L-TRYPTOFAAN

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

Beste mensen,

Ik zie hier een duidelijk beeld van pro's en contra's. Wat begrijpelijk is. De ene voelt zich zus en de andere zo.
    Het probleem ligt hem bij het denken van de mens.
    90% van de bevolking denkt en leeft onbewust. Terwijl slechts 10% bewust leeft.
    Ik spreek uit ervaring. Een dik jaar geleden ben ik in een burn-out gekomen. DAt heeft me eigenlijk de ogen geopend.
    Ik was verkeerd aan het leven, had constant last van angsten, paniekaanvallen, negatieve gedachten. Ik ben toen tot het besluit gekomen dat het zo niet meer verder kon.
    Ik heb mijn werk enkele weken stopgezet, ben naar de dokter gegaan en naar een therapeut om over mijn problemen te praten.

Ik ben begonnen met 1 anti-depripilletje per avond, nu ben ik aan het afbouwen en neem ik per avond een half pilletje. De gesprekken met mijn therapeut hebben me een andere kijk op hetleven gegeven en me ook doen snappen waarom ik angstig was, van waar die paniekaanvallen kwamen. Alles heeft een verklaring in het leven, alleen moet men zich er bewust van worden. Alsik me nu eens slecht voel, kan ik dat bepaald moment linken met iets uit het verleden en zo achter me laten. Ik geraak niet meer in paniek omdat ik me minder goed voel , want ik snap de betekenis van de emoties, het waarom ik me op dat moment zo voel.

Als je begint te kijken naar de oorsprong van de angsten, de paniekaanvallen, er met iemand over praat en een duidelijke link kan leggen naar het waarom, dan zijn pillen niet langer nodig. Want dan kan je jezelf genezen.

Het is ook heel belangrijk dat je in een goeie omgeving leeft, met mensen die je steunen, je begrijpen en indien nodig een luisterend oor kunnen bieden. Het helpt al dat je je hoofd niet laat hangen en begrijpt dat het leven zoveel te bieden heeft en dat de kracht van positief denken veel goeds kan teweeg brengen.

Als er iemand met vragen zit, Ik wil gerust jullie luisterend oor zijn.

Reactie

Wat jij omschrijft is voor mij heel treffend. Ik kom er op een later tijdstip op terug omdat ik nu weinig tijd heb en ik eea rustig op papier wil zetten.

Gr Patty

Reactie

Hallo,

Ik slik zelf tryptofaan naast nog een lage dosis antidepressiva (paroxetine) en voel mij veel beter. Tryptofaan zorgt voor een betere aanmaak van serotine, anti depressiva remt de afbraak van serotine. Ik heb geen bijwerkingen o.i.d. en kan het u echt aanraden.

Reactie

Dit is onjuist!

Het gebruik van Tryptofaan in combinatie met paroxetine is gevaarlijk, aangezien er bijwerkingen kunnen optreden na toediening van tryptofaan in combinatie met paroxetine.

Bespreek het gebruik van medicijnen, pillen en geneesmiddelen altijd met uw dokter!

Reactie

hoi
    ik heb precies hetzelfde als jou maar welke slik je dan?
    en waar heb je ze gehaald?
    gr beata

Reactie

hoi
    ik wil graag weten wat je bedoeld met, denk aan seroxat-problemen, of speed-effecten).??
    gr beata

Reactie

Maak je niet druk, t is echt niet zo vreselijk als wat beschreven wordt. Ik gebruik Lexapro smorgens en Tryptofaan savonds, voel me er uitstekend bij. En slaap zalig. Succes met de training ! Ik ga ook weer beginnen. GrĂ¼ss Kim.

Reactie

Laat je niet gek maken . Doe gewoon wat jij voelt wat goed is.En je hebt gelijk met al die toegevoegde vitaminen en aminozuren. Ik pak m'n tryptofaan savonds, en smorgens 'n lage dosis ati.dep. Alle artsen willen dat ik 30 mg. ga slikken of nog meer,ik zit nu op 5. Dan zijn ze van me af, ik heb chronische darmontstekingen. Ik denk dat hun motto is ; stop ze vol antidepressief , dan kunnen ze niet meer denken... Bij 10 mg. kan ik al niet meer schilderen, terwijl dat m'n grote passie is. Doe gewoon wat goed voelt. Sterkte en volg je hart, Kim.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Lees het boek "Wat je niet mag weten over je gezondheid" van Dr Gabor Lenkei en je snapt waarom. Die dekselse farmaceutische industrie !!! Hun brol verkopen, dat willen ze en niets anders.

Reactie

Ik bedoel die anti depressiva he, niet de Tryptofaan. Neem die zoveel je denkt nodig te hebben. Kan geen kwaad. Ikzelf eet veel bananen en zwarte chocolade, neem een totaal vitamine en ook extra vitamine C. Zit nu op 15 mg Citalopram (zogezegd voor een lichte depressie) en voel me goed nu. Als dit gestabiliseerd is ga ik nog lager tot het volledig is afgebouwd. Ik wil echt van die pillen af. Dan te denken dat men je wijsmaakt dat dit niet verslavend is ! Mijn oor, probeer er maar 's mee te kappen. Veel sterkte aan iedereeen!

Reactie

heb 2 jaar sipralexa genomen, en nu 1 jaar gestopt, daar het terug moeilijk neem ik nu eentijdje st.janskruid, maar de dokter raad mu nu terug l-tryptofaan aan in combinatie met sypralexa. als ik dit hier allemaal lees ben ik daar toch niet gerust in.

Reactie

Lees ook

Paroxetine
    http://www.dokter.nl/forum/Medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselen.html

Cymbalta
    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Cymbalta+bijverschijnselen&sa=zoeken

Reactie

Hallo,

Ik wil graag beginnen met L-Tryptofaan.
    Alleen heb ik gelezen, dat de anticonceptiepil dan niet meer werkt. Is dit waar?, zo ja is er dan nog een alternatief?

Reactie

Hey Bart,

Mooi bericht! Sporten helpt mij ook, net als gezonde voeding en positief denken! Ik wist niet dat cacao er ook bij kan helpen, maar dat eet ik genoeg dus dat komt goed!

Reactie

Ik slik al jaren tryptofaan 500 mg. 2 stuks iedere avond. Ik slaap hier prima van. Ik wordt alleen maar steeds dikker ben reeds 15 kg. Bijgekomen in een jaar tijd. Kan iemand mij vertellen of dit van de tryptofaan komt.
    Graag bericht.

Reactie
Reageer op: L-TRYPTOFAAN
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief