Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?

  • #226

    ALS WIJ GEEN KLACHTEN HEBBEN MOET ER TOCH EEN INWENDIG ONDERZOEK WORDEN GEDAAN   WAAROM DAT

    #227

    Er moet niks! Dat bepaal je zelf. Maar de risico's en de gevolgen zijn dan ook door jezelf bepaald.
    Onderzoek zonder klachten, is vooral omdat sommige aandoeningen, zoals baarmoederhalskanker zonder klachten begint

    #228

    Overigens: ook voor mannen geldt eigenlijk, dat ze preventief vanaf 50 jaar een inwendig onderzoek en een bloedonderzoek voor de prostaat zouden moeten laten doen

    #229

    Meestal is het prostaatonderzoek bij mij gewoon vooroverbuigen en dan kan de dokter zijn onderzoek uitvoeren. De laatste keer had ik een andere arts en was het onderzoek op zon vrouwenstoel. Heeft iemand dit ook gehad?

    #230

    Als ze zo'n stoel hebben, dan wordt die nog wel eens gebruikt

    #231

    Voor mij was het de eerste keer op de vrouwenstoel. Het voelde best vreemd om met de benen in de beugels te gaan liggen terwijl de arts handschoenen aantrekt en het onderzoekt uitvoert. Achteraf vraag ik me af of het hele genitale onderzoek van scrotum/penis in deze houding niet gemakkelijker is dan staand voor de arts.

    #232

    bij mijn man werd het in zij ligging gedaan hij zij dat het niks voor stelde

    #233

    Bij mij werd het ook in zijligging gedaan vond het een vreemde gewaarwording die vinger in je achterste echt pijn deed het niet maar ik had het idee dat ik moest poepen dit kwam omdat ze de kringspier passeren zei de arts. Gelukkig was alles in orde ik ben nu 55 en het is vijf jaar geleden dat het onderzoek plaats vond moet ik me nu opnieuw laten controleren?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #234

    In principe zou je de controle om de 5 jaar even moeten doen

    #235

    Ik vraag mij af of het voor mij zin heeft om een uitstrijkje te laten maken terwijl ik nog maagd ben (voor baarmoederhalskanker onderzoek). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gehoord dat dit onderzoek pijnlijk is als je nog maagd bent.

    #236

    In De gezondheidsgids 2019 staat bij :

    Screenen op baarmoederhalskanker

    De huisarts biedt alle vrouwen tussen 25 en 64 jaar die ooit seksueel actief geweest zijn, een uitstrijkje aan.

    Het lijkt dus inderdaad niet nodig/zinvol.

    #237

    lijkt me niet verstandig om niet te gaan hpv virus heeft iedereen bij zich. Even door bijten het is niet het fijnste onderzoek maar je kunt niet vroeg genoeg de kanker opsporen.

    #238

    op het internet staat een site van het instituut shs dit instituut verzorgt de medische begeleiding van particuliere secretaresseopleidingen. voorafgaande aan hun opleiding krijgen de studentes een uitnodiging om samen met hun moeder bij de dokter van de shs te verschijnen om gekeurd te worden.tijdens dit onderzoek moeten de studentes zich volledig uitkleden er vind geen inwendig onderzoek plaats maar wel een inspectie van de schaamstreek wat dat inhoud is niet erg duidelijk.dit onderzoek word  jaarlijks herhaald. ik vind het onvoorstelbaar dat deze onnodig vernederende onderzoeken anno 2019 nog steeds plaatsvinden. uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt om op die leeftijd 17/18 je volledig te moeten uitkleden voor een vreemde

    #239

    Waarom raad men in de landen om ons heen aan om 1x per jaar jezelf te laten onderzoeken door een gynaecoloog als je seksueel actief bent en in Nederland wordt je eigenlijk nooit onderzocht als je geen klachten hebt.

    #240

    Dat is een vraag voor de zorgverzekeraars

Het onderwerp ‘Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief