Geen menstruatie na sterilisatie

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Vorig jaar mei heb ik me heel rigoreus laten steriliseren (eileiders dichtgebrand) na een fiasco met mirena spiraal. Sindsdien is mijn ongesteldheid onregelmatig (cyclus van 2,5-3,5 week) en zeer heftig, het duurt zo'n 7 dagen voordat al het bloed verdwenen is. Zo'n 1,5 week geleden had ik ongesteld moeten worden, maar deze is tot zover uitgebleven. Ik heb onbeschermde sex gehad met een vaste partner.
    Vorig jaar ben ik gescheiden. Zou het kunnen dat de stress mij met terugwerkende kracht parten speelt? Ik acht de kans dat ik zwanger ben bijzonder klein, door de sterilisatie en mijn leeftijd (40). Weet iemand ook waarmee die heftige ongesteldheid geminderd zou kunnen worden? Ik wil niks hormonaals, want dat heeft gedurende jaren mijn zin in sex onderdrukt, kwam ik pas achter toen ik met de pil stopte, zit ik dus niet meer op te wachten.

Alvast bedankt.

Reactie

hallo caatje,,,mij is het zelfde gebeurd,heb me dec 2011 tijdens een keizersnede laten steriliceren,heb een jaar lang een onregelmatige menstruatie gehad,maar vanaf janu 2013 niet meer,ook ik ben de 40 gepaseert,maar ben eigenlijk wel bang dat ik nu toch zwanger ben,maar geen test durf te doen,
    wordt in juni 41 ,en zit eigenlijk niet meer te wachten op nog een kindje,heb nog een kleine meid van 16 maanden,
    wie heeft dit nog meer meegemaakt,,graag reactie

mvg lady

Reactie

Ook ik heb problemen met mijn menstruatie na de sterilisatie middels essure(spiraaltjes in eileiders). Soms al na 14 dgn opnieuw ongesteld, maar meestal elke 3 wkn. Heftige pijnlijke bloedingen, kwam voor aanmerking op novasure(wegbranden van baarmoederslijmvlies middels magnetische golven), maar gezien een spiraaltje bij mij uitsteek kon de ingreep niet doorgaat. Dit ingreep verminderd de bloedingen. Nu ben ik na 6 wkn van mijn vorig menstruatie nog niet ongesteld.

Reactie

Ik werd gesteriliseerd in aug ik had 10 10 dagen bloedverlies dan in september niks in oktober en nov even bloedverlies van 4 a 5 dagen nu niks meer sinds 22 nov ben niet zwanger en geen menopauze wat kan dit zijn?

Reactie

Het is toch verstandig om met die klachten naar de huisarts te gaan. Er moet gecontroleerd worden of er geen sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Reactie
Reageer op: Geen menstruatie na sterilisatie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief