Bijwerkingen stop Cymbalta

Dankjewel voor je antwoord!
    Ik wil sowieso vandaag even langs de apotheek om iets te halen tegen de duizeligheid. Dus dat is wel een goed idee om dan te vragen of zij het kunnen halveren!
    Op internet heb ik gelezen dat er alleen capsules zijn van Cymbalta...dus wss geen drankvorm.
    Dankjewel!

Reactie

Hai Natasja,
    Ben ontzettend benieuwd wat het antwoord is van je apotheek en of ze je kunnen helpen. Ik hoop het voor je en natuurlijk ook voor mezelf als ik er aan toe ben. De duizeligheid, daar zeg je van dat het door het stoppen van de Cymbalta is toch? Is het echt zo erg dat je bijna flauwvalt of ben je draaierig en word je dan misselijk? Ben ik ook wel benieuwd naar. En wat heb je ervoor gekocht bij de apotheek? Een reistabletje wil weleens helpen! Doei doei ik zie je.
    Liefs Puck

Reactie

Hoi, was ik weer,

Nou, de apotheek heeft me niets meegegeven. Het hoort erbij :S

Mijn nicht werkt ook als app.ass. en gaf me de volgende tip:
    - Tegen misselijkheid zou je dompiridon kunnen gebruiken.
    Wat ik zelf op internet vond is:
    - Tegen duizeligheid heb ik een homeopatsich middel gevonden: Vertigoheel.

Op dit moment heb ik zelf geen van beide omdat de apotheker zegt dat de duizeligheid er nu eenmaal bij hoort. En ik ben zelf niet zo bij de hand om op zo'n moment iets te 'eisen'.

Ik ben idd duizelig en daar wordt ik soms misselijk van. Ik voel me dan draaierig, alsof ik weg ga vallen. En dan wordt je vanzelf bang dat dat gebeurt volgens mij...dat maakt het alleen maar erger.

Ik wilde op advies van mijn nicht nu ipv om de dag AD nog langzamer gaan afbouwen. Dat wil zeggen: week 1 = 1 pilletje minder. week 2 = 2 pilletjes minder...en dan zo verder afbouwen mits ik me goed voel. Zo kan ik er wel heeeel lang over gaan doen maar ja, die duizeligheid is ook niet vol te houden 🙁
    Ook ben ik bij de apotheek vergeten te vragen of zij lege capsules hebben...maar heej, ik heb ook een goede weegschaal in huis, ik gooi de helft gewoon weg. Dan heb ik ook capsules van 15mg en kan dus langzaam afbouwen 😀

Dus vrijdagochtend wil ik 15mg innemen en kijken hoe dat gaat en wat de bijwerkingen dan zijn. Van het afbouwen van 60mg naar 30mg had ik hooguit 2 dagen 'last' (in veeel mindere mate dan nu!)

Ik wens je alvast succes Puck!!
    En ik zal proberen jullie wat op de hoogte te houden. Want ik heb inmiddels wel het vermoeden dat men nog veel te weinig weet betreft het afbouwen van deze AD!!!

Lieve Groetjes
    Natasja

Reactie

Hai Natasja hoe gaat het nu met je? Is het gelukt om al iets af te bouwen? Ik vind het ook zo ontzettend moeilijk om af te bouwen en ik heb het idee als ik hier al die topic lees, dat de artsen het ook wel heel snel voorschrijven!!!! Maar goed idee joh om het zo te gaan doen!! Ik zou het idd op prijs stellen als je me op de hoogte houdt, wie weet heb ik er dan van de zomer ook iets aan, want ik streef ernaar om ongeveer in juni af te bouwen in de hoop dat mijn leventje dan weer stabieler is (is het nu ook hoor, maar durf het nog niet aan om te stoppen) en dat ik me dan ook sterker voel.
    Lieverd ik denk aan je heel veel sterkte!!
    Puck

Reactie

Grrrr, ik wordt knettergek van dat bureaucratische gedoe!
    De apotheek mag de medicijnen niet halveren omdat mijn huisarts 'voorschrijft' dat ik 2 maal 30mg per dag gebruik!
    Dit is al meer dan een maand niet het geval...en daarbij ben ik aan het afbouwen. Nu moet ik eerst weer contact opnemen met de ha voordat de apotheek het voor mij wil en mag halveren!

Heel goed van ze dat ze doen wat er wordt opgedragen maar ze hebben niet in de gaten dat ik 2 keer zo lang met mijn meds doe! En ze weten ook niet of ik dat herhalingsrecept wel nodig heb...voor hetzelfde geldt zit ik al een jaar meds te sparen(ZUCHT!!)

Ik ben nu 3 dagen met 15mg/dag bezig zonder dat ik me echt beroerd voel, dus halveren is wel de moeite waard!!

Reactie

Heeejjjj Natasja helemaal te gek joh dat je nu op 15 mg "zit" en er weinig van merkt!! Tja idd die apotheek doet natuurlijk wat wordt opgedragen pfffffff krijg je idd wat van. Maar......ben trots op je hoor !!! Ga zo door.
    Liefs Puck

Reactie

Puck, wat leuk dat je zo meeleeft. Hopelijk heb je er voor straks ook wat aan.

De eerste keer dat ik om de dag 15mg en 30mg nam werd ik wel misselijk en duizelig. Maar op de een of andere manier vanaf dit weekend heb ik nergens echt last van.

Je hoort weer van me 😀

Reactie

Hai Natasja, maar....hoe heb je ofwel hoe ben je nou aan het afbouwen dan? Je schrijft nu over 1 dag 30 mg en 1 dag 15 mg. Is het niet handiger om steeds een aantal mg eraf te halen en dat dan dagelijks te nemen. Het lijkt mij, dat je anders zo gaat schommelen in je bloedspiegel of zie ik dat verkeerd? Ja natuurlijk leef ik mee, we zijn toch allemaal lotgenoten in dit geval. Pffff ik wou dat de artsen met deze middelen wat minder snel gingen voorschrijven, want op homeopatisch gebied is er ook veel te bieden en soms is er helemaal geen sprake van een depressie en je recept ligt al bij de apotheek!!!
    Nou meid zet 'm op hoor je kan het !!!
    Liefs Puck

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Heej Puck,

In eerste instantie heb ik op aanraden van de HA (huisarts) dus om de dag minder ingenomen. Dus in eerste instantie 30mg-niets-30mg-niets-etc.
    Omdat ik hiervan zo ''ziek" werd ben ik zelf de capsules gaan halveren.
    En heb in eerste instantie dus 30mg-15mg-30mg-15mg-etc gebruikt.
    Ook dit ging niet lekker. Toen ik een aantal dagen weer 30mg had gebruikt en mij goed voelde ben ik gewoon elke dag 15mg gaan innemen. En dat gaat nu al zo'n 2 weken heel goed.

Ik heb vandaag de HA hierover gesproken. Zij kunnen het recept niet lager aanpassen dan 30mg per dag omdat deze capules niet mogen worden opengemaakt. Dus de apotheek kan deze capsules niet voor je halveren...je zult het zelf moeten doen.
    De HA 'schreef' me (telefonisch) voor om elke week 1 capsule minder in te nemen.
    Vanmiddag ging ik dus mijn meds ophalen bij de apotheek en heb ik dit hele verhaal (alweer) verteld.
    Dit keer hadden zij zelf voor mij contact opgenomen met de leverancier en die heeft gezegd dat je niet om de dag meds moet innemen!! Eigenlijk moet je vanaf 30mg gewoon stoppen. En dan kunnen de "afkickverschijnselen" wel 2 tot 4 weken aanhouden!!
    Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik kan en wíl me geen 4 weken ziekmelden omdat die troep uit mijn lijf moet!

Al met al ben ik nu bijna 2 maanden bezig om af te bouwen. En heeft de apotheker me het 'slechte' advies gegeven zelf de capsules te halveren en nog kleinere dosissen te maken om zo geleidelijk te stoppen. Bij mij zijn de bijwerkingen gewoon best aanwezig...en iets tegen duizeligheid heeft de apotheek niet 🙁

Volg je mijn gebrabbel nog 😉 ??

Liefs Natasja

Reactie

Hey,

Ik ben ook gestopt met cymbalta, ik ben van 90 naar 60, naar 30 en nu 3 dagen geen pillen! Afbouw was in drie weken tijd, dus best snel.

Die schokjes als je snel met je ogen beweegt heb ik idd ook, zeer irritant met autorijden, maar neem ze niet weer in, heb goede hoop dat het wel weggaat.

Verders ben ik helemaal hyper nu ik ze niet meer neem, geweldig! Alles beter dan je klote voelen en de hele dag moe. Ik ben nu 10 maanden bezig met psychs en alles en het stoppen was een geweldige boost voor mijzelf!

Hopelijk voor jullie ook! Sterkte en gewoon doorzetten!

Reactie

YIP YIP lieve mensen !!! Nou Natasja je hebt gelijk hoor, om de dag is echt helemaal niets!!! Ik was van de week bij een "vreemde" apotheek en heb daar gevraagd wat de beste methode is om Cymbalta af te bouwen. Zij zie dus, nou het stopt na 30 mg, dus hetzelfde wat er bij jou werd gezegd. Waarop ik zei: kunnen jullie ze dan niet halveren. Nee dus, want die capsule is maagbeschermend, dus dan mag je die korrels niet innemen. Nou ik weer mijn verhaal vertellen van dat ik dan zelf de helft wel eruit zou halen en dan de capsule met de andere helft zou innemen. De muts begreep er geen bal van, maar uiteindelijk na nog een keer uitleggen zei ze "ja nu je het zegt"!!! Dat is wel een goed idee PFFFFFFFFFFFFFFFFFF mutsenflutsen zijn het. Het wordt heel snel gegeven, maar heeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllll langzaam afgebouwd hihi kun je mij nog volgen???? Ik ben er nu nog niet aan toe, maar ik hou je op de hoogte hoor en jij mij hopelijk ook?????
    En Joost wat knap van je, dat je zo snel afbouwt. Maar....ik wil je niet ontmoedigen, maar het is pas 3 dagen op 30 mg. Ga je ons laten weten hoe het verder met je gaat?? Ik ben echt heel belangstellend en benieuwd. Hoe lang heb je het geslikt?? Nou mensen veel sterkte met alles en vooral een Vrolijke Pasen. En na de Pasen gaan we elkaar weer op de hoogte houden???
    Liefs Puck

Reactie

Joost: GEFELICITEERD!
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het je na 3 dagen af gaat!! Helemaal geen bijwerkingen??
    Ik vind het wel snel afgebouwd bij je maar wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt!!

Puck; ik zit nu op een kwart. En inderdaad, doe de capsule weer dicht en hij is gewoon weer maagbeschermend...gekke mensen bij die apotheek 😀 haha

Ik gebruik nu sinds 3 dagen een kwart capsule. Ben weer 1 dag mega chago geweest. Heb gejankt, me rot gevoeld (in veeeel mindere mate gelukkig) en me weer bij elkaar geraapt. Nu gaat de derde dag op zich wel weer goed. Ik heb alleen wat last van misselijkheid maar dat is telkens ook weer weg.
    Daardoor ga ik dan weer twijfelen; toch maar weer op een halve capsule blijven? Maar ja, ik wil er gewoon vanaf! Dus als ik niet al te misselijk en duizelig wordt probeer ik dit (kwart capsule) weer 2 weken vol te houden alvorens helemaal te stoppen.

Puck; al ben je er nog niet aan toe, dat moment komt wel! En als je maar graag genoeg weer op eigen benen wilt staan lukt het je, langzaam of snel!!

Ik houd je op de hoogte 🙂

Liefs Natasja

Reactie

hey,

Het gaat redelijk, wel die "schokjes" nog en wat hoofdpijn.
    Ben wel ontzettend wakker t.o.v. een week geleden, aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant loop je jezelf voorbij.
    Heb 1 nacht slecht geslapen en was de dag erna ook erg onrustig, verder valt het mee.

Het is niet makkelijk om te stoppen, maar wil er ook niet weer aan, dus ik probeer gewoon door te zetten nu.

gr

Reactie

Wouw Natasja en Joost wat knap van jullie !!! En Natasja zet 'm op hoor, niet twijfelen je KAN HET ECHT WAAR !!!! Ik ben trots op jullie !!!!!!!!!!! Houden jullie me nog ffies op de hoogte van jullie resultaat en bevindingen?? Zou ik echt blij mee zijn/
    Doei doei ga zo door !!!!!
    Liefs PUCK

Reactie

Hai mensen, ik had vanmorgen ineens het gevoel, wat jullie kunnen en willen kan ik ook!! Natasja ik heb mijn capsule open gemaakt en de helft weggegooid en weer dicht gemaakt en ingenomen. Dus ik heb nu vandaag 15 mg genomen en ga dit gewoon proberen. Jullie horen van mij !!!!!!
    Puckkie

Reactie
Reageer op: Bijwerkingen stop Cymbalta
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief