekregen maar die hielpen totaal niet.
    Vraag me af of misschien een speekselonderzoek resultaat kan opleveren waardoor dit komt. Ik word vaak echt misselijk van de smaak, tanden poetsen, goed onderhouden van m'n gebit boven en schoonhouden van de prothese, onder behandeling van de tandarts en mondhygiëniste, het geeft geen resultaat.

Probeer vaak iets te eten om de smaak weg te krijgen, dit gaat dan even goed maar ik wil ook niet de hele dag lopen eten. Let toch altijd wel op m'n gewicht.

Reactie

heb er ook last van sinds 3 dagen (zit al 4 jaar in mijn meno pauze ,ben anders gezonder gaan eten sinds 15 januari.Bij mij ist de binnenkant van mijn lippen meest de zijkanten van de lippen.
    wat zou daar de oorzaak van zijn??????? Geen opgevulde tanden allesinds

Reactie

Ik heb de bittere smaak al geruime tijd en kan er op internet niet uitkomen.

Heb jij toevallig al een oplossing gevonden want ik word er onpasselijk van.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb ook geregeld een vieze smaak in mijn mond, vooral een metaalsmaak en mijn mond (vooral mijn tong) is een beetje branderig. Ik heb dit op internet gezocht en ik kom er op uit dat ik soms last heb van tongbranden. Dit is een serieuze "afwijking". En van de oorzaken is een te kort aan vitamine B12. Ik ben een goed supplement gaan slikker en heb daar zeker baat bij. Als het branden heel erg is ga ik een aantal dagen broodjes met Marmite eten. Erg vies maar wel heel doeltreffend. Ik laat de Marmite dan ook goed op de tong terecht komen. Mijn mond blijft wel kwetsbaar ook ik heb geregeld last van pijnboompitten en nu weer van een lekkende vulling.

Succes allemaal.

Reactie

Beste,

Dít kan wellicht veroorzaakt worden door anosmia. Een aandoening waardoor smaak en geur anders worden
    waargenomen

Reactie

Hallo, ik heb al een paar weken last van dat ik een hele vieze smaak in mijn mond heb en ik word er ook misselijk van het is niet echt maag zuur denk ik het zit echt in mijn mond weet iemand hier iets mee ik weet niet wat ik moet doen ik wil er graag vanaf.

Reactie

Ga eens naar de huisarts met de klachten en laat naar je mond/keel kijken

Reactie

Ik heb sinds ruim een jaar een eigenaardigheid. September 2016, tijdens ernstige ziekte van mijn man, gingen plotseling dingen anders smaken en ruiken, bijv. koffie, eieren, gebakken aardappelen (frites) en vlees. Ik meende eerst dat het zou liggen aan stress. Toen even later bedacht ik me dat het samenhing met een nieuw geplaatste gebitsprothese. Onderzoeken gedaan (tandarts), maar geen oplossing te bedenken. Nu dus een hele tijd verder en heb ik me er min of meer bij neergelegd dat ik nooit meer kan genieten van een gekookt of gebakken eitje, een lekkere kop koffie, en ga zo maar door. Maar wat ik het aller vervelendste vind en waardoor ik het niet echt helemaal naast me kan leggen, is dat er geen verklaring voor is. En gooi ik hier maar eens een balletje op in de hoop dat iemand het herkent en er een oplossing of verklaring voor wist.

Reactie

Ik heb t sinds mijn antibioticakuren..Heb al veel gedokterd en due weten geen oplossing
    Wie o wie heeft de gouden tip?
    Alvast bedankt

Reactie

heel nuttige reactie, had plots heel vieze smaak in mijn mond en heb ook pas een stukje van een 15jaar oude vulling verloren. Bedankt!

Reactie
Reageer op: Vieze smaak in de mond
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief