Bijwerkingen stop Cymbalta

Hoi Puck,

Wat goed van je! Ben benieuwd hoe het is bevallen...de leverancier van Cymbalta heeft wel gezegd (via mijn apotheker) wel consequent te blijven met de hoeveelheden.
    Dus niet de ene dag wel meds de andere dag niet. Of de ene dag 30mg, de volgende dag 15mg en dan weer 30mg...dan voel je je elke dag rot hoor, heb ik geprobeerd op aanraden van de huisarts; NIET DOEN DUS!

Als de 15mg een dag of 3 goed gaat gewoon lekker ermee doorgaan! Ik duim voor je! Ook jij kunt het Puck!! Ik zal af en toe hier wel posten hoor 🙂

Liefs Natasja

Reactie

Hallo allemaal,

Ik heb eerst 1 jaar paroxitine geslikt, en daarna een jaar Cymbalta.
    Ik ben van 2x 30mg naar 1x 30mg gegaan.

Om van 2 naar 1 te gaan ging eigenlijk best goed. Even een weekje doorbijten, een terug valletje gehad, wat elektrische chokjes, toen ging het wel weer.

Maar van 1 naar helemaal geen pilletje valt goed tegen!!!
    anderhalve week nu..........en ik ben down, moe, chaggerijnig en ik wordt gek van die elektrische schokjes in me hoofd!!!!!!!!

Hoelang gaat dit duren??
    En gaat dit nog over??

Reactie

Hoi Katja,

Mijn apotheker heeft met de leverancier gebeld en die zei dat als je van 30mg naar 0 gaat het varieert van een paar dagen tot 4 weken voordat je van alle bijwerkingen af bent.

Hopelijk kun je het nog even volhouden...?

Ik heb zelf mijn medicijnen gehalveerd en daarna 1/4 genomen (capsule openmaken en de rest eruit gooien, capsule weer dichtdraaien). Ik ben nu sinds 1 week helemaal gestopt en ik ben dus al een week duizelig en misselijk. Ik heb me maar ziekgemeld op mijn werk...al vind ik het nog zo leuk daar, ik wist me geen houding meer te geven. Ik kon gewoon niet eten en was alsmaar duizelig. De mate waarin deze duizeligheid aanwezig was is wel vele malen minder dan toen ik van 30mg naar 0 ging. Jammergenoeg heb ik er nu toch nog last van. Ik hoop dat het snel over is want ik wordt er zo niet vrolijk van 🙁

Sterkte Katja!

Gr Natas

Reactie

Hoi natasja,

Ik heb deze week wel gewoon gewerkt, maar vraag me niet hoe....gelukkig snappen mijn collega's het een beetje.
    Ik ben wel echt een kip zonder kop op me werk!!

Ik heb van een collegaatje het advies gekregen om iets van een homeopatisch pilletje te gaan halen. Zodat een beetje de scherpe kantjes er van af gaan.
    Iets met valeriaan erin of zo iets.

Ik kan ook heel moeilijk in slaap komen deze dagen.....heb jij dat ook??

Gr Katja

Reactie

De afgelopen dagen ben ik dus wel thuis gebleven omdat ik mezelf ook niet vertrouw in de auto.

Ik heb inderdaad wel ietsje langer wakker gelegen maar ik heb nooit zo'n last met slapen gehad van de medicijnen, gelukkig.
    Ik zou nu niet ineens weer iets gaan gebruiken 'tegen de scherpe kantjes' maar dat is mijn idee. Ik zou gewoon even de apotheker, huisarts(of de arts die je de AD heeft voorgeschreven raadplegen. Die kunnen je beter vertellen of het verstandig is om toch weer iets te nemen.
    Valeriaan kan je wel helpen met rustig worden en je kunt er beter van slapen.
    Maar misschien helpt een kopje warme melk met anijs ook wel, hihi.

Knap dat je ondanks alles gaat werken. Maar denk om jezelf hoor. Soms is het voor jezelf lekkerder te kunnen doen hoe je je voelt. Misschien gaat het door rust ook wel eerder weg. Ik weet het niet maar jij staat voorop hoor, niet je baas 😉

Succes!

Reactie

Gelukkig gaat het weer beter. Ik kan gewoon weer veolig autorijden en dus weer gaan werken.
    Helaas merk ik wel stemmingswisselingen. Niet zo lang maar soms wel heftig 🙁
    Ik zet gewoon door maar baal dan zo van mezelf, grrrr

Reactie

Hai lieve mensen hier is Puck weer eens even. Nou meiden ik ben trots op jullie hoor en Joost hoe gaat het met jou???? Bij mij is het niet goed gegaan en merkte dat ik beter kan wachten tot na mijn vakantie (3 weken in juni). Ik werd bijna gelijk chagrijnig en nerveus, volgens mij van het idee alleen al pfffff, maar ja ik ga na mijn vakantie een nieuwe poging wagen. Hou vol he jullie !!!!! Al ben ik nog niet zo trots op mezelf ik ben het wel op jullie hoor !! Maar... ooit gaat het mij ook lukken.
    Liefs Puck

Reactie

Arme Puck! Wat jammer dat je er zo nerveus van werd!
    Maar jouw tijd komt ook nog hoor!

Mijn drijfveer was ook dat ik die troep uit mijn lijf wil. En ik heb hulp gezocht bij het afbouwen m.b.v. iemand die NAET-therapie doet bij me.
    Moet je maar eens op googlen of ga naar www.vlinderfontein.info dat helpt bij mij ook mee, naast het halveren van de capsules dus.
    Bouw jij nu in je eentje af of ben je nog onder behandeling van een psych o.i.d.?

Ik ben nu 2 weken helemaal gestopt. Ik ben dus 1 week echt ziek geweest: misselijk en duizelig (had ik met het starten van de meds ook). Ook heb ik wel een paar keer een mega chago gevoel gehad maar dat duurde gelukkig niet lang. Ook kan ik goed praten met mijn moeder en mijn zus(je). En ook dat helpt dan heel goed. Ik heb vaak toch wel iemand nodig om dingen te relativeren 🙂 en natuurlijk ben ik ook weleens bang dat mijn depri gevoelens terug komen maar tot nu toe komen negatieve gevoelens in mindere mate, minder snel en veeeel minder lang 😀

Puck, neem je tijd hoor! Het is belangrijker het goed te doen dan snel!

Liefs en succes!
    Natasja

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Mensen ik ben vandaag gestopt met mijn Cymbalta. Ik heb anderhalfjaar lang 60 mg geslikt. Sinds 6 maanden 30 mg. Het was voor mij een kleine overgang, zoals ook de weg er naar toe niet veel energie in beslag nam (slechts een moeilijke middag).

Nu dus gestopt omdat ik te moe ben halverwege de dag. Ik ben moe aan mijn ogen, ben niet vooruit te branden en vergeet ook nog wel eens wat. Eerst hielp Cymbalta uitstekend (ik kan het iedereen goed aanbevelen). Maar op den duur gaan de bijwerkingen teveel overheersen. Ik blijf te dik (ik ben flink aangekomen); vergeet zo af en toe wat, en ben trouwens ook enorm onverschillig wat zeer nadelig werkt voor mijn omgeving. Veel mensen wachten op actie van mijn kant en ik ben maar niet vooruit te branden vaak.

Ik zie er tegenop om te stoppen. Ik wilde eerst totaal stoppen op aanraden van mijn huisarts (inderdaad niet een dag wel en een dag niet). Wellicht ook een optie om een capsule open te schuiven en de helft te gebruiken per dag en dan te stoppen. Zou best een goed optie kunen zijn.

Wordt niet vrolijk van jullie verhalen. Misselijkheid kan ik de komende 3 weken niet gebruiken, hoewel ik vrij ben van mijn werk. Er staan best wat dingen te gebeuren. Maar ik wil niet meer moe zijn; wil leven, wil bruisen, wil weer heerlijk sex beleven. Ik wordt nu ongelukkig van Cymbalta omdat ik nadeel ondervind omdat ik dingen teveel vergeet, Dan kan niet de bedoeling zijn.

Toch ben ik optimitisch. Ik dacht twee dagen ervoor nodig te hebben en verder een week om wat bij te komen. Maar even doorbijten, denk ik dan. Maar waarschijnlijk ben ik te optimistisch als ik dit allemaal lees.

Ik hou jullie op de hoogte; als iemand nog naar deze site kijkt. Ik hoop feedback te krijgen. Steun kan ik best gebruiken.

Reactie

Oef de tweede dag. Ik geloof niet dat veel mensen kijken nu. Zal iets te maen hebben met de meivakantie. Ik blijf beschrijven, want wellicht heeft iemand er straks wat aan. Ik hb in ieder geval veel aan deze site gehad.

Het gaat redelijk met me. Ik ben nu duizelig en voel me vooral licht in mijn hoofd. Ik ga zeker niet autorijden. Zou wat teveel zijn van het goede. Maar het valt wel mee. Ik vind het tot nu toe reuze meevallen. Maar goed wie weet volgt er meer.

Reactie

Hoera, het ergste lijkt achter de rug. Nu al...naar ÊÊn dag zowaar. Op de middag zakte ik flink in, maar krabbel toch aardig weer op. Even liggen dacht ik toen maar. Ik heb nog wel last van bewegende beelden op mijn netvlies. ik ga ervan uit dat dat even zal blijven. Mijn urinestraal en erecties lijken ook (flink) terug te komen (gniffel). Ben dus gewoon optmistisch.

Niet te vroeg juichen begrijp ik, en ik weet ook dat het wellicht nog lang blijft die bewegende beelden (flitsen) naar ik nu begrijp.

Ik houd de lezer ervan op de hoogte. Misschien goed ook zo'n verhaal voor een "stopper van Cymbalta" te lezen. En wellicht kijkt er ook een psych mee voor een lullig onderzoek.

Ik hoop dat het ook goed gaat met mijn voorgangers. Ik graag van jullie. Ik wens jullie ook het beste. Jullie bedankt voor de info. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reactie

O o o, vandaag was geen pretje. Ik had het gevoel dat mijn gezichtsveld voortdurend op en neer bewoog bij te snelle handelingen met mijn ogen. Kon ook moeilijk kijken en fietsen was ook niet verantwoord vandaag (de auto heb ik voorlopig helemaal opgegeven).
    Ik voel me niet neerslachtig (echt hersteld?), maar laat ik daarover ook maar niet te vroeg juichen.

Was vrij vandaag (meivakantie) en hoop dat het morgen beter gaat. Maar nogmaals..het is te doen om te stoppen. Aan de ene kant valt het mee. 🙂

Reactie

Vandaag (dinsdag) was het op de middag weer wat zwaar. Veel bewegende beelden. Je wordt er soms niet goed van. Komt het nu door het scherpe licht dat op de middag de piek groot is qua flitsen in mijn kop? Ik werd er zelfs erg moe van .Toch door Amsterdam geslenterd vanwege Kon. dag en later Utrecht.

Maar op de avond is het snel minder geworden, op de avond zelfs totaal weg. Jet gaat dus vooruit. Geen depressie verder te melden.... geen verdriet wel wat meer emoties. Bij het Feyenoordlied had ik even de tranen in mijn ogen terwijl ik toch echt voor Ajax ben. En ik normaal geen tranen krijg van een voetballied. Ene kant komsch wel, maar waarschijnlijk herkenbaar.

Morgen Koninginnedag! Eens kijken hoe het dan gaat. Maar blijf wel lekker thuis in Alkmaar.

Natscha, Puck en anderen? Hoe gaat het met jullie?? Ben benieuwd hoe het gaat met jullie? Hoop goed!

groet allen.

Reactie

Thuis gebleven en gewoon over de markt van mijn kleine stad wat gelopen. Dus geen grote stad bezocht. Op de ochtend heb ik haast geen bijverschijnselen. Zeg maar niet. Naar mate de middag volgt wel en dan beginnen die akelige lichtflitsen weer. Het is als een rollend beeld van een oude televisieontvangst. Enfin de anderen hebben er ook last van gehad. Fijn dat het ooit over gaat. Ben er nu ook niet over in paniek. Op de avond trekt het wel snel weg. Hoewel het soms terugkomt.

Als ik de dag een cijfer mag geven een 8 qua plezier en een 6 voor het herstel om Cymbalta los te laten. Wat een troep zeg dat het zoveel effect heeft op je lichaam. Maar goed niet zeuren. Het heeft me juist goed geholpen.

Vandaag dus een grote stap voorwaarts in het herstel. De middag was niet meer zo zwaar als gisteren of de dag daarvoor. Toen had ik moeite om echt te lopen of te fietsen. Maak wel nog veel concentratiefouten en ben nog steeds vergeetachtig.

Voel wel meer energie om dingen te doen en dat gaat heel goed.

Op zondag wil graag met het mooie weer een verre fietstocht maken. Dat moet lukken volgens mij...

Reactie

Hai Paul W,
    Ik ben zo trots op je joh!!!! Echt heel erg goed van je. Volgens mij ben jij ontzettend gediciplineerd!! Hou vol he, want je laat al een paar dagen zien dat je het kunt. Ik zag het na 2 dagen al niet meer zitten, maar ik geloof dat het bij jou echt anders uitpakt. Voor mij was het nog niet het goede moment, maar na mijn vakantie ga ik er ook tegenaan hoor (dat is eind juni). Hou vol en ga lekker veel naar buiten en verzet je zinnen hihi ik lijk wel een schooljuf, maar ik meen het JE KUNT HET DAT BEWIJS JE NU AL!! En ....laat vooral nog veel van je horen.
    Succes
    PUCK

Reactie
Reageer op: Bijwerkingen stop Cymbalta
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief