verschil medicatie cf / teva

  • #1

    Goeden avond,

    heb een vraagje heb sinds kort weer diazepam 10 mg 4 maal daags heb in het verleden diazepam van teva gehad die waren redelijk nu is Teva met een andere bedrijft gefuseerd en merkte dat ik waarschijnlijk door andere hulpstoffen ik me heel erg prikkelbaar voel slik nu een paar dagen diazepam van het merk Centrafarm en daar zitten 3 hulpstoffen minder in dan die van Teva nou is mijn vraag is er een verschil kwa werkzame stof is Teva toch een sterker middel dan Centrafarm of is het alleen de hulp stof die je zo in de war kan maken alvast bedankt

    #2

    De werkzame stof is in alle gevallen hetzelfde

    #3

    dank je wel ik vroeg het ook omdat het een generiek middel is moet ik me daar zorgen over maken omdat het misschien een paar cent goedkoper is ?

    #4

    Hoi cccamtio,

    Ik kan je daar geen antwoord op geven zit niet aan de pil ik denk dat je je vraag ergens anders moet stellen ik heb het in deze rubriek over overstappen van diazepam Teva naar Centrafarm

    Ik hoop dat als je het in een andere rubriek vraagt hier antwoord op krijgt groet Carmen

    #5

    zou iemand mij nog antwoord willen geven over generieke medicatie betreft diazepam Teva /Centrafarm verschil van origineel naar generiek dank je wel...

    #6

    De werkzame stof is precies hetzelfde.

    Merkmedicijnen zijn veel duurder omdat daar een octrooi op zit. Als het octrooi verlopen is mogen ook andere fabrikanten het medicijn maken en brengen het als generiek middel op de markt. Het medicijn is daardoor veel goedkoper , maar niet minder werkzaam

    #7

    Dank je wel John voor je uitleg, nu is het voor mij duidelijk.

    Wens je een fijn weekend.

    Groetjes Carmen

    #8

    Ben ik weer even ik zit nu al een poosje op 40 mg diazepam heb wel het  Ashton manual gelezen maar nu na 4 maanden doet de diazepam niet wat het in het in de eerste 3 maanden deed ik ben nu een soort van afkick terwijl ik op 40 mg per dag zit heb veel complexe  onderliggende problemen dus ik kan eigenlijk niet echt mee in het sociale leven zonder dat ik dit middel gebruikt nu krijg ik binnen kort mertazepine eerst lage dossid omdat ik ook niet goed slaap en nergens geen zin meer in heb dus ook vrij depri betreft de diazepam is het nou zo dat ik naar beneden moet of juist omhoog ik ben al vanaf mijn 15 de in aanmerking met vele verslavingen door mijn traumatiche jeugd heb het zover geschopt dat ik 22 jaar zwaar alcohol misbruik heb moeten doorstaan paar zware insults gehad dronk op het laats 6 flessen wijn per dag en dat jaren lang maar daarvoor al met benzo,s ect in aanmerking gekomen ik ben chronisch ziek kan je wel zeggen heb veel mee gemaakt ben nu 42 en heb tijden gehad dat ik wel 5 verschillende benzo,s had ook gepaard met alcohol dan heb ik het over Lorazepam 2 mg,  oxa 50 mg, 3 maal daags diazepam 10 mg, ook 3 maal daags.....{ zoplicone 2 maal 7.5  zoplidem  1 maal voor het slapen soms ook temazepam 20 mg}  ben naar een afkick kliniek geweest toen hebben ze mij mij van alle benzodiazepines op 160 mg diazepam gezet dus 4 maal 40 per dag mocht daar 8 weken verblijven ze hebben het met uitzondering naar 10 weken verzet want het ging niet echt goed ben volgens hun afgekickt in die toen weken kreeg geen nazorg maar hoe kan je in vredens naam van zo,n hoge dosis en al meer dan 23 jaar verslaafd in 10 weken klaar zijn ik kwam thuis ging 3 dagen goed boem daar kwamen de klappen maar om even terug te komen op mijn vraag over wat te doen met 40 mg diazepam dat is voor mijn eigenlijk niks het helpt me wel een beetje ik heb het mijn dokter toen maar niet verteld uit schaamte dat ik al weer 5 maanden 40 mg dia slikt ze zij toen ik het hele verhaal uitlegde dat is niet meer dan normaal ik weet niet wat te doen ben na 23 jaar drank misbruik wat heel ver ging bijna tot de dood nu speelt dat na zo,n tijd weer in mijn gedachten toen het nog leuk was een drankje te nemen ik zit nu in die fase om het te doen maar durf niet het ligt erg op de loer sorry voor deze lange vraag en uitleg ik hoop dat iemand mij raad kan geven want ondanks die 40 mg dia ben ik nog steeds aan het lijden kan je wel zeggen dank voor het lezen van mijn verhaal groetjes Carmen

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verlies aan vitaminen en mineralen. Overmatig alcoholgebruik zorgt voor ontregeling van je bloedsuikerspiegel, verminderde enzymwerking en verlies aan voedingsstoffen, waaronder magnesium, vitamine B en zink. Verder tal van andere ontregelingen. Een kalmeringsmiddel slikken voor dit soort ontregelingen lost niks op. Zou advies vragen aan een orthomoleculair therapeut, om je lichaam weer bij te sturen.

    #10

    Catootje volgens mij begrijpen wij elkaar niet altans jij mij niet wat jij daar beschrijft is standaard dat wist ik allemaal al...

    Heb je mijn verhaal wel gelezen?

    #11

    En nog eens wat een  orthomoleculair therapeut kan je mij toch niet als een optie meegeven om daar naar toe te gaan!! volgens mij heb je mijn verhaal niet echt gelezen maar toch bedankt fijne dag...

Het onderwerp ‘verschil medicatie cf / teva’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief