dexamphetamine

@ marco,,, in mijn 31 jaar is het ook meer een vloek dan een gave geweest... maar als je jezelf echt heel goed verglijk met een "normaal" iemand... moet je inzien dat het ook een gave is..

creatief en fantasierijk
    energiek
    kunnen goed oplossingen bedenken
    enthousiast
    we bewegen graag en snel
    zijn eerlijk en rechtvaardig
    hebben een groot gevoel voor humor
    we hebben originele ideeen
    is vrolijk en spontaan
    we doen direct wat er gevraagd wordt
    zijn meelevend
    we ondernemen en onderzoeken van alles
    we kunnen intens en onbezorgd genieten
    zijn stoer en durven veel
    scherpzinnig en we horen alles
    en we zijn gek op een feessie en weten ook hoe we dr 1 moeten bouwen !!

Reactie

mijn kind van 7 heeft ook adhd ( tis dan natuurlijk ook voor 80% erfelijk...
    ik geef haar niks.. leer haar omgaan met haar probleem . miss. dat ik hier in de pubertijd anders over ga denken maar ik stel het zo lang mogenlijk uit

Reactie

en het is algemeen bekend dat een adhd'er zijn "rust" zoekt in alcohol en drugs... DUS JA LOGISCH DAT ZE DRUGS VOORSCHRIJVEN ALS GENEESMIDDEL DAN HE !!! aangezien dat de werkzame stof is die we nodig hebben om "normaal" te kunnen functioneren..

KOM ME MET DIE DRUGS VERHALEN DAN ALSJEBLIEFT NIET VERTELLEN WAT ALLANG ALGEMEEN BEKEND IS !!!

en wat heb je liever... voorgeschreven ophalen bij de apotheek of illigaal op straat....

get a fucking live and come back to reality

Reactie

Hey Speedo Corealis hetgebruik van amfetamines als drugs zit zeker wel een vergelijking en wat ouwehoer je nou dat speedgebruikers als drugs gelijk zoveel als mogelijk naar binnen willen rossen....????? ik gebruik zelf ook amfetamine en heb tyfys zware ADHD en ik ben 34. ik haalde het altijd 4gr per keer en dat ramde ik echt niet op 1 avond in me neus(zeg niet dat het nooit gebeurd is) maar dat is iets wat je zelf reguleerd. En kan je dat niet STOP dan met de drugs want doe je dat niet dan eindig je als nutteloze junk op amsterdam c.s. Dat is het verschil tussen jullie generatie en de mijne A: ik weet het verschil tussen troep of goed spul, jullie niet.( 19jr) ervaring helaas.B: toen ik naar party,s ging werd er goed zuiver spul verkocht en nu alleen maar pep en geen speed. En hoe kom jij er in godsnaam bij dat je van medicijnen beter word en van drugs niet..??? Ik ben van het blowen en de laatste 5 jr amfetamine gebruik zeker beter geworden, ik ben er door gaan nadenken, rustiger door geworden en als jij ADHD heb weet je wat chaos in je kop is. Als ik alleen had gedronken de laatse 4(4jr niet dronken geweest) jaar en niet had geblowd of amfetamine had gebruikt ik er zeker een paar invalide had geslagen of erger. Als ik speed op heb wil ik alleen maar rust en geen drukte om me heen, gewoon lekker chillen met een jointje. Dat is per persoon en doseering verschillend. Heb je wel enig idee hoeveel verschillende vormen ADHD er zijn. En voor iedereen die wat over Dexamfetamine wil weten, heb helaas veel ervaring met dit middel en dit is GEEN MEDICIJN VOOR MENSEN ONDER DE 18!! Dus niet voor kinderen!!! Methylfenidraat en Dexamfetamine kunnen voor een psychische stoornis zorgen OA: achtervolgings waanzin, depressies, neerslachtigheid, paranoide gedrag, wisselstemmingen zorgen zowel bij volwassenen en zeerzeker bij kinderen. Dat is met de Dex erger als met de methyl. Maar zoals ik al zij dit is en blijft verschillend per persoon en dosering. Oja en voor Jumbolove Dexamhetamine is zeer zeker speed alleen een stuk minder sterk en bijna compleet zuiver ,dus ik weet niet in welke droomwereld jij leeft maar die is niet erg realistisch. Zeker weer zo,n pino die zelf nog nooit niks gedaan heb Hahahaha!!!

Reactie

wat the Fuck!!! alle medicijnen zijn drugs, je niet waar je over praat... ontkenning????? Denk maar dat jij anders bent, hahahahha je bent gewoon hetzelfde sukkel

Reactie

@Nina, op wie reageer jij eigenlijk en wat is de toegevoegde waarde van jouw bericht?

Reactie

Ik ben een 27jarige jongen met adhd en weiger om ritaline of dexamfetemine te slikken, want je kan zelf tog invullen dat als speed slecht voor je is bij gebruik voor de lol dan is het ook schadelijk voor je als je het op recept krijgt van de dokter!!

Reactie

Ik lees de vraag hoe de pil ingenomen moet worden en schrik hier best van. Ik werk in de psychiatrie, waar deze nmedicatie o.a. ook wordt gebruikt. Je kan NIET op een forum vragen hoe je medicatie moet gebruiken. Dit MOET je met de psychiater, die als het goed is deze medicatie voorschrtijft bespreken. En je anders via de dokter laten inlichten of doorverwijzen. Iedere medicatie heeft een andere werking. De tijden waarop je medicatie inneemt en de dosis, bepalen o.a. het effect. Daarnaast is ieder kind anders, kan medicatie op verschillende tijden per kind worden voorgeschreven, omdat medicatie bij een ander kind ook een andere functie heeft. Dus als de ene het maar 1 keer per dag hoeft in te nemen, betekend dat nog niet dat het per se bij jou kind zo is. Ik ben ook geen psychiater, maar alsjeblieft. Wil je dat het uberhaupt enig effect heeft, ga naar de arts/psychiater die het recept heeft uitgeschreven en stel daar je vragen!

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Speed wordt door niet-ADHD'ers gebruikt om de hyperheid te bereiken die een ADHD'er van nature heeft.

Veel van de stimulerende middelen als Coke, Speed, XTC, etc..... kunnen juist orde scheppen in het chaotische brein van een ADHD'er alleen is alle rommel die er in wordt versneden de grote boosdoener voor je lichaam en geest.
    Misschien moet je van een andere kan bekijken: Er wordt een heel goed medicijn voor ADHD'ers misbruikt door gewone mensen onder de noemer speed.
    Dus de ADHD'er gebruikt geen speed maar is geholpen met een prima medicijn.

Dexamphetamine is een prima oplossing voor een groot deel van de ADHD'ers.
    Het kan voor de ADHD'er betekenen dat hij/zij weer kan meedraaien in de maatschappij.
    Het is geen wondermiddel en goede begeleiding en training zijn noodzakelijk.
    Dus het idee: "1 pilletje en alles gaat weer goed" kan je wel vergeten.

Het helpt wel vanaf dag 1 om je te kunnen concentreren op de vaardigheden die je jezelf moet gaan aanleren. (structuur in je leven moet je leren, een ADHD'er heeft geen idee hoe je dit moet aanpakken).

Bij een juiste instelling van de medicijnen en frequentie zijn problemen als slapeloosheid prima te voorkomen.

Neem de tijd om naar je lichaam te luisteren en de Dex goed in te stellen, dit kan zomaar een jaar duren.

@Edwin: PsyQ geeft begeleiding aan volwassenen met ADHD.

Ik slik zelf elke 4 uur 7,5 mg.
    Mijn leven heeft een totaal andere wending genomen en ben eindelijk in staat om bv. eens een baan te behouden, vriendschappen te sluiten, m'n huis schoon te houden, m'n afspraken na te komen, stil te zitten....etc...

En ik slaap als een roos!!

Reactie

Ik heb zelf ook ADHD, ik ben begonnen met concerta, maar ik vond de bijwerkingen minder, en het hielp niet echt bij mij, ik slikte 10 mg, nu heb ik dexamphetamine, en die werken prima! ik kan me veel beter concentreren op school, en er is iets goeds uit me gekomen, ik neem ze alleen in het weekend niet in, dat vind ik onnodig, maar ik vind het echt een toip middel!

Reactie

ik heb mijn hele leven nu 34jr flink aan de speed gezeten ook xtc bijna alles<>ik moet zeggen dat ik vanaf mijn geboorde al erg druk was later ben ik gaan gebruiken speed het meeste nou ik was altijd rustig kon slapen alles maar het wordt flink versneden je wilt niet eens weten met wat<<dus deze discussie over vergelijking met dexamfetamine dat slaat echt nergens op dus pure onzin ik heb al jaren dex no problems.....greetz

Reactie

Helemaal mee eens, duidelijk taal van iemand die zelf niet een deel van zijn leven heeft verloren aan die heerlijke ADHD. zoals ik, die dan wel in 8 jaar mijn VWO heb gehaald maar op MBO niveau mijn opleiding tot verpleegkundige met moeite heb voltooid, door anorexia, boulemia,hypochondrie, gegeneraliseerde angststoornis,een gigantische slaapstoornis waarvoor levenslang pillen en me ontzettend minderwaardig en schuldig voelen 54 jaar van mijn leven heb doorworsteld. De enige echt goed jaren waren toen ik 7 jaar topatletiek deed, en dat maakt dopamine aan. Ook de 1e zwangerschap -van een heel lief ADHD-zoontje-was een warm bad, helas de 2e keer, de groei van een prachtig ADHD-meissie, weer niet.
    Bakken geld uitgegeven aan chinese kruiden, acupunctuur, waarzegster, chakra-trainster, 3 reiki-cursussen, ben zelf master,hoogsensitiefpersoonscursus, een infraroodsauna voor de ontspanning, en vele jaren cognitieve therapie.Ook de cardioloog begreep niets van mijn hartritmestoornissen, zag niet dat mijn gedachten als een dolgedraaide sapcentrifuge mijn lijf kompleet doldraaide. Want ik had GEEN ADHD al wist ik zelf wel beter gvd maar het was bij vrouwen zelfs in 2008 nog moeilijk te diagnostiseren. Toen mijn huwelijk haast niet meer te redden was deed mijn huisarts een gouden greep uit de pillenpot, probeer eens een ritalinnetje, als proef.
    En 3 kwartier later ...de tranen liepen me over de wangen, DIT IS HET EN DIT IS HET ENIGE WAT HELPT EN WAT MIJN BESTAAN NOG KAN REDDEN !!!!!!!
    Na 2 maanden , flink wat bijwerkingen maar het was sushi vergeleken bij de storm en mist in mijn hoofd en het eeuwige onbegrip van mezelf naar mezelf en de omgeveing naar mijzelf, overgestapt naar dexafetamine, jawel je reinste drugs.IK geloof dat ik wel duidelijk ben geweest : al val ik morgen dood neer met al mijn tanden rot, mijn kop onder de puisten enz enz ik ben dan even een tijd gelukkig en normaal geweest en had het niet willen missen. IK ben blij dat mijn kids het tot hun 20e resp 21e zonder pillen hebben kunnen stellen maar ook dat ze nu met pillen een moeilijke fase in hun leven kunnen doorstaan. Wie tegen medicijnen is leze het boek PIL van Mike Bodde en zal nooit meer veroordelen !
    Een lieve omhelzing en een groot warm sporthart onder de riem aan alle lotgenoten/ADHD-ers : ook wij zijn goed en mooi en fijn en doen verschrikkelijk ons best maar helaas missen we een stofje en stuiten daardoor op zoveel onbegrip...

Reactie

hallo
    bij deze wil ik even reageren op de reactie van de bezorgde moeder.
    ik vind het trouwens een oprechte bezorgdheid die u heeft,over het geven van medicatie aan kinderen.
    alleen vanuit mijn eigen ervaring heb ik de mening gevormd dat het twee kanten opwerkt.
    want ook al is het een oppepper/stimulantia,het heeft een rustgevende werking op geest,
    en dus ook op het lichaam.
    ik heb bijvoorbeeld veel minder last van puisten
    ik denk omdat mijn lichaam daar nu meer tijd voor heeft om te herstellen.
    en kon weer goed slapen.
    of eens even op de bank zitten.
    enigzinds een slaap ritme,terwijl ik eerst dood op was en niet kon slapen .
    en frustratie en stress is ook niet goed voor de gezondheid.
    maar ik vind ook dat vooral het kind erop moet worden geinformeerd,zodat het kind zelf duidelijk
    kan aangeven wat hij of zij denkt dat het beste voor m is.
    en een kind vannaf 6 jaar mag 40milligram.
    terwijl ik nu een half jaar 20milligram per dag neem en het wel voldoende vind,met 62 kilo lighaams gewicht en 27jaar.
    dus ik ga er vannuit dat een kind met 40milligram
    de tafel van 2 nog niet eens meer kan opzeggen,en dat gewoon alleen nog maar denk zo wat is het hier warm ineens terwijl ik daarnet nog bijna bevroor.
    maargoed dit onderwerp zal waarschijnlijk een eindeloos discussiepunt zijn,omdat alles variabel is de manier/reden/probleem waarvoor het middel wordt ingezet.
    de leeftijd/lighamelijke/of geestelijke conditie/het type persoonlijkheids stoornis/en denk ook de motivatie die de persoon er zelf bij heeft.
    de hoogte van de dosering/het merk/het tijds ritme van de dosering.
    maar doorgaands kan je er toch ook wel van uit gaan dat de psychiator er ook wel verandwoordelijkheids gevoel en de bonodigde kennis/ervaring in huis heeft.
    dit is allemaal maar mijn opininie,en kan eventueel zelfs met een korreltje zout genomen worden Mmmmmm lekker.
    groetjes en heel veel suxxes in ieder geval.

Reactie

Ik ben een vrouw van 30 jaar met behoorlijke ADHD.. Ik slik in totaal tussen de 35 en 45mg dex per dag. s'Ochtends als ik wakker word, slik ik een doses waar jullie allemaal misschien een beetje van schrikken.. 25mg ineens. Vervolgens een uur of 4 a 5 later slik ik nog eens 10mg, 2 uurtjes later herhaal ik dat eventueel, als mn werkdag nog even voort duurt..
    Bij mij is gebleken dat als ik mijn dagdosering precies verdeel over 3 momenten, de werking niet optimaal is, en ik onrustig blijf en niet gefocust. Ik begin dus zo hoog, omdat de Dex dan de eerste 5 uur goed werkt en ik daarna alleen nog hoef aan te vullen..

Dexamfetamine heeft mijn leven veranderd.
    Ik ben van een Job-hopper, naar een vaste baan gegaan.. Bij dit bedrijf ben ik tot rust gekomen, mede door Dex, inmiddels werk ik hier nu 2 jaar en heb onlangs een leidinggevende functie aangeboden gekregen.. Ik kan jullie vertellen, dat was zonder Dex (en mn partner!) echt niet gelukt.. Het spulletje maakt dat ik gewoon helemaal mezelf blijf, ben nog steeds druk , alleen het klopt allemaal in mn hoofd. Waar ik het voorheen niet op een rijtje kreeg, door de chaos en onrust, heb ik het nu goed op een rijtje en gebruik ik mijn ADHD juist en zie ik het als een gave.. Wat het echt kan zijn! Ipv een stoornis zoals de meeste mensen het zien!!
    Laat ADHD jou niet gebruiken! Gebruik het keihard andersom.. En gebruik daarbij evt een middeltje zoals Dex..

😉

Reactie

wat best wel grapp is is is dat dexamfetamine gewoon speed is. wat veel mensen bedoelen als ze het over speed hebben dan bedoelen ze pep. meth is namelijk ook speed. want dat is ook een amfetamine soort. speed is net als dat wij een gebroken been een gebroken been noemen en dokters het vet vaag een naam geven.
    trouwens er is niks mis met drugs als je weet dat je je zelf in de hand kan houden. like dat er mis 3 tot 5 keer in het jaar een tegek feest komt waar je je innerlijke onzichtbare artistieke kant wil vinden. dan kan je best 1 soort drugs nemen. minimaal om het uur 2 glazen water en iemand er bij die nuchter is. veel vijliger dan je 1 keer perjaar helemaal te bezatten met de harddrug alcohol wat volkomen normaal is en de gevaren op korte termijn dood kan zijn terwijl een getest pilletje xtc bleu defqon bijvoorbeeld (wat trouwens minder slecht voor je lever is dan 1 pilletje dexamfetamine retard) ook hulp verleners vinden vaak mensen met drugs fijner dan met drank. omdat mensen met drugs vaak lief doen en mensen met drank agresief als er wat gebeurd. maar omdat mensen vaak denken dat vele radicaal drugs gebruiken denken ze dat het veel erger is. terwijl ik denk dat de grote deel durgs gebruikders (en dan bedoel ik gewoon op feesten en niet verslaafde) veel beter voorbereiden, en veel beter nadenken bij wat ze nemen dan mensen die roekeloos gaan staan drinken.
    ik gebruik dexamfetamine voor voor mijn adhd. (is voor een adhder zowiezo niet zo heel interesant op feestjes dus daar kan je me wel op vertrouwen) en als mensen de keuzen hebben tussen pep of dex gaan ze vaker voor pep. behalve als ze echt een zware afkeur hebben voor snuiven en er geen gewone pep pillen zijn.
    ik ervaar dex niet als verslavend. ik vind het juist heerlijk in het weekend dat ik het niet hoef te nemen (niet dat ik nadelige werkingen heb alleen ik word er nogal fanatiek in school mee en in het weekend denk ik rite waarom zo fanatiek.)
    veel mensen moeten gewoon wat meer op zoeken over drugs. en dan weetje dat je je niet zo zorgen hoef te maken over dex en dat je die Ibuprofen maar beter niet al te vaak moet gaan gebruiken want het verkloot ook gewoon je lever. en dan denk je dan neem ik maar paracetamol laat die maag zweren maar lekker komen. wat dan beter is is 3 tot 5 keer lekker uit je plaat gaan en verder leren zwaar en diep te mediteren. dan kan je je hersens op een natuurlijke wijze prikkelen door te mediteren en je trip herbeleven en de pijn in je koppie, been of wat dan ook lekker vergeten.
    zo is er genoeg ruimte over in je lever om rustig je dex af te breken.

Reactie
Reageer op: dexamphetamine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief