Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?

  • #211

    @anja

    zie tamara. pas tegen het einde van de keuring krijg je te horen dat er nog even een inwendig onderzoek gedaan moet worden 🙂

    #212

    als een arts tijdens de keuring opeens plastic handschoenen gaat aantrekken weet je dat het niet de goede kant opgaat ! 🙂

    #213

    dat was bij mij ook aan het einde van de keuring moest mijn onderbroek uit

    #214

    @anja

    meestal worden je borsten gecheckt als je op de onderzoektafel ligt, maar in je bericht zei je dat je voor hem moest komen staan ?

    #215

    klopt ik moest mijn bh afdoen en voor hem komen staan de dokter bleef op zijn stoel zitten en heeft toen  mijn borsten onderzocht

    #216

    tamara hoe ging de dokter op jouw toelatingsonderzoek te werk?

    #217

    Cindy, Jose, Patricia en Tamara.... allemaal dezelfde persoon met hetzelfde IP adres.
    Het is nu wel goed geweest.

    #218

    Idd Dorien, jij begrijpt mij volledig. Ik ging daar al meer dan 15 jaar, nooit een probleem gehad met mijn gyn en dan plots dit.

    Ik vermoed dat het ofwel was om te laten zien aan de assistent wat voor macht een dokter kan hebben over een patient. Die jonge arts werd er zelf ongemakkelijk van. Toen die ging penetreren met zijn vinger(s) voelde ik zijn hand trillen en zag hij zo rood als een tomaat. Dus die had zeker dit niet verwacht.

    Het doet ook heel raar wanneer je tepels heel stijf staan omdat er langdurig door vreemde mensen aan geprutst en gevoeld word, heel ongemakkelijk hoor.

    Anderzijds zou het ook kunnen dat zij aan mijn partner is wou laten zien wat zij allemaal met mij kan doen, zoals zij het wil. En ik verzeker jullie dat ik een assertieve vrouw ben maar wanneer je helemaal naakt, benen open in een stoel ligt je heel klein bent en gewoon hoopt dat het vlug voorbij is.

    Mijn partner heeft al gezegd van terug naar daar te gaan, voorbereid deze keer en klaar om te reageren, maar ik laat het er liever bij. Gedane zaken nemen geen keer.

     

    Bedankt Dorien.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #219

    zijn er op dit forum nog meer vrouwen die net als ik vroeger jaren 80 een aanstellingskeuring voor leerling verpleegster hebben gehad en daarbij inwendig onderzocht zijn.jarenlang heb ik gedacht dat het inwendig onderzoek tijdens deze keuring alleen bij ons plaats vond ,maar bij het lezen van dit forum denk ik dat dit meer plaatsen gebeurde .graag zou ik willen weten wat andere oud leerling verpleegsters wat ze van deze aanstellingskeuring  vonden.

    #220

    Ik ben een man en eind jaren 80 en nog is een keer in de jaren 90 een medisch onderzoek gehad bij een keuringsarts. Was voor een nieuwe baan en nog niet eens zo'n spannende job. Het was in die jaren vrij normaal dat je voor een aanstelling van A tot Z medisch werd onderzocht. Eerst werd door de arts een algemeen vragenlijst met je doorgenomen en volgde het psychologische gedeelte. Daarna in een hokje ontdoen van al je kleding inclusief onderbroek. Voor tijdens het onderzoek hing er in het omkleedhokje een aantal badjassen zodat je niet continue geheel bloot bent. Dan volgde het lichamelijk onderzoek van longen, ogen, oren, gewrichten, rechte lijn lopen, ect... Na dit gedeelte de badjas uitdoen en moest ik voorover bukken waarbij de ruggengraat werd bekeken. Daarna omdraaien en het laatste gedeelte volgt die van de penis. De arts voelde in de liezen en aan de balzak. Allebei de ballen en zaadleiders onderzocht. De schacht van de penis en het geheel ontbloten van de eikel. Zo verliep bij mij tot twee keer toe zo'n medische keuring. Vond het allemaal niet zo erg het hoorde er gewoon bij.

     

    #221

    het lijkt mij voor volwassen man minder heftig om zich door een mannelijke arts te laten onderzoeken dan voor meiden van 17/18 jaar oud.kleedhokjes en badjassen waren bij ons niet aanwezig, gewoon in de onderzoeksruimte uitkleden terwijl de dokter toekeek als je geluk had mocht je broekje aan blijven tot het inwendig onderzoek bij had je pech moest gelijk aan het begin van het onderzoek volledig uit de kleren.er werd toen geen rekening gehouden met schaamtegevoelens van ons, wel werd er van te voren verteld wie geen volledige medewerking zou geven niet tot de opleiding zou worden toegelaten.op de aanstellingskeuring na was de opleiding tot leerlingverpleegster best een leuke opleiding je moest toen nog intern je kreeg een beetje zakgeld we gingen iedere avond met zijn alle de stad in maar de aanstellingskeuring vond ik echt verschrikkelijk.

    #222

    Voor een intakegesprek bij een huisarts die ook kleine medische ingrepen deed. Ik wilde een paar plekjes laten zien en ging ervanuit dat hiervoor de kleding wat op te kunnen schuiven. Na binnenkomst wilde de assistente alvast wat gegevens opnemen. Aangegeven waar de plekjes zaten en ze nam lengte, gewicht en bloeddruk op. Daarvoor mocht ik sokken, onderbroek en hemd aanhouden. Eigenlijk had ik al meer uitgedaan dan ik wilde. De vrouwelijk huisarts kwam na een tijdje en de assistente bleef erbij wat ik onprettig vond. Voor de plekjes op mijn armen moest mijn hemd uit en ze onderzocht een moedervlek en een bultje. De arts wilde nog even verder kijken naar moedervlekken en keek naar rug, buik en benen. Als laatste wilde ik wat ontstoken talgklieren op het scrotum laten zien. Dacht hiervoor even de onderbroek op te schuiven. Maar ik moest me uitkleden en op de behandelstoel plaatsnemen. De assistente schoof beensteunen uit en zette een felle lamp aan. De huisarts had handschoenen aangedaan en onderzocht mijn scrotum. De situatie vond ik zeer genant maar was te overdonderd om te reageren. Na de intake heb ik lang getwijfeld maar uiteindelijk wel de plekjes laten verwijderen. Toen ik voor de moedervlek kwam hoefde slechts mijn hemd iets opgerold te worden. Bij het verwijderen van de talgkliertjes mocht ik alleen uitkleden en was dezelfde huisarts heel discreet.

    #223

    Weet je, als je voor een uitwendig en inwendig lichamelijk  onderzoek komt, dan kun je verwachten dat je naakt onderzocht word. De dokter wil alles zien, onderzoeken en voelen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van je. Ik vind dat zelf totaal geen probleem. Al dat kortzichtige preutse gedoe, je komt toch voor iets en je wilt weten hoe of wat en wat er mogelijk aan gedaan kan worden, dus moet je uit de kleding so what! Ik ben zelf ook regelmatig naakt voor uitwendig en inwendig lichamelijk onderzoek en behandeling nou zit ik er totaal niet mee mede omdat ik nudist ben en naakt gewent ben. Btw als ik anaal onderzoek verwacht dan spoel ik mij met een anaaldouche schoon voor dat ik naar de dokter ga dus ben je schoon van binnen wel zo prettig.

    binudist

    #224

    waarom worden wij vrouwen meer gecontroleerd dan mannen wij vrouwen worden tot zestig gecontroleerd en bij de mannen begint het met zestig

     

    #225

    Omdat vrouwen over iets andere voorplantingsorganen beschikken dan mannen waarbij de risico's iets hoger zijn. Overigens zou bij mannen controle ( van de prostaat) vanaf 50 moeten beginnen.

Het onderwerp ‘Inwendigonderzoek bij elke dokter anders?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief