Bijwerkingen stop Cymbalta

Hoi Catootje , Bedankt voor het berichtje , leef aardig gezond en gebruik magnesium , omega 3 vitamine d  , soms zink , verder krijg ik voldoende vitamine c binnen , het oorsuizen is nog steeds zeer slecht , zit nu inmiddels weer 11 dagen aan de ad , slapen wil ook nog niet best dat is ook niet erg bevordelijk voor het oorsuizen , heb ook geen idee hoelang het duurt voor alles weer een beetje in balans is ? , gelijk nog even een berichtje erbij voor Anja , hoe gaat het ? , heb je ook echt last van sissen/suizen of wat anders fluittoon bijv? , hoop weer even wat terug te horen op dit geplaatste bericht van jullie. Gr.

Reactie

Hai Catootje en Gerard, Catootje bedankt voor de tips. Gebruik ook al verschillende supplementen en probeer zo gezond mogelijk te eten en leven. Rook niet, drink niet( heb iets aan mijn slokdarm)                        Gerard wat vervelend dat het niet opschiet hè. Bij mij wordt het gelukkig niet erger, maar ook niet beter. Heb wel geen last van fluittonen gelukkig. Alleen suizen en andere herrie in mijn hoofd. Kan het niet anders uitleggen. Slaap ook slecht op het moment. Maar we zullen de moed er maar inhouden zeker? Groetjes

Reactie

Hoi Anja , hoe gaat ie ? En je oorsuizen is het te handelen? , hier nog erg veel last .gr ... Gerard.

Reactie

Hoi Gerard, hier niet zo geweldig. Voor de tweede keer deze week een hele nacht niet geslapen. Waardoor ik natuurlijk 's avonds als een oud besje zit te dutten bij de tv. Haha! Zou dat slecht slapen ook een bijwerking zijn? En de suizingen nog hetzelfde. Hoelang zou dat nog duren? En bij jou betert het ook niet erg hè. Maar wel prettig om het af en toe eens van je af kunt schrijven. Dat je weet dat je niet de enige bent. Groetjes en beterschap. Anja

Reactie

Goedenmorgen Anja , De slapeloosheid komt er 100 % zeker van , zit er op het moment ook middenin enkel bij mij door het opbouwen, vorig jaar met de stoppoging heb ik er ook ontzettende last van gehad dacht wel 3 weken , afgelopen nacht ook weer wakker en hard suizen en vanmorgen om een uur of 9 werd het ineens vrij rustig , hoop dat het doorzet ook voor jou maar dan naar de kant van de ontwenning. Gr ... Gerard

Reactie

Hoi Gerard,

Hoop voor jou dat de oorsuizingen nu minder worden. Ik heb er momenteel veel last van maar ook wel periodes van rust. Vervelend de slapeloosheid maar nu weet ik tenminste waar het door komt. Bedankt voor de informatie en hopelijk gaan we allebei de goede kant op. Groetjes Anja

Reactie

Hoi Gérard.

Ik mis ook informatie van mensen die al langer gestopt zijn. Ik ben nu 5 maanden gestopt en voel me nog steeds slecht. Ook al heb ik rustig afgebouwd. Ik twijfel nu ook.. weer beginnen of.. doorzetten? Maar waar eindigt het.

Er zijn is op FB wel een site: Cymbalta Hurts Worse. Gaat allemaal over afbouwen..

Maar daar wordt je niet altijd vrolijker van.. Wat een ellende die pillen! Maar soms noodzakelijk.

Sterkte voor jullie allemaal!!

Reactie

Hoi Anja hoe gaat het met het oorsuizen ? Hier nog ellendig was even benieuwd gr.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hoi Gerard, jammer dat het toch weer slechter gaat. Mijn oorsuizingen blijven voorlopig ook hetzelfde. Ik weet soms niet of ik echt iets hoor of dat het de suizingen zijn. Ik weet wel dat AD en vooral cymbalta grote rotzooi is. En ik heb het minder dan een jaar genomen. En dan toch zoveel klachten. Groetjes, Anja

Reactie

@Anja, antidepressiva die ingrijpen in de heropname van serotonine remmen de aanmaak van melatonine. Melatonine wordt immers aangemaakt uit serotonine. Antidepressiva zorgen ook voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Bij oorsuizingen spelen vaak ook tekorten aan allerlei voedingsstoffen en een verlaagd melatonineniveau. Wel  beter je lichaam helpen om weer melatonine aan te maken dan tabletjes slikken. Onder andere carnitine helpt de aanmaak van melatonine. Op internet kan je een en ander lezen over hoe serotonine en melatonine uit tryptofaan en tal van andere stofjes wordt aangemaakt. Ook kan het slikken van 5htp helpen. echter niet in combinatie met bepaalde medicatie.

Reactie

Hoi catootje ik ben ook aan het afbouwen en slik ook voedingssupplementen     ik zie dat jij er veel vanaf weet    ik heb voornamelijk het meeste last van mijn ogen  wazig zien en zwarte vlekjes  niet goed tegen licht kunnen   enz    weet jij wat je daar voor kan nemen   zo ja hoeveel     gr riet

Reactie

Hoi Gerard, en natuurlijk de rest.

Begrijp ik nou goed dat je weer met cymbalta bent begonnen?

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik ook nog altijd last heb van een lichte fluit in de oren. Het is me meeer op gaan vallen sinds ik af ben van andere verschijnselen. Bij stress heb ik van die kleine duizelingen. De brain zapps in lichte mate. Probeer me hier zo goed mogelijk aan over te geven.

Reactie

Ik vind het ontzettend jammer dat ik niet meer de tijd heb kunnen vinden om jou te berichten Gerard. Ik probeer mijn eigen leven weer op poten te krijgen, zo min mogelijk meer te praten over het afbouwen. Ik merkte dat ik er anders in een cirkel kwam. Ik hoop zelf ook nog op verbetering, want optimaal is anders. Daarintegen blijf ik wel veel dichter bij me zelf als ooit te voren. Dat is grote winst

Reactie

Hoi iedereen,

Ik ben nu sedert begin dit jaar aan het afbouwen. Gedurend 4 maand van 90 naar 60 en nu de laatste 4 weken van 60 naar niks. Ik ben sedert vorige week vrijdag volledig gestopt met Cymbalta en ik heb momenteel het gevoel alsof ik een ganse dag dronken ben. Het rare is dat als ik neerlig ik bijna geen bijverschijnselen ervaar.

Heb daar met mijn psychiater al over gesproken en zij raadt mij aan om terug op te starten. Ik zou het liever niet doen en proberen door te zetten.

Ik hoop dat deze nare bijwerking uiteindelijk wel zal verdwijnen.

Momenteel neem ik ook nog 2 x 150 Lyrica en hoop daar op korte termijn ook vanaf te raken. Maar eerst de Cymbalta verslaan, dat is mijn doel.

Reactie

Je bent toch hopelijk niet van 60 naar 0 gegaan he? Die stap is namelijk behoorlijk groot.

Reactie
Reageer op: Bijwerkingen stop Cymbalta
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief