Zoeken Vraag het forum

mijn dochter wil nooit meer ongesteld worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi
    Mijn dochter is 12, ze is sinds vorig jaar februari ongesteld. Iedere maand is het een heel drama, ze heeft verschrikkelijk veel hoofdpijn, en kan zich op school niet concentreren door de hoofdpijn. Ze is meestal 10dagen lang ongesteld. En het is heel hevig, ze verteld me dat ze voor school, in de kleine pauze, in de grote pauze en na school verwisseld. En dat het bijna altijd doorgelekt is op haar maandverband (ze gebruikt tampon en maandverband). Ze zegt dat ze nooit kinderen wil maar ik denk dat als ze als ze later wat ouder is misschien wel kinderen wil en dan heeft ze misschien spijt dat ze geen kinderen meer kan krijgen
    Mvg femke

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heel vervelend voor je dochter. En met haar nog vele andere meisjes die hetzelfde probleem hebben. Ze zouden er allemaal wel vanaf willen. Maar helaas….Een arts zal op deze leeftijd zeker geen ingreep doen. Ze is volop in de pubertijd en het menstruatie patroon kan zeker nog veranderen.
    Je zou dit probleem wel met je huisarts kunnen bespreken. Er zijn wel mogelijkheden om de menstruatie te reguleren.

Reageren
    Anoniem

Beste tandor,
    Bedankt voor je reactie!
    ik zsm naar de huisarts gaan
    Mvg femke

Reageren
    moeder

is het misschien een idee om dikkere tampons voor haar te kopen en haar te laten proberen of ze die er al in krijgt dan hoeft ze misschien minder vaak haar tampon te verwisselen . zelf ben ik ook altijd heel erg ongesteld en verlies ik veel bloed

Reageren
    Catootje

Langdurige en hevige bloeding kan te maken hebben met oestrogeendominantie en tekorten aan voedingsstoffen. Zorgen voor volwaardige voeding, bepaalde voedingssupplementen en natuurlijke middelen kunnen de klachten een stuk minder worden. Een complementair genezer zou advies kunnen geven.

Reageren
    10neke

mijn dochter is ook altijd erg ongesteld , vanaf het begin al
    ik heb haar meteen geleerd om dikke tamons te gebruiken
    en om altijd een maandverbandje in haar slipje te leggen
    voor eventueel doorlekken

Reageren
    Anoniem

Misschien menstruatie ondergoed met maandverband erin gebruiken plus tampons dat doe ik altijd

Reageren
Reageer op: mijn dochter wil nooit meer ongesteld worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.