Bijwerkingen stop Cymbalta

Hallo, ik ben halfweg 2015 begonnen met cimbalta. 60mg. Een paar weken na verlies 120mg. moeten nemen en dan terug 60mg. Vorig jaar gezakt naar 30mg. en sedert 1 mei niets meer. Ik voelde me goed toen ik stopte maar na een week of 3 voel ik me heeel gevoelig. Kwaad, wenen, heel afwisselende gevoelens. Ik voel me zwak en futloos. Mijn vraag is, is dit afkicken van de stof die nog in mijn lichaam hangt, is dit normaal en hoelang duurt dit tot alles uit mijn systeem is? Groetjes Mieke

Reactie

Het kunnen inderdaad onttrekkingsverschijnselen zijn. Het is moeilijk om te zeggen hoelang het nog kan duren

Reactie

@Mieke, antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen in je lichaam, die onder andere belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters, waaronder vitamine B en magnesium.

Het kan schelen om allereerst te zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon en daarbij wat voedingssupplementen die helpen je neurotransmitters weer op te bouwen. Onder andere 5htp kan helpen.

Reactie

Nee , van 60 naar 30.

Twee weken 1 per dag en daarna twee weken 1 om de twee dagen .

Groetjes

Reactie

Ik ben gestopt , vrij geleidelijk aan, via een afbouwschema dat ik van de dokter gekregen heb; Ik heb er vier maanden over gedaan en waarschijnlijk was dat te kort.
    Twee maanden nadien heb ik verschrikkelijk last van depressieve gevoelens zonder dat daar een aanleiding of oorzaak voor is.

Mijn huisarts gaf me de raad om terug Cymbalta op te starten, ik vond dat zò ongehoord !
    Ik had alle moeite gedaan om er van af te geraken, iets wat ik haar had verteld en nu kwam ze met zo'n advies, wat ik niet echt op prijs stelde.

Het afbouwen vond ik emotioneel zwaar, maar dit is emotioneel zwaarder, hier heb ik meer last van.

Reactie

@A. zie ook mijn verhaal hierboven. Je lichaam ondersteunen met de juiste voedingsstoffen kan schelen, zodat het zelf weer allerlei neurotransmitters gaat aanmaken. Een natuurlijk middel is 5htp. Niet in plaats van goede voeding en andere voedingssupplementen.

Reactie

Hallo ik ben Wietske,

Ik heb ruim 13 jaar Cymbalta 30 mg geslikt, ik moest van de dokter stoppen om dat ik  veel spierpijn in mijn benen kreeg. Ik moest anderhalve week om de dag 1 Cymbalta nemen. Nu sinds afgelopen donderdag 9 augustus  dus helemaal gestopt.

De laatste 3 dagen voel ik mij licht in mijn hoofd en net of ik een wijntje heb  gehad, ook kan ik overall wel om huilen maar ik heb goede hoop dat dit met een paar weken wel over dal zijn. In ben in elkgeval al  heel bij dat ik er vanaf ben na al die jaren Cymbalta te hebben geslikt. Sterkte voor jullie allemaal en hou goede moed het komt vast goed. Groetjes van Wietske

Reactie

Hallo ik ben Wietske,

Ik heb ruim 13 jaar Cymbalta 30 mg geslikt, ik moest van de dokter stoppen om dat ik  veel spierpijn in mijn benen kreeg. Ik moest anderhalve week om de dag 1 Cymbalta nemen. Nu sinds afgelopen donderdag 9 augustus  dus helemaal gestopt.

• De laatste 3 dagen voel ik mij licht in mijn hoofd en net of ik een wijntje heb  gehad, ook kan ik overal wel om huilen maar ik heb goede hoop dat dit met een paar weken wel over zal zijn. In ben in elkgeval al  heel bij dat ik er vanaf ben na al die jaren Cymbalta te hebben geslikt. Sterkte voor jullie allemaal en hou goede moed het komt vast goed. Groetjes van Wietske

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Om en om slikken is niet echt raadzaam. Bouw af door de medicatie in stappen van maximaal 10 % vermindering per 6 weken of 5 %, eigenlijk is dat de veiligste methode. Dit kun je doen door het gebruik van taperingstrips. Of door korrels te minderen uit de capsule.

Reactie

goedendag,

ik gebruik cymbalta maar ik krijg er oorsuizen als bijwerking bij.

heeft iemand hier ervaring bij,

gr Ton

Reactie

Goedendag nogmaals,

ter aanvulling nog even dit,

Ik gebruik cymbalta 30 Mg nu 6 weken en zou het graag willen verhogen naar 60 Mg omdat ik nu af en toe een paar betere dagen heb.

maar het oorsuizen is zo erg dat ik niet durf verhogen, en zelfs nu even drie weken stoppen om te kijken of het oorsuizen minder word.

wie heeft hier ervaring mee?

ik hoop wat van jullie te horen,

gr Ton

Reactie

Ik ben cold turky gestopt van 30 mg omdat ik last had van niet naar de wc kunnen, dacht stop met die troep gebruikte het voor zenuwpijn.

Nu heb ik hoge bloeddruk nooit eerder gehad oorsuizen duizeligheid , spierpijn pffff en ben al drie wkn geleden gestopt met die zooi.

Ben heel benieuwd hoelang dit aan houd want is ook geen pretje, mja ga nu door met stoppen. Ik weet wel dat ik nooit meer zulke middelen zal slikken.

Allemaal sterkte ermee incl. mijzelf brrrrr........

Reactie

@Wil, antidepressiva remmen de heropname van serotonine, in plaats van de aanmaak van dat stofje te bevorderen. Daardoor ook verminderde melatonineaanmaak. Ook zorgen antidepressiva voor verliezen aan vitaminen en mineralen, zoals magnesium, vitamine B en Q10. Een ontregelde melatoninehuishouding zorgt ook voor verstoring andere hormonen. Oorsuizen kan onder andere te maken hebben met tekorten aan voedingsstoffen en tekort aan melatonine. Een orthomoleculair therapeut zou je advies op maat kunnen geven, hoe te zorgen dat je lichaam zelf allerlei neurotransmitters gaat aanmaken.

Reactie

Cold turkey stoppen met een Antidepressivum is geen handig idee. Het geeft het lichaam en de psyche een te heftige dreun. Mocht je dit wel hebben gedaan, dan zal uiteindelijk het lichaam zich wel herstellen. Maar soms kost dit heel veel tijd.

Ik zelf ben nu een hele poos geleden gestopt met een Antidepressivum en heb nog altijd zo nu en dan oorsuizen. Ik heb me daar maar bij neergelegd

Reactie

heb cymbalta 4 jaar gebruikt maar was ineens uitgewerkt nu wil ik het weer opnieuw gaan gebruiken vraag me af of dat kan

Reactie
Reageer op: Bijwerkingen stop Cymbalta
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief