- Anoniem16 januari 2014 om 08:57
Hoi
Mijn dochter is 12, ze is sinds vorig jaar februari ongesteld. Iedere maand is het een heel drama, ze heeft verschrikkelijk veel hoofdpijn, en kan zich op school niet concentreren door de hoofdpijn. Ze is meestal 10dagen lang ongesteld. En het is heel hevig, ze verteld me dat ze voor school, in de kleine pauze, in de grote pauze en na school verwisseld. En dat het bijna altijd doorgelekt is op haar maandverband (ze gebruikt tampon en maandverband). Ze zegt dat ze nooit kinderen wil maar ik denk dat als ze als ze later wat ouder is misschien wel kinderen wil en dan heeft ze misschien spijt dat ze geen kinderen meer kan krijgen
Mvg femke6 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 januari 2014 om 11:58Heel vervelend voor je dochter. En met haar nog vele andere meisjes die hetzelfde probleem hebben. Ze zouden er allemaal wel vanaf willen. Maar helaas….Een arts zal op deze leeftijd zeker geen ingreep doen. Ze is volop in de pubertijd en het menstruatie patroon kan zeker nog veranderen.
Reageren
Je zou dit probleem wel met je huisarts kunnen bespreken. Er zijn wel mogelijkheden om de menstruatie te reguleren.Anoniem22 januari 2014 om 16:40Beste tandor,
Reageren
Bedankt voor je reactie!
ik zsm naar de huisarts gaan
Mvg femkemoeder26 februari 2019 om 06:48is het misschien een idee om dikkere tampons voor haar te kopen en haar te laten proberen of ze die er al in krijgt dan hoeft ze misschien minder vaak haar tampon te verwisselen . zelf ben ik ook altijd heel erg ongesteld en verlies ik veel bloed
ReagerenCatootje26 februari 2019 om 07:20Langdurige en hevige bloeding kan te maken hebben met oestrogeendominantie en tekorten aan voedingsstoffen. Zorgen voor volwaardige voeding, bepaalde voedingssupplementen en natuurlijke middelen kunnen de klachten een stuk minder worden. Een complementair genezer zou advies kunnen geven.
Reageren10neke15 april 2026 om 05:48mijn dochter is ook altijd erg ongesteld , vanaf het begin al
Reageren
ik heb haar meteen geleerd om dikke tamons te gebruiken
en om altijd een maandverbandje in haar slipje te leggen
voor eventueel doorlekkenAnoniem19 april 2026 om 07:11Misschien menstruatie ondergoed met maandverband erin gebruiken plus tampons dat doe ik altijd
Reageren